Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Åbenbart fatter instanserne det ikke' date=' for der kommer stadig post til ham. Hvad skal jeg så gøre? Blive ved med at lege postbud? [u']Jeg har altså andet at bruge min tid på... :)
:thumbup: Præcis. Jeg kan nikke genkendende til det. Vi prøvede det samme, da vi boede i Oxie. Efter 18 måneder som "postbud" begyndte vi simpelthen også bare at smide brevene i skraldespanden, UANSET afsender.
Besvaret

Det er netop en af mine modargumenter, at det selvsagt ikke kan være den nye lejers ansvar at videresende/returnere de rykkere som Q-Park tilsyneladende har sendt til min gamle adresse. Ej heller kan det være mit ansvar at undersøge om den nye lejer skulle have modtaget post adresseret til mig. Hvad vedkommende har gjort med de breve rager mig ærligt talt en høstblomst. Fjolserne kunne bare have tjekket bilens adresse først.

Besvaret
:thumbup: Præcis. Jeg kan nikke genkendende til det. Vi prøvede det samme' date=' da vi boede i Oxie. Efter 18 måneder som "postbud" begyndte vi simpelthen også bare at smide brevene i skraldespanden, UANSET afsender.[/quote'] Havde problmet for et stykke tid siden. Haldelen af Afrika (efter navnene at dømme) havde åbenbart adresse hos mig. Både Kronofogeden, Skatteverket og andre sendte mere eller mindre officielt udseende breve til min adresse. Jeg samlede dem i en bunke, skrev RETUR TIL AFSENDER. UKENDT PÅ ADRESSEN på dem alle, og vups så fik jeg kun min egen post fremover. Det er vist sådan man skal gøre, det der med at smide andres breve i skraldespanden er nok ikke så godt. Ihvertfald ikke venligt hverken overfor fjolset, der ikke kan finde ud af at flytte sin adresse eller de der gerne vil kommunikere med fjolset. Der kan osse let være noget juristeri i at smide breve væk. Hilsener Thage
Besvaret

Men Sverige er netop ikke danmark, her findes andre regler og andre traditioner, fx er det I Sverige den enkelte, som selv skal sørge for, at man får videresendt sin post ved flytning. Det kan man så klare ved at betale for ydelsen hos adressändring eller ved at man aftaler noget med de nye beboere. Det er netop ikke som i Danmark, hvor Posten yder denne service gratis. Ligeledes findes der en helt anden praksis for inddrivelse af gæld. Skik følge eller land fly.

• 3 weeks later...
Besvaret

UPDATE: SAG VUNDET!!!!!!!!!!!!!!! Sagsøgeren Q-Park har trukket deres krav tilbage, og jeg skal ikke engang betale de resterende SEK 160,- som sagen egentlig handlede om! Dansken: 1! Svensken: Nuuuuulllll! :-)

Besvaret
UPDATE: SAG VUNDET!!!!!!!!!!!!!!! Sagsøgeren Q-Park har trukket deres krav tilbage, og jeg skal ikke engang betale de resterende SEK 160,- som sagen egentlig handlede om! Dansken: 1! Svensken: Nuuuuulllll! :-)
happyclap.gifhappyclap.gif Sgu godt at høre.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...