Jump to content

Test af anti-virus/malware - Oktober 2009

Recommended Posts

Skrevet
http://www.net-security.org/malware_news.php?id=1137 "None of the products performed “very good” in malware removal or removal of leftovers, based on those 10 samples. eScan, Symantec and Microsoft (MSE) were the only products to be good in removal of malware AND removal of leftovers", says the report. "Some products do not remove all registry entries on purpose (as long as they do not have any visible side effect for the user), e.g. if that helps to prevent reinfection by the same malware. Furthermore, in some cases it is not possible to know if the registry values (or the hosts file) were modified by the malware or by the user itself (or third-party utilities used by the user)." http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/removal/avc_removal_2009.pdf
Besvaret

Nu bruger jeg selv avast, men det lader da til microsoft har fået lavet et lille glimrende program, som ikke er specielt ressource krævende. Må være en god løsning for alle dem der har de små atom netbooks...

Besvaret
JOw' date=' men nu stod der blandt andet Malware...... og der er ikke rigtig mange der kan være med dér....[/quote']Det er fordi de testede programmer indeholder begge dele.
Besvaret
Det ved jeg godt :)
Jamen' date=' hvorfor så...arh...never mind :rolleyes:
AVG kom kort efter med 9.0.... så det er ikke de seneste versioner der er ude.
Så er den nok med næste gang, skal du se. Jeg har nu hevet og installeret seneste version af MS Security Essentials istedet for AVG Free 9.0 - og så må jeg se om det virker lige så godt eller bedre. Den er ihvertfald mindre ressourcekrævende, og installeren fylder en brøkdel af AVG.
Besvaret
Tjek lige det feedback du får fra den.....der står stort set intet om hvad der bliver installeret og næsten ingen muligheder for konfiguration.
Korrekt - og sådan vil Familien Jönsson nok også helst have det. Hvis det virker, og holder min maskine fri for fnidder...så er det jo endnu mere en winner. Dog kan du vist se en del mere i dine windws-logs (eks. via MMC) - men så meget har jeg ikke rodet med den endnu. Min installation er kun et par timer gammel...og er forresten på en Win7 Ultimate 64.
Besvaret

Personligt synes jeg avast er bedre end avg grundet antirootkit og Malwarebytes anti-malware er bedre end superantispyware De føles bare bedre og jeg har personligt meget dårlige erfaringer med superantispyware i forhold til mange anre antimalware programmer

Besvaret

Jeg synes ikke den gør det helt godt Malwarebytes....

Personligt synes jeg avast er bedre end avg grundet antirootkit og Malwarebytes anti-malware er bedre end superantispyware De føles bare bedre og jeg har personligt meget dårlige erfaringer med superantispyware i forhold til mange anre antimalware programmer

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...