ATH Skrevet March 29, 2010 Rapporter Skrevet March 29, 2010 Hey har været så uheldig at miste mit kørekort ubetinget i 6 måneder siden januar i år. Bor i malmø men arbejder i dk hvordan får jeg d igen hurtigst muligt på forhånd tak... ???
sup3rior Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Umiddelbart mener jeg du skal vente 6 måneder til du får dit danske igen, da det skal indleveres når du veksler til svensk... Men teoretisk set aner det svenske myndigheder ikke noget om dit danske kort, så du burde kunne tilmelde dig en køreskole i SE og tage et nyt svensk kort...
ATH Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 Men planen har aldrig været at jeg skulle have et svensk og jeg har skam os stadig selve ´pappet´det har de ik konfiskeret fra mig. Men tænker os på d der generhverv hvor d skal foregå også om jeg ikke evt. bare ku starte i sverige nu og her ???
skallstorp Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Generhvervelse Som udgangspunkt kan du ikke tage kørekort i DK hvis du bor i Sverige. Det gælder vel også generhvervelse. Tror, uden at være sikker at man skriver under på på kørekortsansøgningen at han ikke har kørekort i udlandet.
sup3rior Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Men planen har aldrig været at jeg skulle have et svensk og jeg har skam os stadig selve ´pappet´det har de ik konfiskeret fra mig. Men tænker os på d der generhverv hvor d skal foregå også om jeg ikke evt. bare ku starte i sverige nu og her ??? Så forstår jeg ikke dit spørgsmål... Du kan ikke få dit kort hurtigere end 6 måneder hvis du holder fast i det danske... Når du skal generhverve skal det ske fra en svensk køreskole, da du bor i SE...
ATH Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 hmm... har jo et dansk kørekort men d er nok ikke gyldigt efter den ubetinget frakendelse jeg fik men altså d der generhverv d skal vel foregå her i dk mener jeg....
ATH Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 Hvaså hvis jeg ønsker et svensk kørekort kan jeg starte med d samme eller hvordan d skal os lige siges at jeg køre taxa i kbh og via d jeg har mistet d :(
sup3rior Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Hvaså hvis jeg ønsker et svensk kørekort kan jeg starte med d samme eller hvordan d skal os lige siges at jeg køre taxa i kbh og via d jeg har mistet d :( Som jeg skriver er det teoretisk jeg tror du kan gøre det... Idet de svenske myndigheder jo som standard ikke tjekker om du har kørekort i andre lande... og oplyser du dem ikke om det, ved de det jo ikke... Men får du et svenskt kort, og bliver efterfølgende stoppet i DK gælder der samme straf som hvis du kørte i frakendelsesperioden (pånær at de ikke må tage dit svenske kort fra dig)...
ATH Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 Hvis jeg så vælger at gå ned på en svensk køre skole og ikke oplyser at jeg allerede har et dansk vil d så ikke sige at jeg skal starte helt forfra i sverige ?
sup3rior Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Jo det vil de jo jf. den svenske lov... Oplyser du at du allerede har et danskt, så henviser de dig til at få det byttet - hvilket ikke kan lade sig gøre pga. en frakendelse...
ATH Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 ok så er der jo ikke så meget at gøre lyder d til men når jeg engang skal til d der generhverv er d så ikke bare at melde mig til en køreskole i danmark. Det er jo bare en ny teori og køreprøve der skal til ?
sup3rior Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 ok så er der jo ikke så meget at gøre lyder d til men når jeg engang skal til d der generhverv er d så ikke bare at melde mig til en køreskole i danmark. Det er jo bare en ny teori og køreprøve der skal til ? Nej, for du kan ikke gå op til køreprøve i DK når du bor i SE...!
skallstorp Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Bor i Sverige Da du bor i Sverige skal du tage til kørekort i Sverige. Teori, risk, halk og køreprøve.ok så er der jo ikke så meget at gøre lyder d til men når jeg engang skal til d der generhverv er d så ikke bare at melde mig til en køreskole i danmark. Det er jo bare en ny teori og køreprøve der skal til ?
RS6 Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 ok så er der jo ikke så meget at gøre lyder d til men når jeg engang skal til d der generhverv er d så ikke bare at melde mig til en køreskole i danmark. Det er jo bare en ny teori og køreprøve der skal til ? Hvad med at flytte til dk i 3mdr.....formelt.... Alternativt bare prøve at få det byttet til et svensk, da du jo har det fysiske kort endnu....tror ikke de ringer til DK, eller hvad?
ATH Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 Kan d virkelig være rigtigt ? har jo et dansk kørekort plus jeg har taget mit kørekort i danmark d lyder bare mega forkert. og så er d jo som om man skal starte helt fra bunden af hvad er d der risk, halk ?
skallstorp Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Udvandret Du er udvandret fra DK. Du skal følge Sveriges regler. Risk er et kursus hvor man blandt andet lærer om risikoen ved fart, sprit og narko. Halk er glatbane. Iøvrigt har du ingen Dansk kørekort jo:rolleye: Kan d virkelig være rigtigt ? har jo et dansk kørekort plus jeg har taget mit kørekort i danmark d lyder bare mega forkert. og så er d jo som om man skal starte helt fra bunden af hvad er d der risk, halk ?
ATH Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 d med at flytte er lidt hovedpine men i d hele taget er d så ik bedst at have et et svensk kørekort end et dansk mht. klippekort ordningen ?
Thomas Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 d med at flytte er lidt hovedpine men i d hele taget er d så ik bedst at have et et svensk kørekort end et dansk mht. klippekort ordningen ? Før du overhovedet er kommet til køreprøven har du jo fået dit kørekort tilbage fra dk... Da de ikke kan kalde dig til nye prøver i dk, så får du det bare udleveret og bliver du knaldet igen inden for 3 år mener jeg. Så mister du det helt...
skallstorp Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Kør ordentligt Er det ikke lettere at køre ordentligt, især hvis man lever af kortet. Iøvrigt kan de godt give dig køreforbud i DK med Svensk kort d med at flytte er lidt hovedpine men i d hele taget er d så ik bedst at have et et svensk kørekort end et dansk mht. klippekort ordningen ?
ATH Besvaret March 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 29, 2010 jeg kan kun sige at jeg fortryder at jeg har kørt som jeg har kørt. Heldigvis har jeg ikke forvoldt skade på nogle eller noget. Henrik du siger noget om jeg bare får d tilbage uden prøver ????
Thomas Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 jeg kan kun sige at jeg fortryder at jeg har kørt som jeg har kørt. Heldigvis har jeg ikke forvoldt skade på nogle eller noget. Henrik du siger noget om jeg bare får d tilbage uden prøver ???? Henrik? .......................................
skallstorp Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Denne prøve Du skal vel lave denne prøve: Hvad består en kontrollerende køreprøve af? En kontrollerende køreprøve består af en teoriprøve og en praktisk prøve. Der er ikke krav om køreundervisning, men det kan være en god idé at tage et par køretimer, inden du skal aflægge prøven. Du skal henvende dig i et borgerservicecenter i en af landets kommuner for at få berammet en kontrollerende køreprøve. Og den tror jeg ikke du kan lave når du ikke bor i landet jeg kan kun sige at jeg fortryder at jeg har kørt som jeg har kørt. Heldigvis har jeg ikke forvoldt skade på nogle eller noget. Henrik du siger noget om jeg bare får d tilbage uden prøver ????
Thomas Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Du skal vel lave denne prøve: Hvad består en kontrollerende køreprøve af? En kontrollerende køreprøve består af en teoriprøve og en praktisk prøve. Der er ikke krav om køreundervisning, men det kan være en god idé at tage et par køretimer, inden du skal aflægge prøven. Du skal henvende dig i et borgerservicecenter i en af landets kommuner for at få berammet en kontrollerende køreprøve. Og den tror jeg ikke du kan lave når du ikke bor i landet Eftersom vedkommende ikke bor i landet kan de jo ikke kalde ham til nogen former for prøver, ergo så får han sit kort tilbage og bliver han taget igen, tager de det for altid...
Mammut Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Husk erhvervskort Hvis ikke reglerne er lavet om, skal du have et erhverskørekort for at køre taxi. Et almindeligt kørekort er ikke nok. Jeg ved ikke om man kan tage et svensk erhvervskørekort der gælder i Danmark, men jeg tror det ikke. Du må hellere kontakte Taxinævnet i Region Hovestaden. /Mammut
Gio Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Hvis ikke reglerne er lavet om, skal du have et erhverskørekort for at køre taxi. Et almindeligt kørekort er ikke nok. Jeg ved ikke om man kan tage et svensk erhvervskørekort der gælder i Danmark, men jeg tror det ikke.Lidt ældre tråde om emnet: taxi kørekortet taxi kørekort? Skifte dansk erhverskort til svensk? Der er sikkert flere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu