Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvis man skulle have en ny navigation hvilket mærke og model skulle man så gå efter, Garmin, TomTom eller noget helt andet? Nogen erfaringer eller kendskab til gode tests?

Besvaret

Har prøvet Siemens... det var s.h.i.t.e. Har pt. Navigon, og den funker ret godt, især her i Sverige. Der er temmligt mange vejnavne den ikke kan "udtale" på dansk - men den finder som regel pænt vej. Med enkelte undtagelser (drej til venstre her, drej til højre, drej til højre... = tilbage på den vej vi kom fra) - men dem har alle vist oplevet ligegyldigt hvilket mærke. Navigon kan godt få mine point.

Besvaret

Garmin eller Navigon. Garmin har vist gratis kort-opdateringer tre gange om året i hele produktets levetid netop lanceret deres nüMaps Lifetime, hvor du betaler et engangs-beløb, og dermed kan du opdatere 4 gange om året i hele produktets levetid - det er et plus i min bog. Navigon fungerer også forrygende, og har ganske fint design. Her må du dog selv kaste penge efter opdaterede kort efter et år (mener jeg det er). Men det kan Navigons hjemmeside kaste mere lys over. Navigon har noget der ligner - dog kun gældende i 24 mdr.

Besvaret
Garmin eller Navigon. Garmin har vist gratis kort-opdateringer tre gange om året i hele produktets levetid - så det er et stort plus. Navigon fungerer også forrygende, og har ganske fint design. Her må du dog selv kaste penge efter opdaterede kort efter et år (mener jeg det er). Men det kan Navigons hjemmeside kaste mere lys over.
Hvor har du set det med opdaterede kort hos Garmin. Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside? Jeg har selv en Nuvi 360, og skal give 800 dkk for at opdatere kortene, og der kan jeg så få et livstidsabonnoment. Men hvis det kommer med i de nye modeller så er det da bedre at få en helt ny navigation.
Besvaret
Hvor har du set det med opdaterede kort hos Garmin. Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside? Jeg har selv en Nuvi 360' date=' og skal give 800 dkk for at opdatere kortene, og der kan jeg så få et livstidsabonnoment. Men hvis det kommer med i de nye modeller så er det da bedre at få en helt ny navigation.[/quote']http://www.garmin.com/garmin/cms/site/us/maps/numaps-lifetime Det er så en engangs-betaling - og derefter kan du opdatere fire gange om året. Det synes jeg er en fin deal :thumbup:
Besvaret

Hej! Købte en Navigon 4350 Max lige før sommerferien.... Har tidligere kørt med en Nüvi 765 - Navigonen fornemmes som den er væsentlig bedre til at "finde vej" - tror det mest er pga af "My Routes", hvor den på en meget overskuelig måde giver dig op til 3 forskellige ruter at vælge imellem. Så vælger du selv - og er jo dermed bedre tilfreds med ruten... TMC'en og måden den er integreret på er også bedre, her mærker man at Navigon er europæisk. Garmin er måske knap så nørdet at bruge, men man vender sig utrolig hurtig til Navigons brugerflade.... Og softwaren for opdatering fungerer helt fint også. TNI

Besvaret
Garmin eller Navigon. Navigon fungerer også forrygende, og har ganske fint design. Her må du dog selv kaste penge efter opdaterede kort efter et år (mener jeg det er). Men det kan Navigons hjemmeside kaste mere lys over. Navigon har noget der ligner - dog kun gældende i 24 mdr.
Vil lige goere opmaerksom paa en ting med Navigon. ca. 4 mdr efter at jeg koebte min, saa ville jeg opdatere kortet som de reklamere med at man kan, og da jeg blev bedt om at taste koden for produktet, saa fik jeg den besked paa at koden er udloebet og kan ikke bruges. En opdatering koster dermed 699 SEK, og det skal man aabenbart betale da Hverken forretningen som solgt mig den, eller Navigon vil kendes ved problemet. :thumbdown
Besvaret
Vil lige goere opmaerksom paa en ting med Navigon. ca. 4 mdr efter at jeg koebte min, saa ville jeg opdatere kortet som de reklamere med at man kan, og da jeg blev bedt om at taste koden for produktet, saa fik jeg den besked paa at koden er udloebet og kan ikke bruges. En opdatering koster dermed 699 SEK, og det skal man aabenbart betale da Hverken forretningen som solgt mig den, eller Navigon vil kendes ved problemet. :thumbdown
På min Navigon fik jeg besked om, at man skulle aktivere Navigon'en med kortupdates senest 30 dage efter køb for at tage del i tilbudet.
Besvaret
På min Navigon fik jeg besked om' date=' at man skulle aktivere Navigon'en med kortupdates senest 30 dage efter køb for at tage del i tilbudet.[/quote']Det er sådan cirka også sådan jeg husker min oplevelse med min Navigon, da jeg købte den for snart to år siden.
Besvaret
Det er sådan cirka også sådan jeg husker min oplevelse med min Navigon' date=' da jeg købte den for snart to år siden.[/quote'] Der er ingen som har fortalte mig det da jeg koepte det! Gggrrr:mad: Jeg kiggede blot paa billederne i brugsanvisningen!:rolleye:
Besvaret

Er der nogen der har erfaringer med TomTom? Jeg var på tur til Jylland med en kollega som har en tomtom, og TMC'en fungerede suverænt, og vi sparede et kvarter fordi vi fandt en hurtigere rute. Det var faktisk derfor jeg er begyndt at overveje en ny gps.

Besvaret
Er der nogen der har erfaringer med TomTom? Jeg var på tur til Jylland med en kollega som har en tomtom' date=' og TMC'en fungerede suverænt, og vi sparede et kvarter fordi vi fandt en hurtigere rute. Det var faktisk derfor jeg er begyndt at overveje en ny gps.[/quote']Jeg synes TomTom er for dyr, i forhold til hvad du får for pengene. Navigon's TMC fungerer også fint efter hensigten.
  • 7 months later...
Besvaret

Ting tager tid.. og nu har jeg solgt min gamle navi og skal have en ny. Er der nogen der har erfaring med den nyeste fra Garmin - nuvi 3790T?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...