Lasse Skrevet January 27, 2010 Rapporter Skrevet January 27, 2010 Har kik på denne: http://www.blocket.se/malmo/Mazda_626_2_0_5d_25553566.htm?ca=23_11&w=1 Nogle der har erfaringer med "SydBil Öresund AB - Jimmy Persson"? Det lader til at bilen er lidt dyr, ift den officielle prisinformationen (kan ikke huske hvad sitet hedder). Som mener bilen skal koste under 12000 SEK. Hvordan finder man ud af benzin økonomien, nogle forslag til biler med lavt benzin-forbrug i samme prisklasse? Hvad med reperationer, hvilket biler er billigst at have til rep, i denne klasse?
michael k Besvaret January 27, 2010 Rapporter Besvaret January 27, 2010 Har kik på denne: http://www.blocket.se/malmo/Mazda_626_2_0_5d_25553566.htm?ca=23_11&w=1 Nogle der har erfaringer med "SydBil Öresund AB - Jimmy Persson"? Det lader til at bilen er lidt dyr, ift den officielle prisinformationen (kan ikke huske hvad sitet hedder). Som mener bilen skal koste under 12000 SEK. Hvordan finder man ud af benzin økonomien, nogle forslag til biler med lavt benzin-forbrug i samme prisklasse? Hvad med reperationer, hvilket biler er billigst at have til rep, i denne klasse? en gammel 2.0 benziner er jo ikke direkte ökonomisk .. skal den udelukkende bruges som pendlerbil havde jeg ledt efter noget mindre med mindre motor feks micra, corsa elle rlign med noget 1.1-1.3l motor eller endda en micra med en 0.9l
dannemare Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 Jeg tænker nogle gange på, at - i stedet for en billig og (super)brugt gammel slæde - ville det måske være mere økonomisk bare at komme en helt ny minibil som f.eks. Kia Picanto (priser starter fra 92k og kan sikkert presses lidt). Så lægger du cirka 17k i udbetaling, og den lave månedlige ydelse tager du simpelthen bare fra den pujle, du ellers ville have brugt på ekstra brændstof til den gamle udbrændte slæde og, ikke mindst, reparationer! Bare en tanke... ved ikke om det rent faktisk også giver mening i praksis.
Rikke Rost Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 Også derfor jeg har købt helt ny denne gang..... Det kan meget bedre betale sig.
Menace Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 Vi skulle også bruge en billig pendlerbil til konen hvor den letteste måde er at opsætte nogen kriterier De 3 var: automatgear, over 20 km/l og under 100.000 km Vi sad og regnede lidt på det og når man kigger så det du sparer i benzin hver måned kan man lægge som lån istedet Du skal nok også påregne omkostninger til større reperationer Du kan se hvor langt en bil kører km/l på www.hvorlangtpaaliteren.dk vi endte med at give 83K (danske) for en 107 med automatgear, AC, varme i sæder, cd som er helt ny På en mindre bil der bruger mindre benzin er den årlige afgift også langt mindre, igen en besparelse..... Biler der er mere end 5 år gamle skal også synes hvert år.... igen en besparelse de første par år.... Hvis du ændre mening og kigger efter en lille bil, så skal du huske at spørge efter serviceinterval... peugeot er efter 2010 begyndt at kræve service ved hvert 10.000 km eller hvert år alt efter hvad der kommer først...
Rikke Rost Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 Jeg havde kigget mig om efter noget Golf diesel....eller en starlet fra 97...:D
michael k Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 eller en smart ... fandme en sjov lille gokart men ved ikke hvor sjov den er over broen hehe .. men käresten har en med en 0.6l benzin turbomotor den er chippet ved ik om det har givet noget på ökonomien men det siger hun det har .. med hendes körsel körer hun ca 25km/l og hun körer ikke pänt årsskatten er 600sek om året og service og reservedele er billige .. lille service hos autoelektra koster 1000sek inkl olie, filtre osv stort koster ca 3000sek og hun fik en 2005 der havde kört 4000mil for 32000sek den går 160 på toppen men alt over 140 er ubehageligt og så er den hurtigere end min a6 2.8l v6 fra 0-80 med chippen har den 78 heste uden 61...
Gio Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 eller en smart ... fandme en sjov lille gokart men ved ikke hvor sjov den er over broen hehe .. Måske Dennis (dkrath) kan kaste lys over brokørsel-i-en-Smart? (mener han har/havde sådan en)
Lasse Besvaret January 28, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 28, 2010 Tak for alle svarene :th2: De bekræfter mine tidligere tanker, at det er besværligt at købe en gammel bil, jeg har desværre ikke økonomi til et købe en ny bil på nuværende tidspunkt - så må i tænkeboks om jeg skal vente med købet til min økonomi bliver bedre eller om jeg skal kaste mig ud i det risikabele projekt at købe en gammel bil. Hvis en gammel bil kan køre cirka 1 år uden at skulle repereres nævneværdigt, så ville det være en god deal for mig, men hvad er sandsynligheden lige for det? Hmmm - - måske jeg venter og fortsætter med at bruge 3 timer om dagen i DBS first
michael k Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 Tak for alle svarene :th2: De bekræfter mine tidligere tanker, at det er besværligt at købe en gammel bil, jeg har desværre ikke økonomi til et købe en ny bil på nuværende tidspunkt - så må i tænkeboks om jeg skal vente med købet til min økonomi bliver bedre eller om jeg skal kaste mig ud i det risikabele projekt at købe en gammel bil. Hvis en gammel bil kan køre cirka 1 år uden at skulle repereres nævneværdigt, så ville det være en god deal for mig, men hvad er sandsynligheden lige for det? Hmmm - - måske jeg venter og fortsætter med at bruge 3 timer om dagen i DBS first eller köb noget rigtigt billigt og skrot den når den går i stykker.... du kan få besiktede bilder helt ned til omkring 2-3000kr
Lasse Besvaret January 28, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 28, 2010 HVad koster det at skotte en bil i Sverige?
michael k Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 HVad koster det at skotte en bil i Sverige? hvis den er ren indvendig tager returbilen den gratis i visse tilfälde betaler de endda for den ... er den ikke rengjort tager de 500kr for det ... men man kan også bare foräre den väk på blocket bagefter
Lasse Besvaret January 28, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 28, 2010 ok lyder jo til at overkomme. Hvordan fungerer besigtning og skat, som skal udføres hvert år på gamle biler, hvad koster det? Der står at denne bil har rust i skærme, så jeg gætter på at det er noget der evt skal laves før den går igennem besigtning igen - eller?? http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/nissan/almera/yva4xmdg/?criterias=A2QBEAY2Je7gAsKA!
Lollikken Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 HVad koster det at skotte en bil i Sverige? Det er gerne gratis mens nogle steder giver op til 700 bobs. Arons Bildemontering er endda så flinke at hente gratis (hvilket jo kunne være en fordel hvis den går død lige pludselig :)). Ang. brugte biler (15 år eller ældre) så forventer jeg at skulle bruge ca. 5.000 DKK om året på bilen, såfremt den er i acceptabel stand fra køb. Dog så pendler jeg ikke i bil (endnu), så det hjælper utroligt meget på slidtagen :D. Ang. det med nye biler så bør du stadig overveje f.eks. Kia Picantoen. En tilsvarende 'billig' god benzinøkonomisk corsa koster nok 20.000 SEK (hvis ikke mere) og kan stå foran flere større reparationer. Hvis Picantoen kan fås for 92.000 SEK eller mindre, er den måske ikke et dårligt køb. Picantoen har 7 års garanti og den kører langt mere på literen end f.eks. den Mazda 626. Det gør også at du ikke skal bekymre dig om uforudsete udgifter. Du ved nøjagtigt hvor meget din bil koster dig, såfremt du passer på den. De 7 års garanti gør sikkert at du kan sælge den til en fornuftig pris om nogle år. Et hurtigt kig på blocket viser at de falder med ca. 10k om året. Forsikring og Fordonsskat er markant lavere, og du kører sikkert noget længere på literen, hvilket jo så i sidste ende er penge sparet. Så hvis du kan sidde i en Picanto er den da klart værd at overveje! Bare for det ikke bliver for enssporet så har du også Hyuendai's i10 i samme klasse*ryster ved tanken* som vist også har noget garanti på sig. Smart er også foreslået, eller en Toyota Aygo, men hvis du skal derned og spare penge, så gå efter garantien og/eller gratis service check :)
Lollikken Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 ok lyder jo til at overkomme. Hvordan fungerer besigtning og skat, som skal udføres hvert år på gamle biler, hvad koster det? Der står at denne bil har rust i skærme, så jeg gætter på at det er noget der evt skal laves før den går igennem besigtning igen - eller?? http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/nissan/almera/yva4xmdg/?criterias=A2QBEAY2Je7gAsKA! Rust i skærme er som udgangspunkt ikke noget problem. Det er rust i de bærende elementer og på f.eks. bremserør som er essentiel. Min gamle Mazda (i alderen 16-22) gik flyvende igennem syn med mere og mere rust i skærme og døre men det var primært kosmetisk. SAABen som lige dumpede syn havde også noget rust, men dumpede på bremserør (begyndende rust), olielækage og utæt pakning ved benzin niveaumåleren. Det skal dog huskes at ældre Japanere som oftet ruster hurtigere end deres Europæiske modstykker.
michael k Besvaret January 28, 2010 Rapporter Besvaret January 28, 2010 ok lyder jo til at overkomme. Hvordan fungerer besigtning og skat, som skal udføres hvert år på gamle biler, hvad koster det? Der står at denne bil har rust i skærme, så jeg gætter på at det er noget der evt skal laves før den går igennem besigtning igen - eller?? http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/nissan/almera/yva4xmdg/?criterias=A2QBEAY2Je7gAsKA! rust i skärmene er intet du skal bekymre dig om medmindre der er udstikkende ting ... og hvis du bare skal köre i den et år eller lign kan du väre ret ligeglad.. i värste fald kan den få lidt glasfiberspartel :) så länge bärende dele ikke er gennemtärede så er rust ret så ligegyldigt ifbm syn..
thn Besvaret January 29, 2010 Rapporter Besvaret January 29, 2010 peugeot er efter 2010 begyndt at kræve service ved hvert 10.000 km eller hvert år alt efter hvad der kommer først... puha det er jo hele tiden i en pendlerbil. Er det så stadig stort service hver anden gang?
Rikke Rost Besvaret January 29, 2010 Rapporter Besvaret January 29, 2010 Skal du ha en pendlerbil er service for hver 30.000km eller mere et must.... alt andet er alt for dyrt i længden....
dannemare Besvaret January 30, 2010 Rapporter Besvaret January 30, 2010 Hvis man har planer om at beholde sin bil i flere år, vil jeg personligt fraråde de ekstremt lange intervaller for olieservice, vi ser i dag. Jeg vil samtidig være bekymret for at købe en brugt bil, der allerede har rundet 100.000 km og samtidig kun har fået nyt olie 3 gange i løbet af sit liv. Den primære årsag til de ekstremt lange intervaller, som er så populære hos mange producenter i dag, er for at tiltrække kunder. Det er ganske enkelt en vigtig konkurrence/salgsparameter, som rigtigt mange kunder (naturligt nok) lægger stort vægt på, fordi lange serviceintervaller (på papiret) giver lavere driftsomkostninger over tid. Desværre er de ekstremt lange intervaller slet ikke optimalt for bilerne, men det betyder reelt ikke det store for producenterne, idet garantien alligevel for længst er udløbet, når der opstår problemer som følge af den ringe olieservice.
Lasse Besvaret January 30, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 30, 2010 Tak igen for alle kommentarer... Tager ud og kigger på gamle brugte biler imorgen i 7500 til 10.000 sek-klassen. Så når min økonomi er til det, bytter jeg den ud med en semi-ny eller ny bil - forhåbentligt inden for cirka ½-1 år
Lollikken Besvaret January 30, 2010 Rapporter Besvaret January 30, 2010 Tak igen for alle kommentarer... Tager ud og kigger på gamle brugte biler imorgen i 7500 til 10.000 sek-klassen. Så når min økonomi er til det, bytter jeg den ud med en semi-ny eller ny bil - forhåbentligt inden for cirka ½-1 år Held og lykke. Hvad går du efter?
dkrath Besvaret January 31, 2010 Rapporter Besvaret January 31, 2010 Måske Dennis (dkrath) kan kaste lys over brokørsel-i-en-Smart? (mener han har/havde sådan en) Danny, men ja! :) Jeg har sådan en SMART 0.8 CDI fra 2009 som pendlervogn. Jeg bor godt nok i Danmark nu, men jeg besøger de gamle i Malmö til tider og det klarer den super fint. Jovist er den mere vindfølsom end en Porsche Boxster, men det er intet større problem over broen. Jeg pendler i min hver dag 32 km til/fra arbejde hvor størstedelen er motorvej. Det klarer den fint og "følger fint med" i den forstand at den sagtens klarer de 110 og mere til endda. Jeg er glad for min, omend det ikke er nogen BMW, Audi, Porsche el.lign. Kan varmt anbefales til prisen. Det jeg lagde vægt på ved min pendlervogn var: totaløkonomi, baghjulstræk (livet er simpelthent for kort til forhjulstræk), automatgear, A/C.
Gio Besvaret January 31, 2010 Rapporter Besvaret January 31, 2010 Danny' date=' men ja! :) [/quote']Arh...sorry, Danny :o
Basse Besvaret January 31, 2010 Rapporter Besvaret January 31, 2010 En smart er ikke en option, da der er en famillie der skal med. Smart forfour er dog - men de er altså for dyre tror jeg.
Lasse Besvaret February 2, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret February 2, 2010 Det blev en 323 Mazda. Bilen skal primært bruges tl pendling, men jo det er da et ekstra plus at familien kan tage på udflugt i bilen i weekenden. Tak for hjælpen, jeg vender tilbage med dette emne, når jeg skal købe en ny bil :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu