Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Har 2 stk. forholdsvis nyindkøbte bærbare fra sep -09, den ene med Vista på som kører utrolig dårligt, den anden med XP som kører godt! Har bestilt og fået 2 stk opgraderingsskiver fra MS med Win 7 på - og her kommer spørgsmålene så haglende: Hvis PC med Vista kører meget, meget, meget dårligt - kan man så starte helt forfra med en opgradringsskive men med en formatering osv (kan man det?) - eller skal man istedet bare køre Win 7 ind "oven på" den dårlige Vista? (meget dårligt = dll filer som mangler, ½ time om en simpelt opdatering af Win Defender, og ja - kan ikke lige få lov at installere anti-virus heller :eek:) Hvad med den med XP - kan man gå direkte til en Win 7 med den? Skal skynde mig at sige at jeg har læst - omend absolut ikke nærstuderet - på MS side, men her på forummet er der nogle som har fingeren direkte i materien, og det har jeg noget mere respekt for.... :0) 1000000 tak på forhånd. TNI

Besvaret
Hej! Har 2 stk. forholdsvis nyindkøbte bærbare fra sep -09, den ene med Vista på som kører utrolig dårligt, den anden med XP som kører godt! Har bestilt og fået 2 stk opgraderingsskiver fra MS med Win 7 på - og her kommer spørgsmålene så haglende: Hvis PC med Vista kører meget, meget, meget dårligt - kan man så starte helt forfra med en opgradringsskive men med en formatering osv (kan man det?) - eller skal man istedet bare køre Win 7 ind "oven på" den dårlige Vista? (meget dårligt = dll filer som mangler, ½ time om en simpelt opdatering af Win Defender, og ja - kan ikke lige få lov at installere anti-virus heller :eek:) Hvad med den med XP - kan man gå direkte til en Win 7 med den? Skal skynde mig at sige at jeg har læst - omend absolut ikke nærstuderet - på MS side, men her på forummet er der nogle som har fingeren direkte i materien, og det har jeg noget mere respekt for.... :0) 1000000 tak på forhånd. TNI
Du burde kunne lave en fresh install til Win 7 på Vista-maskinen - der burde være en option i setup (kørt fra Vista!), hvor du kan vælge ikke at beholde noget af det gamle. Jeg er dog ikke 100% sikker. Anyone? XP'eren kan ikke opgraderes til Win 7. Det er simpelthen ikke understøttet. Her skal der en fuld version til. Der kan sikkert "fuskes" - men så meget har jeg ikke fået rodet med 7 endnu.
Besvaret
Du burde kunne lave en fresh install til Win 7 på Vista-maskinen - der burde være en option i setup (kørt fra Vista!), hvor du kan vælge ikke at beholde noget af det gamle. Jeg er dog ikke 100% sikker. Anyone? XP'eren kan ikke opgraderes til Win 7. Det er simpelthen ikke understøttet. Her skal der en fuld version til. Der kan sikkert "fuskes" - men så meget har jeg ikke fået rodet med 7 endnu.
Vista = pas - tror dog ikke der er de store problemer, men der kan vidst genbruges en del til Win7...?? XP - der laves en old mappe af din XP install som du sagtens kan få adgang til fra Win7. Alt i alt er det super nemt at opgradere til Win7 - der skal bare klikkes lidt og når alt er færdigt finder OS selv drivere til de fleste produkter. Selv lavet stundet for nylig - valgte at gøre som beskrevet på XP'en og en komplet reinstall på vista da den havde fået nyt bundkort og bare var en alm. EOM...
Besvaret
XP - der laves en old mappe af din XP install som du sagtens kan få adgang til fra Win7. Alt i alt er det super nemt at opgradere til Win7 - der skal bare klikkes lidt og når alt er færdigt finder OS selv drivere til de fleste produkter.
Det er jo heller ikke en upgrade, men en fresh install. Du kan ikke opgradere en XP til Windows 7, som jeg også skrev tidligere.
Besvaret
Det er jo heller ikke en upgrade' date=' men en fresh install. Du kan ikke opgradere en XP til Windows 7, som jeg også skrev tidligere.[/quote'] Enig, men er da altid rart at vide at du kan få adgang til dine gamle filer og ikke skal flytte det hele rundt mv... Derudover kan man jo blot slette old_win.... bagefter og få plads på disken. :th2: Ser det ikke som helt vildt afgørende hvad der sker rent teknisk, men mere hvad det betyder for den enkeltes pc og data...
Besvaret
Ser det ikke som helt vildt afgørende hvad der sker rent teknisk' date=' men mere hvad det betyder for den enkeltes pc og data...[/quote']Præcis :thumbup:. Men jeg tror OP måske gerne ville beholde sine program-installationer m.m.. Hvis dette ikke er nødvendigt, er det bare frem med den store støvle :laugh:
Besvaret

Mange tak for "bidragene", hmm tror at der kommer en mega størrelse 56 og tværer den eksisterende Vista installation ud og så starter vi forfra, jeg er simpelthen ræd for at de fejl der på nuværende tidspunkt er på eksisterende platform følger med over. Fik udover info her studeret DK MS's upgrade win 7 side, synes det er en anelse arrogant skrevet og med en masse uoversat engelsk text - men der tegner sig da et billede efterhånden. Endnu en gang tak. TNI PS: der er ikke noget så godt som en velfungerende PC - og gud hvor er det bare ufattelig irriterende når det ikk' virker! :mad:

Besvaret
PS: der er ikke noget så godt som en velfungerende PC - og gud hvor er det bare ufattelig irriterende når det ikk' virker! :mad:
Jo - jeg kan nu komme på mange ting der er bedre :D...men enig i at det er rart når det fungerer :th2:
Besvaret
... Hvis PC med Vista kører meget' date=' meget, meget dårligt - kan man så starte helt forfra med en opgradringsskive men med en formatering osv (kan man det?) - eller skal man istedet bare køre Win 7 ind "oven på" den dårlige Vista? (meget dårligt = dll filer som mangler, ½ time om en simpelt opdatering af Win Defender, og ja - kan ikke lige få lov at installere anti-virus heller :eek:) ...[/quote']Nu har jeg kun den version jeg har gennem mit MSDN, så jeg har ikke afprøvet følgende: http://tech-buzz.net/2009/10/25/use-windows-7-upgrade-disc-to-perform-full-install-and-save-80/
Besvaret

skift OS og spar penge...

Hvis PC med Vista kører meget, meget, meget dårligt - kan man så starte helt forfra med en opgradringsskive men med en formatering osv (kan man det?) - eller skal man istedet bare køre Win 7 ind "oven på" den dårlige Vista? (meget dårligt = dll filer som mangler, ½ time om en simpelt opdatering af Win Defender, og ja - kan ikke lige få lov at installere anti-virus heller :eek:) Hvad med den med XP - kan man gå direkte til en Win 7 med den?
her vil jeg uden tvivl installere linux, og slippe for en masse bøvl... der findes en masse gode distro: Debian, Ubuntu, LinuxMint, Fedora, PCOS, FreeOS, osv. alt hvad alminelig bruger har brugfor og mere til findes til Linux uden extra omkostninger , keys, anti virus og what ever man har brug for... Desuden man kan købe legale keys til WINDOWS 7 på ebay.com har set dem fra 150 kr, ( det gjorde en af mine venner, og sparede mindst 1000 kr, og alt fungere...) v:th2:
Besvaret
Desuden man kan købe legale keys til WINDOWS 7 på ebay.com har set dem fra 150 kr' date= ( det gjorde en af mine venner, og sparede mindst 1000 kr, og alt fungere...) v:th2::laugh:
Tror du også på Julem...nå ja, selvfølgelig. Dumt spørgsmål
Besvaret
Tror du også på Julem...nå ja' date=' selvfølgelig. Dumt spørgsmål :laugh:[/quote'] nu har jeg bare fortalt hvad min ven gjorde, og jeg ved han han fik det, desuden kunne selv se på ebay.com og på hans comp.... det bevis nok for mig... fortæller bare hvad man kan får, uden for det lille Danmark... så man ikke skal bare overbetale til Bill... jeg køre selv linux, og dækker alle tænklige muligheder som Windows ikke kommer i nærheden af, bare til eksempel Clonede jeg en Harddisk fra en image , som tidligere clonede, uden at installere noget extra, og her vil windows står helt af... hvad kan man enlig bruge windows til ?
Besvaret

overbetal din windows version

Tror du også på Julem...nå ja' date=' selvfølgelig. Dumt spørgsmål :laugh:[/quote'] seriøst, det var bare en varm tråd til dem der ikke har lyst at overbetale, men hvis der findes uvidende folk som har lyst at bare betale og betale er de bare velkommen ... jeg er bare hammerne ligeglad....
Besvaret
hvad kan man enlig bruge windows til ?
Fordi du er for dum til et windows-baseret system behøver du ikke dele din uvidenhed med os andre konstant :fight::th2:
her vil jeg uden tvivl installere linux, og slippe for en masse bøvl...
øhhh, HVA ???? :lol::lol::lol: Det kan du seriøst ikke mene.... vil du påstå at ingen der bruger linux, har nogen problemer ?
der findes en masse gode distro: Debian, Ubuntu, LinuxMint, Fedora, PCOS, FreeOS, osv. alt hvad alminelig bruger har brugfor og mere til findes til Linux uden extra omkostninger , keys, anti virus og what ever man har brug for...
Der findes et hav af gode probemmer til windows der ikke koster noget, det ved du vel ? Derudover kan den "almindelige" brugere også spille og ikke begrænse sig
Desuden man kan købe legale keys til WINDOWS 7 på ebay.com har set dem fra 150 kr, ( det gjorde en af mine venner, og sparede mindst 1000 kr, og alt fungere...) v
Din ven er blevet snydt, jeg har installeret win7 gratis uden key og alt fungere, jeg er dog helt klar over min installation på et tidspunkt vil holde op med at kunne opdateres osv., men på det tidspunkt er jeg stadig 150 kr rigere end din ven :laugh::laugh:
jeg køre selv linux, og dækker alle tænklige muligheder som Windows ikke kommer i nærheden af, bare til eksempel Clonede jeg en Harddisk fra en image , som tidligere clonede, uden at installere noget extra, og her vil windows står helt af...
Vil det sige at du valgte alle ekstra programmer fra og installerede kun kernen... eller installerede du en helt nyopdateret distro, med alle programmer den indeholder for derefter at påstå at du ikke har installeret noget ekstra ?
Besvaret

winsucks...

Fordi du er for dum til et windows-baseret system behøver du ikke dele din uvidenhed med os andre konstant :fight::th2:
what the f!"#¤? , jeg har kørt kun fuc...g windows indtil jeg vågnede op, og så hvor mange flere ubegrænsede muligheder der var i linux og ofte problem fri løsninger... så nej jeg er ikke så klog som du åbenbart er...
øhhh, HVA ???? :lol::lol::lol: Det kan du seriøst ikke mene.... vil du påstå at ingen der bruger linux, har nogen problemer ?
det har jeg aldrig skrevet....
af gode probemmer til windows der ikke koster noget, det ved du vel ? Derudover kan den "almindelige" brugere også spille og ikke begrænse sig
af gode hvad ? programmer ? ja det kan godt lade sig gøre, men du få lov til at betale for en del, og der hvor er det gratis, erofte er det fyldt med reklamer... ell begrænsede periode.. .. der findes en masse open source... også til windows... eks.. OpenOffice
Din ven er blevet snydt, jeg har installeret win7 gratis uden key og alt fungere, jeg er dog helt klar over min installation på et tidspunkt vil holde op med at kunne opdateres osv., men på det tidspunkt er jeg stadig 150 kr rigere end din ven :laugh::laugh:
du tro på din begrænsede univers, det er også ok... alle andre finder bare nye veje...
Vil det sige at du valgte alle ekstra programmer fra og installerede kun kernen... eller installerede du en helt nyopdateret distro, med alle programmer den indeholder for derefter at påstå at du ikke har installeret noget ekstra ?
der findes en kerne med en masse ting inkluderet, desvære den mulighed findes ikke til windows når man installeret windows på ny ...
Besvaret
her vil jeg uden tvivl installere linux, og slippe for en masse bøvl... der findes en masse gode distro: Debian, Ubuntu, LinuxMint, Fedora, PCOS, FreeOS, osv. alt hvad alminelig bruger har brugfor og mere til findes til Linux uden extra omkostninger , keys, anti virus og what ever man har brug for... Desuden man kan købe legale keys til WINDOWS 7 på ebay.com har set dem fra 150 kr, ( det gjorde en af mine venner, og sparede mindst 1000 kr, og alt fungere...) v:th2:
Holder du også til på Ron Hubbards kontor? :laugh: Legale keys til 150 kr. Yes Yes!
Besvaret
what the f!"#¤? ' date=' jeg har kørt kun fuc...g windows indtil jeg vågnede op, og så hvor mange flere ubegrænsede muligheder der var i linux og ofte problem fri løsninger...[/quote'] Hmm, dit "IT Kompetanceskema" antyder nu ellers, at du er lidt af Windows-supermand. Bl.a. 10 års erfaring med XP (som kom i 2001). :laugh: [ATTACH]3362[/ATTACH]
Besvaret
Hmm, dit "IT Kompetanceskema" antyder nu ellers, at du er lidt af Windows-supermand. Bl.a. 10 års erfaring med XP (som kom i 2001). :laugh: [ATTACH]3362[/ATTACH]
Fremtidssikring er jo ikke af vejen. :th2: Jeg ser også en overvægt af MS-programmel i dine online-data - så måske Linux-korstoget burde sætte dampen en smule ned? :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...