alexzuz Skrevet December 14, 2009 Rapporter Skrevet December 14, 2009 Hej alle... Skal købe et nyt digital kamera, og aner Nada om emnet. Vi bruger det kun de klassiske 6-7 gange om året og gider derfor ikke at smide milliarder efter det. Jeg har selv kigget på ovenstående kamera til 2000 sek. Hvis i kan anbefale et andet brugervenligt kvalitetskamera til under ca. 3500 dkr. inden jeg vælter ud og køber ovenstående vil det være en super hjælp. :th2:
Gio Besvaret December 14, 2009 Rapporter Besvaret December 14, 2009 Hej alle... Skal købe et nyt digital kamera, og aner Nada om emnet. Vi bruger det kun de klassiske 6-7 gange om året og gider derfor ikke at smide milliarder efter det. Jeg har selv kigget på ovenstående kamera til 2000 sek.IXUS 100is er et fint lille point & shoot-kamera. Du kan evt. læse dig gul og blå her.Hvis i kan anbefale et andet brugervenligt kvalitetskamera til under ca. 3500 dkr. inden jeg vælter ud og køber ovenstående vil det være en super hjælp. :th2: Til 3500,- kan du jo gå adskillige klasser op i forhold til IXUS'en. Panasonic's Lumix-serie er også værd at tage et kig på, efter min mening - især hvis i er klar på at kaste (op til) 3500 dansker-dollars efter projektet.
alexzuz Besvaret December 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret December 14, 2009 Tak Gio... De 3500 var også kun hvis der var et eller andet fantastisk kamera man ikke kunne leve uden og havde vundet alle test... igen; aner intet om kameraer
Gio Besvaret December 14, 2009 Rapporter Besvaret December 14, 2009 Tak Gio... De 3500 var også kun hvis der var et eller andet fantastisk kamera man ikke kunne leve uden og havde vundet alle test... igen; aner intet om kameraer Jeg er sikker på i ikke går galt i byen med IXUS'en. Så kan i altid købe ét til for pengene i sparer, skulle det første blive slidt ned...til hest eller ej :D
Pede Besvaret December 14, 2009 Rapporter Besvaret December 14, 2009 Panas Lumix TZ7 er et fremragende kamera - med vidvinkelobjektiv og super stor zoom i et alm point-and-shoot kamera. Der findes stort set ingen knapper du kan pille ved på dette kamera. Den ligger lige omkring max grænsen på de 3500 DKK (men af egen erfaring ved jeg det fås endog meget billigere i New York City skulle du komme den vej forbi). Det kamera anbefales herfra og ved det har fået rigtig mange rosende ord med på vejen i diverse tests.
MRoderick Besvaret December 14, 2009 Rapporter Besvaret December 14, 2009 Jeg har et IXUS kamera, og har været rigtigt glad for det (det er mit andet Ixus kamera, det første blev stjålet under en kammerats ferie, håber tyven blev glad for det). Hvis man bare vil have et point-and-shoot, er IXUS serien absolut værd at kigge på. Man kan tilmed spare sig lidt penge ved at ikke at købe den seneste model, da de har været gode point and shoot i årevis. De er ret nemme at betjene, selv hvis man ikke gider læse manualen. Men, man kommer dog lidt tættere på at tage gode billeder med et Ixus hvis man lige læser manualen også. Jeg fik lokket mine forældre til at købe et Ixus, og de er også utroligt glade for deres, og bruger det ganske flittigt, da bedstemor funktionen er til at forstå for et par gamle nisser som dem :-) Jeg har fornyligt meldt mig ind DSLR klubben (dvs. pissedyr hobby), men har da også brugt mit Ixus siden da ... det er meget praktiskt at have med i lommen/tasken når man er på vej rundt.
larscph Besvaret December 15, 2009 Rapporter Besvaret December 15, 2009 Skal det være lidt bedre så er der også Canon's G-serie http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/canon/powershot-g11/canon-powershot-g11-review.html Jeg har et G7 som supplement til min Nikon D90, og havde det som eneste kamera nogen år inden jeg hoppede på DSLR vognen. Det er lidt større, men har også en del flere muligheder og bedre sensor.
Sune Besvaret December 15, 2009 Rapporter Besvaret December 15, 2009 Jeg er selv meget glad for mit Canon Digital Ixus 980 IS (rødt), både som sigt-og-skyd-kamera samt tryk-på-en-masse-knapper-og-bild-mig-selv-ind-at-nu-er-det-bedre-end-kameraet-kan-gøre-det-kamera. Men taenk.dk har en stor test af 99 kompaktkameraer, som du evt. kunne skele til i dit valg.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu