Rene Larsen Skrevet April 17, 2010 Rapporter Skrevet April 17, 2010 Så er det om at være hurtig for de berørte dansker som skal hjem fra udlandet :th2: På baggrund af at luftrummet midlertidigt er lukket for flytrafik, og at en række af flyselskabernes passagerer derved har svært ved at finde transportmulighed til Danmark, giver SKAT tilladelse til at danske statsborgere midlertidigt kører i udenlandsk registreret køretøj i Danmark. Tilladelsen giver strandede flypassagerer mulighed for at benytte et køretøj lejet i udlandet til kørsel her i landet (direkte til sit hjem og/eller udlejningsfirmas adresse i Danmark). Hvis flere personer sammen lejer et køretøj, kan der køres direkte til alle passagerers hjemadresse, foruden udlejningsfirmaets. Til dokumentation for at kørslen er omfattet af denne særlige tilladelse, skal der medbringes papirer, der viser at kørslen skyldes manglende flytransport. Dette kan ske i form af en flybillet eller lignende. Dette betyder at tilladelsen IKKE gælder for personer, der havde påtænkt at købe en flybillet, men udelukkende for personer, der allerede har købt billet, og hvor afgangen er annulleret. Tilladelsen gælder for transport, der er igangsat inden flyforbuddet igen ophæves. Politiet er underrettet om, at SKAT har givet ovenstående tilladelse. http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1896454
Rikke Rost Besvaret April 17, 2010 Rapporter Besvaret April 17, 2010 Brian synes godt om dette.....Gælder det også flyvebådene???
Rene Larsen Besvaret April 17, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2010 Jeg undre mig egentlig over hvorfor det ikke har fundet vejen til diverse nyheds media - både aviser og TV....
Rikke Rost Besvaret April 17, 2010 Rapporter Besvaret April 17, 2010 Tror det er fordi de vil undgå misbrug....
Rene Larsen Besvaret April 17, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2010 Der vil vel ikke ske mere misbrug end der normalt sker til daglig - der er jo visse regler man skal opfylde for at få lov til kunne køre i sådan en udenlands bil. Til dokumentation for at kørslen er omfattet af denne særlige tilladelse, skal der medbringes papirer, der viser at kørslen skyldes manglende flytransport. Dette kan ske i form af en flybillet eller lignende. Dette betyder at tilladelsen IKKE gælder for personer, der havde påtænkt at købe en flybillet, men udelukkende for personer, der allerede har købt billet, og hvor afgangen er annulleret.
Menace Besvaret April 17, 2010 Rapporter Besvaret April 17, 2010 Jeg undre mig egentlig over hvorfor det ikke har fundet vejen til diverse nyheds media - både aviser og TV.... Tror det var på dr1 igår
thn Besvaret April 17, 2010 Rapporter Besvaret April 17, 2010 Jeg undre mig egentlig over hvorfor det ikke har fundet vejen til diverse nyheds media - både aviser og TV.... Det blev også nævnt på p3 nyhederne en stor del af dagen i går
Rene Larsen Besvaret April 17, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2010 Hvis vi går ud fra at det drejer sig om danskere som er strandet i udlandet at dette berører, så er det nok ikke alle som har adgang til danske radio og TV nyheder. Disse personer er derfor afhængig af at få meddelsen/nyheden fra pårørende i DK eller fra de udenlandske media eller myndighederde. Pt har jeg ikke høre eller læst det nogle steder fra de udenlandske trykte (Internet) og/eller TV media.
Markowitch Besvaret April 17, 2010 Rapporter Besvaret April 17, 2010 Jeg vidste ikke at SKAT kunne give sådanne tilladelser til at begå lovbrud. Min barnelærdom om magtens tredelingen har fået et alvorligt knæk. :D Måske skulle Danmark gøre noget ved sine regler og afgifter omkring biler. Det er grotesk at se disse juridisk pinagtige krumspring, der benytter miljøet som figenblad til en nærmest grotesk flåning af egen befolkning. I Sverige har man ordnet det lidt fiksere: Lagen om vägtrafikregister, VtrL, SFS 2001:558. "16 § Den som har sitt egentliga hemvist i Sverige och som förvärvat ett fordon som avses i 12 § men som inte är registrerat här, får under en vecka från det att fordonet fördes in i Sverige bruka fordonet med stöd av en giltig utländsk registrering. Detta gäller dock endast den som inte yrkesmässigt tillverkar, transporterar eller handlar med motordrivna fordon eller med släpfordon."
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu