Jump to content

Ændre tidligere inkomstdeklaration (indkomstår 2008)

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har forsøgt at finde om det skulle være postet før - men kan ikke rigtig hitte noget. Jeg vil gerne ændre min årsopgørelse for sidste år hvor jeg havde renteudgifter i Sverige for et beløb der væsentligt oversteg min kapitalindkomst og således var "tabt" i den svenske deklaration. Men jeg har et uppskovsbeløb fra tidligere som det er gået op for mig at man egentlig kunne have betalt af på ved at bruge renteudgifterne. Hvordan gør man det i praksis? Er det blot at udfylde en K2 blanket med det beløb jeg godt vil "bruge" i 2008 og fremsende til Skatteverket og anmode om at årsopgørelsen ændres?

Besvaret
Jeg har forsøgt at finde om det skulle være postet før - men kan ikke rigtig hitte noget. Jeg vil gerne ændre min årsopgørelse for sidste år hvor jeg havde renteudgifter i Sverige for et beløb der væsentligt oversteg min kapitalindkomst og således var "tabt" i den svenske deklaration. Men jeg har et uppskovsbeløb fra tidligere som det er gået op for mig at man egentlig kunne have betalt af på ved at bruge renteudgifterne. Hvordan gør man det i praksis? Er det blot at udfylde en K2 blanket med det beløb jeg godt vil "bruge" i 2008 og fremsende til Skatteverket og anmode om at årsopgørelsen ændres?
med på en lytter, har nemlig lige lavet det for 2009 og afleveret den, men ville gerne lave det samme stunt, alternativ, så gør man det jo bare til næste år, og så er det hele ved at være væk :)
Besvaret
Hvis du påtænker at blive boende i SE, så ville jeg vælge at modregne i de kommende skatteår, som Miriam er inde på:) Jeg har ikke erfaring med at ændre tidligere års deklarationer, men hvis det er den vej du vil gå, skal du begære "omprövning" på nedenstående blanket: http://www.skatteverket.se/download/18.4f3d00a710cc9ae1c9c80006611/689106.pdf K2 bruges kun til det der vedrører 09.
Besvaret
med på en lytter' date=' har nemlig lige lavet det for 2009 og afleveret den, men ville gerne lave det samme stunt, alternativ, så gør man det jo bare til næste år, og så er det hele ved at være væk :)[/quote'] Som jeg skrev i svar til Lars, så er det en "omprövning" du skal ud i. Men synes du ikke du har udfyldt riiiigeligt med blanketter i år :tongue2:
Besvaret
Som jeg skrev i svar til Lars, så er det en "omprövning" du skal ud i. Men synes du ikke du har udfyldt riiiigeligt med blanketter i år :tongue2:
JO..... det er jo det :) jeg venter også til næste år, nu ved jeg jo hvordan man gør
Besvaret

Jeg bliver skam boende herovre - spørgsmålet er egentlig på vegne af min eks-sambo som ikke fik sine svenske renter brugt sidste år. Nu er jeg blevet enig med hende omkring vilkår for bodeling hvor jeg overtager vores fælles svenske hus og hun er flyttet til Danmark. Derfor er det relevant at søge sidste års deklaration omprövat... Jeg tager et kig på siden du linker til LotteB og så forsøger vi os nok med det og ser om det kan lade sig gøre :) Tak for hjælpen.

Besvaret
Jeg bliver skam boende herovre - spørgsmålet er egentlig på vegne af min eks-sambo som ikke fik sine svenske renter brugt sidste år. Nu er jeg blevet enig med hende omkring vilkår for bodeling hvor jeg overtager vores fælles svenske hus og hun er flyttet til Danmark. Derfor er det relevant at søge sidste års deklaration omprövat... Jeg tager et kig på siden du linker til LotteB og så forsøger vi os nok med det og ser om det kan lade sig gøre :) Tak for hjælpen.
Der er ikke noget problem i at få en "omprøvning" det gjorde min kone da hun havde misset nogle fradrag, dobbelt bolig pga. job i Luleå. Hun fik efter 1-2 måneder overført den overskydende skat. :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...