Texsak Skrevet January 10, 2010 Rapporter Skrevet January 10, 2010 Hej alle, Jeg har haft min bil til check hos Bilgruppen i Lund, da den havde en fejl i form af at den brugte strøm i slukket/stille stående stand. De checker den i værkstedet og informerer mig at de har fundet fejlen og at den ligger i noget som hedder "AUDIO GATEWAY", og at denne skal skiftes. Jeg gir grønt lys for reperationen, dog skal jeg vente en uges tid da reservedelen skal bestilles hjem fra tyskland. Jeg får en fast pris på delen + montering (13.000 SEK). Der går lidt over en uge og jeg får et opkald fra værkstedet med beskeden om at "Audio Gateway'en" som de udskiftede alligevel ikke var fejlen og at de nu 100% sikkert har løsningen som ligger i udskiftningen af bluetooth Tlf mekanismen og at denne også skal bestilles og vil koste mig en yderligere formue, men at fordi de tænker på mine omkostninger, har de cuttet/skåret forbindelsen til bluetooth'en helt, og jeg nu kan hente min bil. Regning for at have den på værkstedet, fejl diagnostisere og give mig bilen tilbage i samme tilstand som da de fik den, bortset fra at cutte bluetooth forbindelsen: 21.000 SEK Efter en længere diskussion med værkstedet reducerer de prisen til 16.000 SEK Bilen holder stadigt hos dem da denne episode er helt ny... Jeg er selvfølgelig stærkt utilfreds over behandlingen og regningen.. Hvem kan man klage til i sådan en situation???
polar Besvaret January 10, 2010 Rapporter Besvaret January 10, 2010 Du skriver til importøren og fremfører din klage. http://www.mercedes-benz.se/ Mercedes-Benz Sverige lägger stor vikt på kvalitet, ansvar och professionalism på alla områden. Därför vill vi gärna höra från dig om du har frågor och synpunkter, ris eller ros att ge. Kontakta oss genom att använda fritextfältet nedan. Vi tackar på förhand för dina synpunkter!
Texsak Besvaret January 10, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 10, 2010 Tak for dit hurtige svar.. Jeg skrev også med det samme til MB Sverige, med den procedure du beskriver, men tænkte på om det var nok eller om der også fandtes andre muligheder for at helgardere sig.
Miriam Besvaret January 10, 2010 Rapporter Besvaret January 10, 2010 du skal bare være opmærksom på, at du med 99% sikkerhed, vil modtager et brev om at din forhandler vil kontakte dig, og at det er ham du skal løse det med.....
Texsak Besvaret January 10, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 10, 2010 du skal bare være opmærksom på' date=' at du med 99% sikkerhed, vil modtager et brev om at din forhandler vil kontakte dig, og at det er ham du skal løse det med.....[/quote'] Ok... men det må vel også sætte en eller anden form for pres på værkstedet når deres bagland vil have at de kontakter en utilfreds kunde og får sagen afklaret..
Miriam Besvaret January 10, 2010 Rapporter Besvaret January 10, 2010 Ok... men det må vel også sætte en eller anden form for pres på værkstedet når deres bagland vil have at de kontakter en utilfreds kunde og får sagen afklaret.. det er meget forskelligt fra forhandler til forhandler. (har sidde 2 års hos MB importøren og behandlet klager :I) )
Texsak Besvaret January 10, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 10, 2010 det er meget forskelligt fra forhandler til forhandler. (har sidde 2 års hos MB importøren og behandlet klager :I) ) Hmm.. Så må det vel være rettens vej hvis de ikke går med til et fornuftigt kompromis..
Miriam Besvaret January 10, 2010 Rapporter Besvaret January 10, 2010 Du kan jo altid klage hertil hvis du ikke er tilfreds : http://www.arn.se/
Jabbekot Besvaret January 10, 2010 Rapporter Besvaret January 10, 2010 Du skal da ikke betale for en del, der ikke var i stykker!!!
GoldMan Besvaret January 10, 2010 Rapporter Besvaret January 10, 2010 Lidt ved siden af men hvilken MB værksted anbefales der?
dan Besvaret January 10, 2010 Rapporter Besvaret January 10, 2010 Øv bøv, er lige skiftet til Lund, fordi jeg er utilfreds med Malmö. Umiddelbart ville jeg bede dem beskrive helt eksakt hvilket arbejde der er foretaget og skrive det ned til dig. Hvori ligger selve arbejdet, antallet af arbejdstimer, reservedele. Naturligvis med henblik på at kontakte en advokat som dermed har en rigtig godt udganspunkt for at køre sagen. Da de jo ikke har "gjort" andet en fejlsøgt og klippet bluetooth, er det jo lig med en arbejdsløn på tæt på 8.000 kr i timen, og den holder vist ikke i byretten. Hvis du gider, kan du jo ofre lidt penge på allerede nu at bede en advokat om at bede om denne specifikation, så de "forstår" at du mener det, når du siger at du ikke er enig i regningen størrelse.
Michael Rasmussen Besvaret January 11, 2010 Rapporter Besvaret January 11, 2010 Jeg har også tidligere haft MANGE problemer lign. dem som i her beskriver, med netop MB Malmö og Lund. Jeg valgte at få lavet bilen i Danmark eller Tyskland. Den svenske værkstedsservice og know how ligger i min verden for de ovennævnte værksteder, på et MEGET lille sted.
Basse Besvaret January 11, 2010 Rapporter Besvaret January 11, 2010 Lidt ved siden af men hvilken MB værksted anbefales der? Ysta bilcenter Syd (MB mv. aut.) Hedin bil i Helsingborg Jeg har haft gode erfaringer med begge værksteder på en E430 og en CLS 500. Ysta Bilcenter har en hente/bringe service på din bil, hvis det er - gratis.
GoldMan Besvaret January 11, 2010 Rapporter Besvaret January 11, 2010 Ysta bilcenter Syd (MB mv. aut.) Hedin bil i Helsingborg Jeg har haft gode erfaringer med begge værksteder på en E430 og en CLS 500. Ysta Bilcenter har en hente/bringe service på din bil, hvis det er - gratis. Ystad bilcenter vil jeg holde i tankerne, da jeg er ekstremt afhængig af min bil
Basse Besvaret January 11, 2010 Rapporter Besvaret January 11, 2010 Ystad bilcenter vil jeg holde i tankerne' date=' da jeg er ekstremt afhængig af min bil[/quote'] Deres lånebil er også gratis :D
Breznew Besvaret January 11, 2010 Rapporter Besvaret January 11, 2010 Ystad bilcenter vil jeg holde i tankerne' date=' da jeg er ekstremt afhængig af min bil[/quote'] Jeg er også selv kun blevet godt behandlet faktisk alle de gange jeg har været der, både vedr. rep, service og reklamationer. en lille ep. var at de havde skiftet alt mere eller mindre ved køling syst. (vandpumpe, simmeringe i generatorer osv. osv.) men havde fået skubbet/spændt en kølerslange for tæt på en remskive så den havde gnavet hul over 7k mil! de ville dog ikke give slangen i kompentation, men alle de servicedele jeg skulle bruge til et stort service fik jeg til ½pris, som hvor rabatten for mit vedkommende langt oversteg hvad den nye slange havde kostet.. det brændstof filter jeg så fik med, var så forkert (han havde kommet til at give mig et forkert) og da jeg ville bytte det mente han bestemt at jeg skulle nævne det næste gang jeg kom forbi efter noget til en af dem, skulle vi lige finde på noget dér :) 1 de afslog ikke at de havde lavet fejl (meget vigtigt for mig i en sådan sag) 2 de beholdte kunden..
Texsak Besvaret January 11, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 11, 2010 Så skete der endeligt noget idag... Jeg mistede tålmodiheden lidt og kontakede værkstedet igen, istedet for at vente på deres henvedelse... Efter 20 minutters tovtrækkeri kom vi frem til en beslutning vi begge kunne acceptere. De bestiller Bluetooth mekanismen hjem, og skifter den for den pris der oprindeligt var aftalt for skift af Audio gateway'en... Det er utroligt at man skal så meget bullshit igennem før de indrømmer deres fejl, men bedre sent end aldrig :)
GoldMan Besvaret January 26, 2010 Rapporter Besvaret January 26, 2010 Off topic igen: Ystad Bilservice vil have 975 + moms i timeløn på service af min mercedes E 2004
Lollikken Besvaret January 26, 2010 Rapporter Besvaret January 26, 2010 Off topic igen: Ystad Bilservice vil have 975 + moms i timeløn på service af min mercedes E 2004 Det essentielle er vel hvor længe han har tænkt sig at bruge på den service :) og hvad delene koster. Men i sidste ende har du valgt en Mercer, ikke en Yugo, så prisen er sikkert også lidt højere på service :D
Menace Besvaret January 26, 2010 Rapporter Besvaret January 26, 2010 Off topic igen: Ystad Bilservice vil have 975 + moms i timeløn på service af min mercedes E 2004 Oki, er lige kommet hjem fra ystad bilcenter (hvis det er det du mener) og skulle af med 1957 sek for for et lille service samt byt af højre styrearm/kugle for 1213 sek Dette er inkl matrialer: oliefilter sprinkervæske 6 liter motorolie 1 stk styrearm De havde bilen i 3 timer, tog lidt ekstra tid med styrearmen/kugle :th2: Kan se at jeg normalt giver ca. 1600 sek for et lille service, men denne gang bad jeg dem om at kigge på mine xenonpærer, der er en sporadisk fejl og det koster knaster at bytte pæren, 2060 sek da det er specielt, en standard xenon fra f.eks philips til 300 sek passer ikke ystad bilcenter tager forresten 300 sek for en xenonpære (uoriginal) ;-)
Lollikken Besvaret January 26, 2010 Rapporter Besvaret January 26, 2010 Oki, er lige kommet hjem fra ystad bilcenter (hvis det er det du mener) og skulle af med 1957 sek for for et lille service samt byt af højre styrearm/kugle for 1213 sek Dette er inkl matrialer: oliefilter sprinkervæske 6 liter motorolie 1 stk styrearm De havde bilen i 3 timer, tog lidt ekstra tid med styrearmen/kugle :th2: Det lyder da som helt igennem fornuftige priser, også for billigere mærker =)
GoldMan Besvaret January 26, 2010 Rapporter Besvaret January 26, 2010 Giver ikke 975+moms til min bil bare fordi det er mercedes. Jeg fik et tilbud fra danmark på 500 danske kr som jeg tager i stedet for
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu