Gio Besvaret June 14, 2010 Rapporter Besvaret June 14, 2010 Vi overvejer også at udskifte kørekortene.. Dette er primært pga. forsikringen på bilen.. Når man har et dansk kørekort, står man åbenbart som ny billist i deres systemer herovre.. Hvorimod hvis man skifter til svensk kørekort, får de alle dataerne tilsendt fra DK.. Nogen der kender til dét?Du fortæller dem bare hvor længe du har haft kørekort. Så er dén ikke længere.
Troejborg Besvaret June 14, 2010 Rapporter Besvaret June 14, 2010 Det har vi også gjort, det ændrer ikke på sagen.. Tryghansa og Atava er de eneste med en normal pris.. Länsförsäkringar, folksam, IF, osv osv - er det ekstremt dyrt.. Og så var det vi hørte det med at udskifte kørekortet til svensk..
Menace Besvaret June 14, 2010 Rapporter Besvaret June 14, 2010 Det har vi også gjort, det ændrer ikke på sagen.. Tryghansa og Atava er de eneste med en normal pris.. Länsförsäkringar, folksam, IF, osv osv - er det ekstremt dyrt.. Og så var det vi hørte det med at udskifte kørekortet til svensk.. Bare tag en kopi at dit danske kørekort og smid i en mail eller send ind til dem...
Troejborg Besvaret June 15, 2010 Rapporter Besvaret June 15, 2010 Det spurgte vi også diverse selskaber om, om det var nok.. Vi fik at vide det ingen forskel ville gøre..
Basse Besvaret June 15, 2010 Rapporter Besvaret June 15, 2010 Det spurgte vi også diverse selskaber om, om det var nok.. Vi fik at vide det ingen forskel ville gøre.. Det forstår jeg ikke - når jeg søger en pris på nettet er den som regel skyhøj. Når jeg så ringer på forsikringen, og oplyser hvornår jeg fik kørekort i DK - så falder prisen altid voldsomt. Tror nærmere humlen for dig ligger i, at de ikke VIL forsikre din bil - nogle selskaber ønsker ikke dyre, hurtige eller specielle biler ind. De må ikke afvise at forsikre dig, men de kan sætte prisen så højt at de fleste normale mennesker siger nej tak :-) Og definitionen af om hvilken bil det er, svinger også fra selskab til selskab. De forskellige selskaber har også forskellige definitioner på hvornår du er egnet til at blive elite bilist - Med mine 33 år og kørekort siden jeg var 18, så er jeg f.eks elite bilist hos IF og Trygghansa - men kun på trin 10 ud af 12 hos Vesta. Hos Vesta skal man nemlig have haft kørekort i 17 år før man er elitebilist. Hvor andre er det kun 12 eller 15 år f.eks. Dog tror jeg det har en negativ værdi med et dansk kørekort generelt - de ved så at bilen skal til "udlandet" hver dag - og det koster garanteret. Hvis man har et svensk, kan de ikke umiddelbart lave samme konklusion. Kan de nok, når de snakker med en i telefonen griner, og hører man er dansk - men de ved ikke med sikkerhed om bilen skal til DK hver dag. Men jeg skal i hvert fald ikke have byttet kørekort til SE endnu, før de får styr på deres sagsbehandlingstider - det er det eneste ID kort jeg har ud over mit pas. Og det kan jeg ikke være foruden i så mange måneder.
Troejborg Besvaret June 15, 2010 Rapporter Besvaret June 15, 2010 Du har sikkert ret i meget af det du skriver :-) Men herre gud, det er en Golf 3 vr6, fra 1992... Har da set langt flere dyre, hurtigere og specielle biler, end sådan en gammel spand som vi har tænkt os at forsikre.. :-P Min kæreste er 25 og har haft kørekort i 7 år - men det kan godt tænkes han ligger lidt på grænsen måske.. Folksam ville have 24.000 skr om året for dén bil.. Det synes vi godt nok lige er i overkanten.. Det billigste vi kan finde er 8.500 skr.. Som er det samme vi giver for vores VW Passat TDI fra 2001..
madspeed Besvaret June 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 22, 2010 Det spurgte vi også diverse selskaber om, om det var nok.. Vi fik at vide det ingen forskel ville gøre.. Kan fortælle at vi har Länsförsäkringar og aldrig har haft nogen problemer mht. kørekortene. Vores forsikring blev beregnet udfra vores aldre (ok vi er nok nogen halvgamle nisser sidst i 30érne/begyndelsen af 40) ;) og det gav os rimelig billig bilforsikring.
madspeed Besvaret June 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 22, 2010 Hej Flemming - yep endelig ser det ud til at alt går som det skal - har lige fået besked om at jeg kan hente mit kørekort i Landskrona :o) Jeg kører op forbi imorgen og JEG GLÆDER MIG S** NÆRMEST SOM ET LILLE BARN PÅ JULEAFTEN!!!! I det mindste nåede jeg at få det inden der var gået 7 måneder - hehe - ja, det er nemt at være glad NU. Prøv at kontakte dem igen og hør om de overhovedet har sendt forespørgsel til DK - hvis de har, så ringer du til Rigspolitiets afdeling for kørekort og hører om de har fået noget fra Sverige. Du skal ikke stole på Transportstyrelsen over en dørtærskel!!!! Fortsat Held og lykke - håber du får dit kort snart. Nu MÅ de da efterhånden have styr på det....eller....????
madspeed Besvaret June 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 22, 2010 Du har sikkert ret i meget af det du skriver :-) Men herre gud, det er en Golf 3 vr6, fra 1992... Har da set langt flere dyre, hurtigere og specielle biler, end sådan en gammel spand som vi har tænkt os at forsikre.. :-P Min kæreste er 25 og har haft kørekort i 7 år - men det kan godt tænkes han ligger lidt på grænsen måske.. Folksam ville have 24.000 skr om året for dén bil.. Det synes vi godt nok lige er i overkanten.. Det billigste vi kan finde er 8.500 skr.. Som er det samme vi giver for vores VW Passat TDI fra 2001.. Har altid hørt at Folksam er dyre - også med andre forsikringer. Jeg har bla. heste som også er forsikret hos Länsförsäkringar, da de gav de bedste vilkår/priser. Tror jeg i sin tid gav knap 3000 om året for min første svenske bil som også var en gammel Golf - men jeg var godt nok ca 10 år ældre end din kæreste ;o)
madspeed Besvaret June 24, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 24, 2010 Endelig!!!! Hej Flemming - yep endelig ser det ud til at alt går som det skal - har lige fået besked om at jeg kan hente mit kørekort i Landskrona :o) Jeg kører op forbi imorgen og JEG GLÆDER MIG S** NÆRMEST SOM ET LILLE BARN PÅ JULEAFTEN!!!! I det mindste nåede jeg at få det inden der var gået 7 måneder - hehe - ja, det er nemt at være glad NU. Prøv at kontakte dem igen og hør om de overhovedet har sendt forespørgsel til DK - hvis de har, så ringer du til Rigspolitiets afdeling for kørekort og hører om de har fået noget fra Sverige. Du skal ikke stole på Transportstyrelsen over en dørtærskel!!!! Fortsat Held og lykke - håber du får dit kort snart. Nu MÅ de da efterhånden have styr på det....eller....???? Så skete det - jeg hentede mit svenske kørekort igår Må dog endnu engang lige kommentere det svenske bureaukrati - for at få udleveret kørekortet skulle jeg fremvise svensk ID - men HALLOOOO - det er jo lissom det jeg kom for at hente Heldigvis gik det fint nok med mit danske pas :) Fortsat rigtig god dag til alle - og held og lykke til jer som står overfor en udskiftning. Det KAN åbenbart lykkes, og jeg vil næsten tro at ventetiden er blevet markant kortere efterhånden. MEN HUSK: stol ALDRIG på Transportstyrelsen - dobbelttjek ALTID med rigspolitiet hvis Trpst. påstår de har sendt forespørgsel til DK og ikke fået svar. Vi har som sagt været ude for to scenarier: 1. De løj - der var ikke sendt nogen forespørgsel til DK. Den blev først sendt da vi kontaktede dem og fortalte at vi havde kontaktet rigspolitiet selv. 2. De havde sendt forespørgsel, men reagerede ikke da de ikke fik svar fra DK - som iflg. rigspolitiet var afsendt over en måned tidligere. Man slipper nok ikke for selv at være en smule aktiv - men måske bliver de dygtigere hen ad vejen. Go' sommer derude!
Flemming40 Besvaret June 27, 2010 Rapporter Besvaret June 27, 2010 Så skete det - jeg hentede mit svenske kørekort igår Må dog endnu engang lige kommentere det svenske bureaukrati - for at få udleveret kørekortet skulle jeg fremvise svensk ID - men HALLOOOO - det er jo lissom det jeg kom for at hente Heldigvis gik det fint nok med mit danske pas :) Fortsat rigtig god dag til alle - og held og lykke til jer som står overfor en udskiftning. Det KAN åbenbart lykkes, og jeg vil næsten tro at ventetiden er blevet markant kortere efterhånden. MEN HUSK: stol ALDRIG på Transportstyrelsen - dobbelttjek ALTID med rigspolitiet hvis Trpst. påstår de har sendt forespørgsel til DK og ikke fået svar. Vi har som sagt været ude for to scenarier: 1. De løj - der var ikke sendt nogen forespørgsel til DK. Den blev først sendt da vi kontaktede dem og fortalte at vi havde kontaktet rigspolitiet selv. 2. De havde sendt forespørgsel, men reagerede ikke da de ikke fik svar fra DK - som iflg. rigspolitiet var afsendt over en måned tidligere. Man slipper nok ikke for selv at være en smule aktiv - men måske bliver de dygtigere hen ad vejen. Go' sommer derude! Til lykke med kørekortet. Der er også nyt på min front. Jeg har i fredags efter 4 måneders sagsbehandling fået papirerne til underskrift. De er nu sendt afsted igen, så hvis fru Fortuna smiler til mig, står jeg også med et funklende nyt kørekort inden for de næste par uger......
madspeed Besvaret June 28, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 28, 2010 Til lykke med kørekortet. Der er også nyt på min front. Jeg har i fredags efter 4 måneders sagsbehandling fået papirerne til underskrift. De er nu sendt afsted igen' date=' så hvis fru Fortuna smiler til mig, står jeg også med et funklende nyt kørekort inden for de næste par uger......[/quote'] Det lyder jo bare alletiders - på forhånd tillykke med kortet :D - og rigtig go' sommer...nu kan man trygt tage på bilferie ;)
Flemming40 Besvaret July 5, 2010 Rapporter Besvaret July 5, 2010 Wohooo, så er det nye kørekort i hus efter "kun" 4½ måneds sagsbehandlings-ventetid.
madspeed Besvaret July 13, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 13, 2010 Wohooo' date=' så er det nye kørekort i hus efter "kun" 4½ måneds sagsbehandlings-ventetid.[/quote'] haha - det gik jo ligefrem hurtigt - kæmpe tillykke med kortet! :D - og god sommer!
dan Besvaret August 4, 2010 Rapporter Besvaret August 4, 2010 Min kone sidder også i saksen efter et indbrud i bilen i marts måned hvor pung med kørekort blev stjålet. Vi er ikke nået til andet end at de har sendt hendes indsendte billede retur for først skal man jo altså godkendes. Hun kan vist se frem til en hyggelig proces.
Menace Besvaret September 1, 2010 Rapporter Besvaret September 1, 2010 Min kone fik også sit stjålet og transportstyrelsen vil ikke sende et svensk før hun har sendt sit originale danske ind... dvs. at det er ikke nok at have dokumentation fra det danske politi i form at anmeldelse samt midlertidig kørekort (som transport ikke vil sende tilbage) Nu har de givet et svar at vi har en kort tidsperiode vi kan indsende det originale danske kørekort ellers vil de afvise ombytningen (taber man så de 600 kr?) og når man prøver at ringe til dem, står man i kø i 3-5 timer
PSAUSA Besvaret September 1, 2010 Rapporter Besvaret September 1, 2010 Jeg har lige modtaget et brev, fra TT, hvor de vil have original eller en tabsanmeldelse + et personbevis fra 2010 på at jeg har boet her over i mere end 185 dage! (Det må de der kunne se i deres system????) Der bliver nok lang vente tid endnu, har kun ventet i lidt under 2 måneder på det her!
REMS Besvaret September 10, 2010 Rapporter Besvaret September 10, 2010 Så er det min tur - de fleste skal åbenbart stadigvæk igennem dette helvede. Sendte "første pakke" ind med posten, ansøgning, bevis om permanent boende, originale kørekort og naturligvis indbetaling af de 600 kr. Det var ca. 6 uger siden, men der er lige kommet et brev med ofuldstændig ansøgning, de mangler simpelthen mit originale kørekort - flot !! Så er det telefon mandag morgen kl. 08.00
JNG Besvaret September 11, 2010 Rapporter Besvaret September 11, 2010 Jah, jeg er osse i gang... efter 3 uger siger de min ansøgning er ufuldstændig. Personbeviset fra 2006 ( samme bopæl ) er ikke gyldig. Skal indsende et nyt fra 2010. Har nu fået dette fra Skatteverket og sender nu ind igen. Krydser fingre...
Luggy Besvaret September 13, 2010 Rapporter Besvaret September 13, 2010 Er der nogen af jer, der har erfaring med, hvordan det foregår, når man er ved at tage kørekort i Sverige? Jeg har dansk kørekort til bil, men er ved at få et til MC. Jeg har fået besked om, at jeg ikke kan tage køreprøven, sålænge jeg har dansk kørekort ... så nu skal jeg også igang med at skifte ud til svensk kørekort .... men skal man virkelig vente på det, før køreprøven kan tages? Mine kørelærer ved ikke en pind om det her ....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu