Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Sporing - Afbalancering - Styretøjsudmåling Jeg ved ikke helt om de 3 ting er ens, men kender i et sted i malmö eller omegn som kan udføre dette til en fornuftig pris, da min bil trækker lidt til højre?

Besvaret
Sporing - Afbalancering - Styretøjsudmåling Jeg ved ikke helt om de 3 ting er ens, men kender i et sted i malmö eller omegn som kan udføre dette til en fornuftig pris, da min bil trækker lidt til højre?
Jeg har desværre måttet droppe "Ivar" nu efter et stunt af dimensioner. Udskriften viste "røde områder", hvilket "Ivar" sagde var lige efter bogen - imidlertid var verden langt sådan, og dele af styrtøjet måtte udskiftes !
Besvaret
Jeg har de seneste mange år brugt Ivar i Farum til dén slags. Han er ikke den billigste, men den bedste ;) www.ija.dk -> Farum afdelingen -> 1.000 DKK for en 4-hjulsudmåling du ska ha udført...
Ham har jeg også brugt. :)
  • 11 months later...
Besvaret
Tillader mig lige at genbruge tråden: er her nogen som for nylig har fået foretaget sporing/4-hjulsudmåling til en god pris her i området?
Däckia i Helsingborg gør et seriøst godt arbejde - kan jeg stærkt anbefale !
Besvaret

Ja også plus til Citydäck herfra. Dog kunne de ikke lave sporing da jeg var dernede for 14 dage siden for at få sat sommerdæk på - men han sagde 2-3 uger så var de klar med det igen. Fin service og gode priser er min oplevelse af dem.

Besvaret
Ja også plus til Citydäck herfra. Dog kunne de ikke lave sporing da jeg var dernede for 14 dage siden for at få sat sommerdæk på - men han sagde 2-3 uger så var de klar med det igen. Fin service og gode priser er min oplevelse af dem.
Gør mig lige en tjeneste: Gå venligst ud og check, hvilken datomærkning (DOT-mærkning) dine nye dæk har? www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=50#dato
Besvaret

De er ikke nye - jeg var bare dernede for at få sat sommerdæk på - de er et par år gamle... Så det kan du nok ikke bruge til noget... Grunden til at det andet kom op er at den slider fordækkene en smule skævt som om at forhjulene styrer en smule indaf begge to.. Edit: Har du oplevet problemer med dem da?

Besvaret
De er ikke nye - jeg var bare dernede for at få sat sommerdæk på - de er et par år gamle... Så det kan du nok ikke bruge til noget... Grunden til at det andet kom op er at den slider fordækkene en smule skævt som om at forhjulene styrer en smule indaf begge to.. Edit: Har du oplevet problemer med dem da?
Jég synes, man får en meget fin behandling dernede. Man skal bare være opmærksom på, at dækkene han sælger kan være af ældre dato (flere/mange år gamle), og at han ikke nævner dette, når du køber dækkene hos ham. Læg mærke til at han sjældent er konkurrencedygtig på en skaffevare (blot min erfaring) - han er måske netop billig, fordi han opkøber gl. dæklagre. Sammenholder man dette faktum med en artikel i nyeste nr. af MM's medlemsblad "Motor" vedr. bildæks alder vs effektivitet, gir det sgu stof til eftertanke ! (dækkenes gode egenskaber falder markant med alderen trods masser af dækmønster)
Besvaret

Ah - god input - tak for det... Det skal jeg huske når jeg køber dæk hos ham - det bliver nok til vinter... :) Man kan jo bare spørge til dækkenes alder - men det er en rigtig god pointe for det var typisk noget mange (inklusive mig selv) nok ikke ville tænke over. Men derudover ja, og han er samtidig fin konkurrencedygtig på skift/opbevaring syntes jeg.

Besvaret
Ah - god input - tak for det... Det skal jeg huske når jeg køber dæk hos ham - det bliver nok til vinter... :) Man kan jo bare spørge til dækkenes alder - men det er en rigtig god pointe for det var typisk noget mange (inklusive mig selv) nok ikke ville tænke over
Blev idag tilbudt nogle nye Bridgestone hos ham til en "bra pris" - da jeg spurgte til dækkenes alder, viste det sig, at de var fra medio 2003... Jeg siger ikke, at dækkene ikke kan anvendes - det er blot ikke noget, jég ville købe. Og da slet ikke efter at jeg har læst Motors test af gamle dæk med masser af mønster - dækkene nedbrydes om de anvendes eller ej.
Besvaret
Blev idag tilbudt nogle nye Bridgestone hos ham til en "bra pris" - da jeg spurgte til dækkenes alder, viste det sig, at de var fra medio 2003... Jeg siger ikke, at dækkene ikke kan anvendes - det er blot ikke noget, jég ville købe. Og da slet ikke efter at jeg har læst Motors test af gamle dæk med masser af mønster - dækkene nedbrydes om de anvendes eller ej.
Nej det - hmmm - SÅ bra en pris kan det næppe være da.... Usj... 2003 det er godt nok - gammelt. Kan den der test læses på nettet noget sted egentlig eller skal man være abbonnent?
  • 2 weeks later...
Besvaret
Däckia i Helsingborg gør et seriøst godt arbejde - kan jeg stærkt anbefale !
Ved du, om det er særligt i Helsingborg, de fungerer, eller er de ligeså gode hos de øvrige Däckia værksteder i f.eks. Malmö? Jeg går ud fra, at det er din BMW, de har haft fat i? Har nemlig en BMW, som skal spores, og jeg er meget pernitten med den slags. Har fået anbefalet AGL på Amager, men er ikke overbevist om deres BMW-kendskab.
Besvaret
Ved du, om det er særligt i Helsingborg, de fungerer, eller er de ligeså gode hos de øvrige Däckia værksteder i f.eks. Malmö? Jeg går ud fra, at det er din BMW, de har haft fat i? Har nemlig en BMW, som skal spores, og jeg er meget pernitten med den slags. Har fået anbefalet AGL på Amager, men er ikke overbevist om deres BMW-kendskab.
Jeg kender kun værkstedet i Helsingborg, som fixede min BMW. Sjældent har jeg modtaget så megen lydhørhed og vilje til at rette en fejl som dér - den var ekstrem og uden ekstra omkostning for mig, idet jeg kun betalte for eet standardbesøg (var der flere gange, prøvede andre dæk/fælge samt fik modificeret styrtøjet). De er min leverandør af styrtøjsudmålinger fremover!
Besvaret

Jeg var forbi CityDäck for at få lavet en hjulinställning på BMW'en - mine vinterdæk var en smule skævslidt foran og den havde en tendens til at trække lidt til den ene side når man bremsede. Igen fremragende service jeg kunne bare kigge forbi så fixede de det med det samme og de virkede ganske grundige osv (uden at jeg ved noget som helst om hjulindstilning på biler - men fik da en fin rapport med før og efter med)... Og desuden så "virkede" det den trækker ikke længere skævt når man bremser fx... 600 sek tager de for det, det er vist en OK pris...

• 1 year later...
Besvaret

Det er måske for sent nu, men jeg vil blot berette, at jeg ikke havde en særlig god oplevelse med deres sporing af min BMW 320d (’09), foretaget sommer 2011 efter anbefalinger på dette forum. Efter første forsøg sad rattet skævt når man kørte ligeud. Det prøvede de at bortforklare med at vejen hældte :-) Men det lykkedes mig at overtale dem til et nyt forsøg, hvorefter rattet godt nok sad rigtigt, men bilen føltes ikke som om, at den lige var blevet sporet. Efter at have været forskellige steder, endte jeg hos Skåne Däck i Fosie (de har åbenbart ændret navn til Däckia nu: http://www.dackia.se/dackverkstader/dackia_malmo.aspx) De fik bilen til at køre perfekt i første hug. Lidt dyrere end andre, men sådan en BMW er åbenbart meget følsom overfor korrekt indstilling. Jeg kan i øvrigt fortælle, i forlængelse af andres beretninger herinde, at jeg ved samme lejlighed (hos CityDäck) bestilte 2 nye dæk, som jeg blev lovet skulle være DOT 2011, men da de så kom viste de sig at være fra 2010 (husker ikke ugen). Jeg nævnte naturligvis, at jeg syntes det var lidt mærkeligt, når jeg var blevet lovet noget andet, men blev ikke mødt med megen forståelse. Jeg gad ikke gøre noget drama ud af det, så jeg accepterede dækkene som de var. Det er muligt, at jeg bare har været uheldig, men jeg tror ikke, at jeg kommer hos City Däck igen :-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...