Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
:thumbup: Så skete det: Kører 80 km/t på en 50'er vej bag en anden bil. Vi bliver begge blitzet. Det sker på en vej i københavn. Jeg har min egen svenske bil og mit svenske kørekort. Yes det er min fejl det hele bla bla bla... Nogen som har oplevet lignende?
Besvaret
:thumbup: Så skete det: Kører 80 km/t på en 50'er vej bag en anden bil. Vi bliver begge blitzet. Det sker på en vej i københavn. Jeg har min egen svenske bil og mit svenske kørekort. Yes det er min fejl det hele bla bla bla... Nogen som har oplevet lignende?
Det er der sikkert mange der har - inkl. undertegnede. Medmindre du mener noget andet end du skriver? Mon ikke du slipper med 2000-2500? Sure penge - men de plejer at have en effekt, medmindre man svømmer i penge (og kørekort)
Besvaret

Ja, jeg blev blitzet på Hillerødgade engang sidste år. Proceduren var den, at jeg modtog en skrivelse fra den lokale svenske polisstation med besked om, at jeg skulle ringe til dem en specifik dato og tidspunkt. Da dette oprandt talte jeg med en yderst flink svensk polisman, som fortalte at de havde modtaget en henvendelse om min fartovertrædelse fra Dansk politi, og spurgte om jeg kunne vedkende mig dette? Det kunne jeg godt, og det fortalte han så videre til politiet i DK som efterfølgende sendte mig en bøde. Lidt snørklet procedure, men fair nok. Jeg har endvidere fået en P-bøde hos mine svigerforældre i Kastrup (som bor i den forbandende 2-timers zone ved lufthavnen), som efter nogle måneder blev indrivet via et Svensk inkassofirma (uden ekstra gebyrer dog). Den anden vej rundt, har jeg også engang fået en P-bøde i Malmö i en dansk bil, som jeg aldrig har hørt mere fra.

Besvaret
Jeg har endvidere fået en P-bøde hos mine svigerforældre i Kastrup (som bor i den forbandende 2-timers zone ved lufthavnen), som efter nogle måneder blev indrivet via et Svensk inkassofirma (uden ekstra gebyrer dog). Den anden vej rundt, har jeg også engang fået en P-bøde i Malmö i en dansk bil, som jeg aldrig har hørt mere fra.
Læste om dette i en svensk avis for nogle år tilbage - at Københavns kommune tager kontakt til svensk inkassofirma for at inddrive pengene. Dette er i stor modsætning til Malmö ikke gør noget videre ud af det, hvis en dansk bil holder ulovligt i Malmö.
Besvaret
Jeg har fået en del P-bøder i københavn men har aldrig set til dem?
Hvordan klare du dig ad ? Ovenstående lyder meget interessent :D Jeg har fået flere parkerings bøder, de når altid frem via en svensk inkasso firma! /Caleb
Besvaret
Hvordan klare du dig ad ? Ovenstående lyder meget interessent :D Jeg har fået flere parkerings bøder, de når altid frem via en svensk inkasso firma! /Caleb
Jeg gør intet... Jeg tror bare det handler om at være heldig. Måske dukker alle bøderne op om et par år... hvem ved
Besvaret
Jeg gør intet... Jeg tror bare det handler om at være heldig. Måske dukker alle bøderne op om et par år... hvem ved
Yub de er ganske ihærdige! Det geniale ved deres system er dog at de er deres egen klageinstans. Du klager over en bøde, de bedømmer at de har ret. Case closed.
Besvaret

Jeg tror du er velkommen til at køre forbi polis'en og se på billedet hvis man ikke vil indrømme forseelsen over telefonen.... Men vent og se om den overhovedet kommer, der er vist mange af dem der ikke bliver til noget pga dårligt foto osv.

Besvaret
BTW - Kommer jeg til og se bøden hvis billedet er godt nok til og bruge? Jeg vil forsøge med "Jeg kan ikke huske det" :D
..vi (landbetjenten og jeg) blev enige om at billedet ikke rigtigt duede til at indsætte i kørekortet.. (atf kamera) men så hev han godt nok en anden trumf op af bunken af tøsen, der var meget vellignende :) (fra 'bil inde i siden') men det er begge fra engang i foråret/tidlig sommer.. kan du ikke huske om du kører der hver dag da? :)
Besvaret
..vi (landbetjenten og jeg) blev enige om at billedet ikke rigtigt duede til at indsætte i kørekortet.. (atf kamera) men så hev han godt nok en anden trumf op af bunken af tøsen, der var meget vellignende :) (fra 'bil inde i siden') men det er begge fra engang i foråret/tidlig sommer.. kan du ikke huske om du kører der hver dag da? :)
Den forstod jeg ikke :rolleye:
Besvaret
Jeg vil forsøge med "Jeg kan ikke huske det" :D
'kører du der ikke hver dag da?' hvad hvis de spørger således? eller hvad er det du ikke forstår? de kameraer der i de vejside'bomber' er rimelig klare de kameraer der er i de "stærrekasser" er rimelig ringe.. :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...