Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Jeg har kigget lidt rundt her i debatten, og fundet et par fornuftige anmeldelser. Jeg mangler bare stadig noget på netatonce og perspektiv bredband, hvis nogen derude, har erfaring med disse udbydere, ku jeg rigtig godt tænke mig at høre om dem, hvor stabile de er osv. Jeg har ingen telefon, men har et telefon stik i huset. jeg bor i centrale malmø i hus, og det er ret begrænset med udbydere. Har undersøgt telia de ville have 1676 sek 6-8mbit 398 mnd det er jo meget hehe perspektiv bredband uden tlf abb. Hastighet upp till 24Mbit/s (uppströms 1Mbit/s). Startavgift: 595:-, månadskostnad: 345:- 5 st e-postadresser á 100MB 0 kr/månad 1 st hemsideutrymme om 100MB 0 kr/månad 1 st webfotoalbum om 100MB 0 kr/månad Nöjd kund garanti Lokal personlig service och support JUST NU: Fri heminstallation (värde 470 kr) JUST NU: 50:- per mån till 2010 (värde upp till 1180 kr netatonce 24mbit 299kr uden tlf abb. med trådløst modem.

Besvaret
Har undersøgt telia de ville have 1676 sek 6-8mbit 398 mnd det er jo meget hehe
Hvad skulle de have alle de penge for? Lyder helt ved siden af, at en så langsom forbindelse skulle koste 398,-/md. Jeg giver selv 319,-/md for en 24mbps (effektivt 2,5 op/20 ned - og jeg bor endda lidt "på landet") Uden telefon-abb, ja så vil telia have lidt mere pr. md - i sidste ende kan det næsten ikke betale sig at bestille ADSL uden tilknyttet fastnet. Men det er jo et prioriterings/temperamentsspørgmål :rolleyes:
Besvaret
Hvad skulle de have alle de penge for? Lyder helt ved siden af, at en så langsom forbindelse skulle koste 398,-/md. Jeg giver selv 319,-/md for en 24mbps (effektivt 2,5 op/20 ned - og jeg bor endda lidt "på landet") Uden telefon-abb, ja så vil telia have lidt mere pr. md - i sidste ende kan det næsten ikke betale sig at bestille ADSL uden tilknyttet fastnet. Men det er jo et prioriterings/temperamentsspørgmål :rolleyes:
Det er deres opstarts gebyr, når man ikke ville have fastnet sagde hun. Den mindste pris hun snakkede om var 389kr pr mnd og det var med fastnet. Jeg har før haft fastnet, man brugte det aldrig. Så er der de skide :fight:sælgere som ringer kl 21 om aftenen!! har svensk mobil og dansk 3G mobil.
Besvaret

Jeg kan klart anbefale Bredbandsbolaget.se - Jeg har upp til 24Mbit uden telefoni og Digitaltv. 495,- i oprettelse, og 349,- pr. md. Hadtigheden ligger på 17/2,5 Mbit med ca. 2000 Meter til Telecentralen. Kører super stabilt, uden udfald... Jeg havde Telia før, dem kan jeg absolut IKKE anbefale!

Besvaret
Jeg kan klart anbefale Bredbandsbolaget.se - Jeg har upp til 24Mbit uden telefoni og Digitaltv. 495,- i oprettelse, og 349,- pr. md. Hadtigheden ligger på 17/2,5 Mbit med ca. 2000 Meter til Telecentralen. Kører super stabilt, uden udfald... Jeg havde Telia før, dem kan jeg absolut IKKE anbefale!
jeg har prøvet at ringe til dem (bredbandbolaget),men de havde ikke noget på min adresse sagde sælgeren. Jeg er ret forvirret, endten ved de ikke hvad de snakker om, ellers gider de bare ikke, hvis det er for besværligt for dem. jeg skal prøve at ringe til dem igen, og høre om de ikke kan hjælpe mig. hvad indebære det der digital tv? er det via kabelstik? jeg har nemlig viasat (dansk) over min parabol.
Besvaret

Ok - Men har du prøvet at tjekke på deres hjemmeside om de leverer Bredbandsbolaget der hvor du bor ? Du kan indtaste din adresse og få svar med det samme. Men det´ikke sikkert din Telecentral er udbygget til bredbandsbolagets ADSL. DigitalTV via ADSL er Digitalt TV som kører igennem din bredbåndsforbindelse. Det kræver ca. 6-8Mbit af din Normale båndbredde. Og kræver en særskilt digital boks, som man normalt får med, eller lejer hos udbyderen. Så behold du dit Viasat DK ;-)!

Besvaret

Hvis du accepterer at have dem i 18 mdr - så koster ADSL via Telia 0 kroner at oprette og 99 sek for ADSL modem. Som Gio skriver kan det stort set være ét fedt om man har telefon hos dem eller ej - prismæssigt. Har i øvrigt samme abonnement som Gio - og det fungerer bestemt godt!

Besvaret
jeg har prøvet at ringe til dem (bredbandbolaget),men de havde ikke noget på min adresse sagde sælgeren. Jeg er ret forvirret, endten ved de ikke hvad de snakker om, ellers gider de bare ikke, hvis det er for besværligt for dem. jeg skal prøve at ringe til dem igen, og høre om de ikke kan hjælpe mig. hvad indebære det der digital tv? er det via kabelstik? jeg har nemlig viasat (dansk) over min parabol.
Bredbandsbolaget vil slet ikke have dig som kunde hvis der ikke er en af jer i husstanden der arbejder i Sverige. De kræver at kunne kreditchecke dig i Sverige - og det kan de ikke hvis du har dansk Arbejdsgiver. Vi tilbød at betale forud, fremsende kontrakter fra arbejdsgiver m.m., men de afviste os blankt. Vi endte med Telia - den store pakke med fast internet, ip telefoni og tv. Indtil videre funker det da ok. Perspektiv kunne slet ikke levere i vores område. Men BBB..... Glem dem. > :sick:
Besvaret

Yes - man er nødt til at gå lidt på kompromis når man flytter i hus... ;) Jeg vil dog sige at med mindre man har helt specielle krav eller behov dækker Telia's 24 mbit forbindelse altså stort set ethvert behov...

Besvaret
Yes - man er nødt til at gå lidt på kompromis når man flytter i hus... ;) Jeg vil dog sige at med mindre man har helt specielle krav eller behov dækker Telia's 24 mbit forbindelse altså stort set ethvert behov...
tja. kommer jo an på hvad man køre :laugh: til lovlige ting er det nok :rolleyes: men ja du har ret,
Besvaret
det må være det værste ved at flytte i hus. dårligere internet.. Jeg kan på 100/100 for ca 600sek. men det er self via boligforeningen.
Det var godtnok dyrt! Jeg ga' 150' date='-/md for 100/100 da jeg boede på Amiralsgatan. Vi var ca. 40 lejligheder tilsluttet hos www.ownit.se - og det sparkede godtnok r** :th2: Jeg har postet tidligere i andre tråde om emnet, hvis nogle er nysgerrige. Sjældent har jeg haft så god og stabil en internetforbindelse. Nu har jeg så ADSL via Telia - og det er klippestabilt, omend hastigheden jo er en anden :o
Besvaret

Hej ann.. Det forstår jeg slet intet af. Jeg har et hus med min kæreste. Jeg har lige mistet mit job i DK, og min dame arbejder stadig i DK. Jeg bestilte BBB og 2 uger efter var det oppe og køre. de har hverken lavet kreditvurdering eller noget som helst. For ellers ville jeg have fået tilsendt en brev om, de har indhentet kreditoplysninger. Tror du har været MEGEt uheldig. Jeg bestilte det bare direkte fra deres hjemmeside...!

Besvaret

Hej larscph... I alle de 18 måneder har jeg kæmpet med dem ang. Båndbredden. Jeg havde 12-24Mbit. Hastigheden lå kun på ca. 10Mbit. Ved forskellige tests. De kunne måle indefra dem af til mit modem, samme hastighed 10Mbit. Så har haft en kamp med dem i de 18 måneder. Da havde både teknikere ude osv. flere gange, men de kunne ikke finde fejlen. De mente det var kablerne der var for gamle, og strækningen til centrale var for stor. Men efter jeg fik BBB fik det hele mere fart. Det er jo nøjagtig samme kabler op til centralen. og wupti 17Mbit... Det kunne telia ikke forklare. Det da tydeligt deres servere som har fejlet... Og plus en masse udfald, da jeg har prøvet at køre diverse servere på Telia bredbånd. hvilket er umuligt...Ved "Normalt" brug opdager mange det slet ikke, de små udfald..

Besvaret
Hej ann.. Det forstår jeg slet intet af. Jeg har et hus med min kæreste. Jeg har lige mistet mit job i DK, og min dame arbejder stadig i DK. Jeg bestilte BBB og 2 uger efter var det oppe og køre. de har hverken lavet kreditvurdering eller noget som helst. For ellers ville jeg have fået tilsendt en brev om, de har indhentet kreditoplysninger. Tror du har været MEGEt uheldig. Jeg bestilte det bare direkte fra deres hjemmeside...!
Den tidligere ejer af huset havde BBB så vi bestilte hos dem - det var jo allerede installeret! No problem, troede vi. Vi har fem e-mails fra dem hvor de KATEGORISK nægter at have os som kunder med mindre vi kan fremlægge et arbejdsgiverintyg fra en svensk arbejdsgiver. Vi skrev både til EU og Malmø kommune og brokkede os meget højlydt over dem, da vi mener at de er et stort hinder for et reelt øresundssamarbejde med den holdning. Vi havde kontakt med mere end 1 medarbejder, da vi også havde bedt om chefens udtalelse. Same shit. Jeg har haft mit job i 10 år og sammenlagt tjener vi pr. kvartal langt mere end hvad de kræver som årlig minimumsindkomst pr. år for at blive kunde - men i mail efter mail fik vi bare besked om at de absolut ikke ville levere til os uden et intyg fra svensk arbetsgivare. Jeg kan kun anbefale alle danskere der flytter herover at holde sig laaaaaangt fra dem. :fight: Og det vil jeg blive ved med at gøre i lige så mange antal år, som jeg fik ubehagelige e-mails fra dem. BBB er seriøse Øresundsregions-fjender i min erfaring - og fortjener derfor at blive behandlet derefter af Øresunds-borgere.
Besvaret
det kommer helt an på hvor man bor ... selv herude på landet omkring sjöbo 15km fra sjöbo centrum har de da fiber kabeltv og net op til 100/100mbit men malmöområdet er nok lidt bagud... men hvad kan man forvente når man betaler ågerpriser for sit hus derinde haha
Besvaret
Og plus en masse udfald' date=' da jeg har prøvet at køre diverse servere på Telia bredbånd. hvilket er umuligt...Ved "Normalt" brug opdager mange det slet ikke, de små udfald..[/quote'] Okay - ja det lyder mega irriterende. Jeg havde faktisk "det samme" i starten med Telia, men dengang boede jeg også langt ude på landet hvor hastigheden alligevel ikke kunne komme over 2 mbit/s. Her på min adresse i Malmö oplever jeg ingen udfald og får den lovede hastighed. Men jeg kan bestemt godt forstå du skiftede når du havde muligheden og Telia ikke magtede at levere dig en stabil forbindelse. Jeg har faktisk én gang være ude for her i Malmö at den var ustabil og svingende i hastighed, det var dog helt rigtigt hvad deres kundeservice foreslog - det var skillefilteret det var defekt/støjende - nyt på -> problem løst.
Besvaret
det kommer helt an på hvor man bor ... selv herude på landet omkring sjöbo 15km fra sjöbo centrum har de da fiber kabeltv og net op til 100/100mbit men malmöområdet er nok lidt bagud... men hvad kan man forvente når man betaler ågerpriser for sit hus derinde haha
Hehe.... Ja og kommer helt sikkert an på hvor man bor. Da jeg boede i Bilinge, endda uden for Bilinge (ja SÅ er man på landet) blev både el og telefoni leveret via luftledninger og man kunne først få ADSL via Telia i 2006 - dog kunne den ikke trække mere end 2 mbit/s stabilt derud. Det var dog en major upgrade fra den 2-vejs satellit forbindelse jeg kørte på før med databegrænsning og latency så høj man tror det er løgn.
Besvaret
Bredbandsbolaget vil slet ikke have dig som kunde hvis der ikke er en af jer i husstanden der arbejder i Sverige. De kræver at kunne kreditchecke dig i Sverige - og det kan de ikke hvis du har dansk Arbejdsgiver. Vi tilbød at betale forud' date=' fremsende kontrakter fra arbejdsgiver m.m., men de afviste os blankt. Vi endte med Telia - den store pakke med fast internet, ip telefoni og tv. Indtil videre funker det da ok. Perspektiv kunne slet ikke levere i vores område. Men BBB..... Glem dem. > :sick:[/quote'] Tak tak for alle jeres gode svar.. tror jeg går videre med telia imorgen. Mht kredit vurdering, så er det en anden sag, når man bor i hus i Sverige. Det er noget andet hvis man bor i bostadsrät. Det vurderes overhovedet ikke,men som sagt når man bor i hus kan man godt blive kredit vurderet i sverige, så vidt jeg ved :)
Besvaret
Hej larscph... I alle de 18 måneder har jeg kæmpet med dem ang. Båndbredden. Jeg havde 12-24Mbit. Hastigheden lå kun på ca. 10Mbit. Ved forskellige tests. De kunne måle indefra dem af til mit modem, samme hastighed 10Mbit. Så har haft en kamp med dem i de 18 måneder. Da havde både teknikere ude osv. flere gange, men de kunne ikke finde fejlen. De mente det var kablerne der var for gamle, og strækningen til centrale var for stor. Men efter jeg fik BBB fik det hele mere fart. Det er jo nøjagtig samme kabler op til centralen. og wupti 17Mbit... Det kunne telia ikke forklare. Det da tydeligt deres servere som har fejlet... Og plus en masse udfald, da jeg har prøvet at køre diverse servere på Telia bredbånd. hvilket er umuligt...Ved "Normalt" brug opdager mange det slet ikke, de små udfald..
Så alt i alt er du meget tilfreds med bbb? Jeg ringede til dem, men de havde desværre ingen uden tlf oprettelse her ud til mig. bor i gullvik!
Besvaret
Tak tak for alle jeres gode svar.. tror jeg går videre med telia imorgen. Mht kredit vurdering, så er det en anden sag, når man bor i hus i Sverige. Det er noget andet hvis man bor i bostadsrät. Det vurderes overhovedet ikke,men som sagt når man bor i hus kan man godt blive kredit vurderet i sverige, så vidt jeg ved :)
Jeg har ingen problemer haft med Telia og kreditvurdering - de har leveret uden nogen som helst spørgsmål - er husejer med 0-indkomst i Sverige.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...