Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Hej overvejer lidt om jeg måske skulle have mig et stykke legetøj som f.eks. denne http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo_850_T5_R_24107150.htm?ca=23_11&w=3 Kan de lidt mere bilkyndige komme med for og imod og ting jeg skal være opmærksom på ved sådan en bil (ud over at den er gammel) Forslag til diverse VAG biler som er meget bedre, frabedes
Som de andre spørger, hvad er formålet, og kan du selv lave noget på den eller kender du nogen som kan? Den bil du viser frem der har haft 22 ejere, er kørt langt (ikke nødvendigvis dårligt, men der er flere ting der skal holdes øje med), og ligner virkeligt ikke en bil som tilhører folk der kører pænt :D Desuden vil jeg mene at du nok kan få noget mere bil hvis du er villig til at gå et par tusinde op, og så køber en lidt nyere bil: '97 til '00. Der er rigeligt med gode "billige" SAAB og Volvo på dette marked!
Besvaret
hvad er oddset på der snart kommer en henvisning til en tysker :rolleyes:
Well nu var det jo VAG han sagde .. ikke tyskere, så BMW kan jo frit foreslås :P Men hvis man skal købe en billig og solid studenterslæde i SE så er SAAB og Volvo oplagte valg. Man vader jo næsten i dem :)
Besvaret
Hvad skal den bruges til ? ren pendling ? eller ?
tror aygoen er pendler bilen, og T5R bare skal være legetøj :) for du husker vel at thn købte en aygo for ca. 2 år siden....
Besvaret

Som mark og IKEA-racer om søndagen er den sikkert fin - men fakta taler for sig selv, som nævnt tidligere: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2007-12-03) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 22 :laugh:Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 1993-12-07 I trafik första gången i utlandet: Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2010-05-01 - 2010-09-30 Senast godkända besiktning: 2009-10-29 Vägmätarställning: 346348 :cool:

Besvaret
Hvad skal den bruges til ? ren pendling ? eller ?
absolut ikke pendling. Har indtil nu haft en Aygo til pendling, men efter at jeg er begyndt at tage toget, vil jeg gerne have noget lidt mere sjovt. Samtidig har jeg bestemt ikke nogen stor indkomst så derfor tænkte jeg på denne.
havde holdt mig langt väk fra en som havde kört 340000
Men netop en gammel volvo skulle vel nok kunne holde til nogle km.
Som de andre spørger' date=' hvad er formålet, og kan du selv lave noget på den eller kender du nogen som kan?[/quote'] Nej det gør jeg ikke. Jeg kiggede først på en gammel SLK fra 97, men da jeg netop ikke kan lave noget selv turde jeg ikke købe den da jeg kunne forestille mig at den ville blive rigtig dyr i repper. Derimod kan enhvert lille værksted på gadehjørnet lave en volvo og derfor skulle den forhåbentlig være lidt billigere.
Besvaret
tror aygoen er pendler bilen, og T5R bare skal være legetøj :) for du husker vel at thn købte en aygo for ca. 2 år siden....
damn... godt husket! ;-) 2 år og 14 dage helt præcist
Besvaret

så bliver jeg nok nød til at være den der kommer med en tysk idé. hvem skulle dog have troet det :scared: Nu når du gerne vil op omkring de 200 HK Var det så ikke en idé at købe en ældre brugt A3, A4, Passat, seat leon eller måske octavia 1.8T og få den chippet ? kan se det er muligt omkring de 40000, men det er så det med prisen. Ihvertfald en billig måde at få heste på....

Besvaret
Var det så ikke en idé at købe en ældre brugt A3, A4, Passat, seat leon eller måske octavia 1.8T og få den chippet ? kan se det er muligt omkring de 40000, men det er så det med prisen.
Men hvorfor Audi frem for Volvo? Audi er vel ikke ligefrem kendte for at være billige at få lavet noget på. Alt Seat og Skoda er udelukket. De er simpelthen for grimme
Besvaret

Det var mest HK kontra pris jeg tænkte på. Chip er en forholdsvis billig måde at få effekt på, og det er meget udbredt hos de turbo motorer.... Det koster ca. 5900 sek at få en ældre 1.8T motor fra 150 til 190 HK hos fx www.bsr.se

Besvaret

tjaa.. jeg synes ikke umiddelbart det ser ud til at være en billigere løsning end en ældre volvo (dog kun basseret på en kort blocket research) og samme hjemmeside har chip til volvo for 2950.-

Besvaret
Det var mest HK kontra pris jeg tænkte på. Chip er en forholdsvis billig måde at få effekt på, og det er meget udbredt hos de turbo motorer.... Det koster ca. 5900 sek at få en ældre 1.8T motor fra 150 til 190 HK hos fx www.bsr.se
Hvis du snakker pris/effekt, så får man da klart mere ud af en Volvo T5R, en chip og den har 300hk. Til 2950sek hos BSR. Jeg ville gå efter en Volvo T5® eller Saab 9000 2,3turbo, hvis man vil have effekt på et lavt budget :)
Besvaret
Hvis du snakker pris/effekt, så får man da klart mere ud af en Volvo T5R, en chip og den har 300hk. Til 2950sek hos BSR. Jeg ville gå efter en Volvo T5® eller Saab 9000 2,3turbo, hvis man vil have effekt på et lavt budget :)
Lige en note omkring ældre SAABs så skal de gerne bruge en Tech-2 Tester. Den eneste jeg har kunne finde i Malmø og omegn tilhører Bilpartner AB og de tager 1600 SEK for at sætte stikket på bilen ;) Drengene på Merkonomen påstod at de kunne sætte deres udstyr på nyere 9000'ere, men jeg tvivler lidt. Så hvis du køber SAAB så kunne en 9-3 eller 9-5 være vejen frem. De kan stadig fås for en 25-30 000 og rangerer fra rimelig til god stand :) Hvad historien er med Volvo og stik ved jeg desværre ikke :(
Besvaret

Skal vi nu ikke liiiiige.... 300+ heste på en gammel smadret Volvo holder hvor længe, tror i!? :o At håndtere sådanne kræfter kræver at gearkasse og drivline er 100% i orden. For ikke at snakke om resten af motoren. Det kan hurtigt blive en meget dyr spøg, Dennis!

Besvaret
Skal vi nu ikke liiiiige.... 300+ heste på en gammel smadret Volvo holder hvor længe, tror i!? :o At håndtere sådanne kræfter kræver at gearkasse og drivline er 100% i orden. For ikke at snakke om resten af motoren. Det kan hurtigt blive en meget dyr spøg, Dennis!
Det er naturligvis en forudsætning at bilen er sund og rask. Men ellers bør der ikke være de store problemer, en T5R er ret robust, og motoren er møg lækker. :) Men alt kan jo ødelægges...
Besvaret
200-220 er bestemt også nok til mig. kører jo rundt med 67 til hverdag :-)
Besvaret

Hvis det SKAL være en svensker bil - så ville jeg nok også vælge en Saab 9000 2.3 turbo. Gerne UDEN noget som helst lir på, eller nogen som helst chip, og max 250.000 km. Og under 22 ejere hehe. Nu skal ordet "jeg" tages med et gran salt, for personligt ville jeg aldrig købe en sjov bil, der var så gammel og slidt. Sjove biler, kørers også tit sjovt - så derfor slides der mere på dem generelt. Uanset hvor godt bygget de er. Jo ældre en bil er, jo størrer chancer er der også for værkstedsregninger. Og gamle biler har tit den lille finte - skifter du een ting, går en anden istykker måneden efter......Tag det fra en som har kørt gamle biler i de første mange år(8 år, inden jeg fik min første nyere bil) efter jeg blev 18. Det blir dyrer i længden. Hvis du ikke har råd til en sjov bil der er slut 90erne 1997+ og vi ikke snakker porsche f.eks. så hold dig fra ideen. Med mindre du meget gerne vil betale en masse i værkstedsregninger. Men.............. Nu ved jeg godt du ikke vil snakke VAG - men tjek dog trods alt VW Golf VR6'erne fra 1993 og frem, mener jeg der kom den første. De er ret rappe, ikke så dyre igen i vedligehold. Eller VW golf GTI 16V (150 hk) fra 1997 og frem - også en sjov og solid bil. Ellers ford mondeo 2.5 V6 fra 1995 og frem, kunne være et bud. Bund solid motor, dog tag dig i agt for dem helt uden servicebog. De skal have service op til i hvert fald 150.000 km - ellers kan det være et dyrt bekendtskab. Højt olie forbrug dog, og sørg for at tjekke mislyde og evt oliespild - det må der intet være af. Hvis du skal have det rigtig sjovt, og det kun er en weekend ting, fritids ting - hvis du har MC kort - køb en brugt MC istedet for. kan sagtens få en til 20.000 sek, der er i god stand - og kører godt. Hvor det stort set kun er kædekit, benzin og forsikring du skal koste på den.

Besvaret
Og under 22 ejere hehe..
Ja den er jeg også blevet skræmt fra :-)
Hvis du skal have det rigtig sjovt' date=' og det kun er en weekend ting, fritids ting - hvis du har MC kort - køb en brugt MC istedet for. kan sagtens få en til 20.000 sek, der er i god stand - og kører godt. Hvor det stort set kun er kædekit, benzin og forsikring du skal koste på den.[/quote'] Det har bestemt også været med i mine overvejelser. Har godt nok ikke kortet, men det skulle da være det mindste problem at få taget
Besvaret
Ja den er jeg også blevet skræmt fra :-) Det har bestemt også været med i mine overvejelser. Har godt nok ikke kortet, men det skulle da være det mindste problem at få taget
du kan i polen få feks en Yamaha R1 fra ca år 2000 til under 20000SEK
Besvaret
Hvad hedder blocket på polsk?
Ville tage Michaels Ks priser med et grant salt - har endnu ikke set ham sige en pris, som holder når man selv kigger samme steder - måske også derfor de altid er uden links til den faktiske genstand :-) Men jeg kan jo tage fejl :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...