Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Som nævnt tidligere så tilbyder Nordea gratis overførsler... Og det alle de overførsler du har lyst til at lave mellem DK og SE (muligvis man skal være fordel+ kunde)
Har du checket om det stadig gælder? Nordea dk har fået nye priser for serviceydelser pr. 1. februar Jeg er blevet opkrævet 40.- for den faste månedlige overførsel :mad: /Kim
Besvaret

Jeg har lige prøvet at oprette en manuel overførsel via NetBank - det er stadig gratis... Så det må da vist være dét, der er løsningen hvis de opkræver dig 40 dkr for det andet.. Indtastet beløb: 1,00 SEK, Svenske kroner Overført beløb: 1,00 SEK, Svenske kroner I alt hæves 0,74 DKK (Anslået beløb beregnet ud fra en foreløbig kurs på bestillingsdatoen. Det endelige beløb, som hæves på kontoen, vil blive udregnet ud fra den endelige afregningskurs, som er tilgængelig om eftermiddagen på betalingsdatoen) Beløbet er udregnet således: 0,74 DKK til foreløbig kurs 73,6900 Betalingsdato: 05-02-2010 Antal gange: 1 gange, engangsbetaling

Besvaret

Husk der er to forskellige overførsler under "udenlandske betalinger" i netbank. Der er en der hedder "Betaling til udlandet" og så er der "overførsel i Nordea". Vælg den der hedder overførsel i Nordea. (jeg kom til at tage den anden en dag, og det kostede et gebyr)

Besvaret

Som fordel+ kunde betaler jeg 0 kr. for mine overførelser, både den faste og dem jeg selv fikser via netbanken - også efter den 1. feb 2010 :-) De er jo ude og hive kunder ind pt - så tvivler på de indfører et nyt gebyr - kan dog være de bare har forsinket det til sommer eller efterår :-)

Besvaret

DanskeBank tager ingen gebyrer... DanskeBank tager ingen gebyrer... for overførelsel mellem DanskeBank DK til DanskeBank SE, de har aldrig taget gebyrer , hvis du altså laver en koncern overførelsel mellem egne konti, du kan desuden laver lige så mange overførelser mellem konti som du har løst til...igen gebyrer...

• 3 weeks later...
Besvaret
Ja' date=' man overfører til denne danske Nordnet aktiedepot konto: [url']https://www.nordnet.dk/mux/page/hjalp/hjalp.html?id=197 - men med sit svenske depotnummer som reference.
Nu er jeg fuldkommen spasser på det her, men har netop fået et depot hos Nordnet.se :) Det med at "angive sit svenske depotnummer som reference" når man overfører penge fra sin danske konto, øhm er det = at skrive sit depotnummer i det felt som (i min bank) hedder: Tekst til modtagers kontoudskrift :confused: ...altså forudsat at jeg har forstået det korrekt at man laver en hel normal bankoverførsel til det der SEB-kontonummer, som linket henviser til? :rolleyes:
Besvaret
Nu er jeg fuldkommen spasser på det her, men har netop fået et depot hos Nordnet.se :) Det med at "angive sit svenske depotnummer som reference" når man overfører penge fra sin danske konto, øhm er det = at skrive sit depotnummer i det felt som (i min bank) hedder: Tekst til modtagers kontoudskrift :confused: ...altså forudsat at jeg har forstået det korrekt at man laver en hel normal bankoverførsel til det der SEB-kontonummer, som linket henviser til? :rolleyes:
Jep - det er korrekt forstået...
  • 1 month later...
Besvaret
Og nu kan man så se frem til 40 dkk i gebyr hver gang man overfører sin løn til SE
Næ nej, Eik Bank nøjes kun med 40 kroner i deres ende for en almindelig overførsel. Der kommer cirka 200 kroner til i den anden ende når pengene kommer frem. Desuden tager en udlandsoverførsel længere tid end tidligere, og vælger man en "ekspres"-overførsel koster den hhv. 350 kroner samt 200 kroner i den anden ende. En "ekspres"-overførsel tager den samme tid som tidligere. Alle overførsler routes via Danske Banks system. Det giver en årlig besparelse på 2880 kroner at skifte fra Eik Bank ved én månedlig overførsel Danmark-Sverige.
  • 4 weeks later...
Besvaret

Hmmm - vedr. Nordnet. Jeg har lavet et deport i Sverige - nu skal jeg overføre fra min danske konto i en dansk bank til mit svenske depot. jeg har forstået på andre herinde, at man kan overføre til Nordnet i danmarks danske konto med sit svenske deportnummer som reference i overførslen - men når man hører Nordnet i Sverige ad, så siger de, at det ikke kan lade sig at gøre. Har i andre gjort det i praksis? --- korrespondance med Nordnet Sverige --- Hej, Om du har varit inne på nordnet.dk gäller den informationen om du vill föra över pengar till din danska depå, inte svenska depån. Vill du föra över pengar från ditt danska bankkontonummer till din svenska depå gör du som jag tidigare skrev, finns inga andra alternativ. Med vänlig hälsning Håkan Zetterström Nordnet Kundservice Tel: 08-506 330 00 Fax: 08-506 330 65 www.nordnet.se > > > Hej igen. > > Vi misforstår hinanden her. > > Jeg vil netop undgå at lave en udenlandsk overførsel fra min konto i danmark - men overføre til den danske konto nordnet har i SEB bank. > > Jeg har læst på nordnet.DK: > Hvis du vil indbetale penge på dit depot hos Nordnet, skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB Danmark: > > Regnr.: 5295 > Kontonr.: 0010003512. > > > Dette gælder vel også selvom man har et deopt i Nordnet med svensk skattehemvist? (8157307) > > Mvh Dennis

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...