Troejborg Skrevet July 15, 2010 Rapporter Skrevet July 15, 2010 Nu har jeg lige et surt opstød jeg skal ud med.. De fleste herinde kender vel efterhånden til Häggenäs Auto i Hörby.. Hmm alt efter hvad slags bil man har selvfølgelig.. Vi har jo købt en Golf R32 hos dem.. Og det var bare super god service ved handlen og det hele.. Det er også hvad jeg har fået at vide herinde fra.. Men nu, hvor vi har haft bilen i en 14 dages tid tror jeg.. Er det ligesom om at det hele er vendt rundt.. Vi har fået sat en VAG computer til bilen.. Den viser 7 fejl på bilen.. Også anden gang vi satte den på.. Samtidig så er den MEGET langsom om at starte, og har høje omdrejninger når man lige har startet den.. Når den så har stået lidt, falder den til almindelig tomgangs omdrejninger.. Dette har vi jo selvfølgelig kontaktet forhandleren med.. Men der er bare NADA respons.. Vi skrev/ringede for 3 dage siden til sælgeren (Jonas Carlson) og først i dag har vi fået en mail retur fra ham, hvori han skriver at han har været til møde og derfor ikke har kunnet besvare os.. Til møde i 3 dage?? hmm.. Og når man så får fat i mekanikeren virker han bare SÅ ligeglad med hvad vi har fundet ud af med den bil.. Mekanikeren skulle desuden have haft ringet til os for et godt stykke tid siden.. Den ene "arm" bag ratet virker ikke + olie sensoren.. Disse skulle bestilles hjem og de ville ringe når de var kommet.. Ingen der har ringet.. HM! Da jeg så fik fat på mekanikeren i dag, spurgte jeg ham omkring det.. Hans respons "Nåå ja, de kom hjem i dag".. Det er ligesom om deres level bare lige faldt fra 10 til 1.. ! Nu skal vi så op til dem i morgen eftermiddag.. og de har bare at fikse alle tingene!.. og jeg forlanger en lånebil! (det kan jo sikkert ikke laves bare lige sådan) Nå det var mit sure opstød.. Er der egentlig nogen der har oplevet lignende med dem?
Basse Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Tag en snak med dem stille og roligt, så ordner alting sig nok.
Troejborg Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Tag en snak med dem stille og roligt' date=' så ordner alting sig nok.[/quote'] Det er omkring 11-1200 omdrejninger.. hvor den efter ½-1 min falder til de 6-700 eller hvor meget det er.. Det "normale".. I dag var den 5-10 sek om at starte, hvor det burde være 2 sek.. Den gjorde ikke dette i starten, det er begyndt indenfor den sidste uges tid.. Også derfor vi ikke synes det er normalt.. Tja, det bliver i hvert fald på deres regning, det er helt sikkert..
Troejborg Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Jeg har faktisk lavet en video af det i dag.. Som jeg havde tænkt mig at vise dem.. (Det er kun når den har stået stille i nogle timer den gør det) Derfor jeg har taget video, eftersom den ikke gør det efter ½-3/4 kørsel derop.. Nå, den video kan jeg åbenbart ikke få herind, nogen der ved hvordan man gør det? VAG computeren viste også følgende fejl: [ATTACH]3769[/ATTACH]
Troejborg Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Nå, så ændrede du dit indlæg, men nu fik du svaret alligevel
dannemare Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 ... har høje omdrejninger når man lige har startet den.. Når den så har stået lidt, falder den til almindelig tomgangs omdrejninger.. Dette er almindelig for rigtigt mange biler. Det er indprogrammeret for bl.a. hurtigt at få katalysatoren op i temperatur = mindre forurening ved koldstart. Prøv engang om ikke "rutinen" med de lidt høje omdrejninger (omkring 1500 rpm gætter jeg på) afbrydes, hvis du f.eks. dapper på speederen eller kører en meters penge og træder koblingen ned igen. Øv til resten af oplevelsen, men ingen overraskelse som sådan (ikke ment specifikt mod denne forhandler, men sådan generelt). Og så fatter jeg simpelthen ikke, at det ikke bare er ren rutine for enhver brugtvognforhandler altid at tjekke for fejlkoder osv, når de køber en ny brugt bil, som skal sælges videre. Latterligt IMO.
dannemare Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Det er omkring 11-1200 omdrejninger.. hvor den efter ½-1 min falder til de 6-700 eller hvor meget det er.. Det "normale".. I dag var den 5-10 sek om at starte, hvor det burde være 2 sek.. Den gjorde ikke dette i starten, det er begyndt indenfor den sidste uges tid.. Også derfor vi ikke synes det er normalt.. Tja, det bliver i hvert fald på deres regning, det er helt sikkert.. I så fald lyder det lidt mærkeligt. Mønsteret burde være ens altid: Koldstart = "miljørutine" :) Definitionen på koldstart kan sikkert variere, men jeg gætter på olietemp. under 30 grader eller noget i den stil.
Troejborg Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Dette er almindelig for rigtigt mange biler. Det er indprogrammeret for bl.a. hurtigt at få katalysatoren op i temperatur = mindre forurening ved koldstart. Prøv engang om ikke "rutinen" med de lidt høje omdrejninger (omkring 1500 rpm gætter jeg på) afbrydes, hvis du f.eks. dapper på speederen eller kører en meters penge og træder koblingen ned igen. Øv til resten af oplevelsen, men ingen overraskelse som sådan (ikke ment specifikt mod denne forhandler, men sådan generelt). Og så fatter jeg simpelthen ikke, at det ikke bare er ren rutine for enhver brugtvognforhandler altid at tjekke for fejlkoder osv, når de køber en ny brugt bil, som skal sælges videre. Latterligt IMO. Jeg gætter på at det helt sikkert bliver afbrudt.. men den burde da bare ikke være så lang tid om at starte? (irriterende jeg ikke kan få videoen herind) + at hvis det er normalt nok.. så synes jeg det er endnu mere mærkeligt at den ikke gjorde det i starte :S Vi regnede også lidt med at de havde styr på deres biler, eftersom de fleste er ret ekslusive.. Men åbenbart ikke..
Thomas Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Jeg gætter på at det helt sikkert bliver afbrudt.. men den burde da bare ikke være så lang tid om at starte? (irriterende jeg ikke kan få videoen herind) + at hvis det er normalt nok.. så synes jeg det er endnu mere mærkeligt at den ikke gjorde det i starte :S Vi regnede også lidt med at de havde styr på deres biler, eftersom de fleste er ret ekslusive.. Men åbenbart ikke.. Læg det på youtube og sæt et link ind!
Gio Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 (irriterende jeg ikke kan få videoen herind) Læg det på youtube og sæt et link ind!Eller brug http://www.tinypic.com/ - der kan du også uploade video. På Tuben skal du jo lige oprettes osv., før du kan mokke en video op.
Basse Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Nå' date=' så ændrede du dit indlæg, men nu fik du svaret alligevel[/quote'] ja - valgte ikke at deltage yderligere i diskussionen, da jeg har et ganske godt forhold til omtalte forhandler. Du burde dog tage snakken med forhandleren, i stedet for herinde. Og det blir sidste indlæg fra mig i denne diskussion :-)
Troejborg Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Jeg synes bare responsen, lige nu hvor der er noget galt, er for dårlig.. Servicen ved handlen var i tip top.. Men lige nu synes jeg emnet primært går på hvad bilen fejler..
Troejborg Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Eller brug http://www.tinypic.com/ - der kan du også uploade video. På Tuben skal du jo lige oprettes osv.' date= før du kan mokke en video op. Den kan ikke uploade min video, desværre
Gio Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Den kan ikke uploade min video' date=' desværre[/quote']Så smid den på facebook evt. (du kan dele links til billeder og videoer på Facebook, uden at folk behøver være "ven" med dig) - eller send den til mig på Messenger, så skal jeg nok få den smidt ind. (ja - er da nysgerrig *gg*)
Rikke Rost Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Det er småproblemer og ikke noget der betyder noget som helst. Det er noget klima kontrol og en radio der ikke er kodet. Der er altid fejlkoder på en bil. Den skal svinge meget lidt i batteristyrke for at den er helt gal. Har aldrig set en fejlfri bil. Min har kørt 7000km og der er også fejlkoder i den.... Lidt ligesom hvis konen ikke gider svare med det samme....så er det en fejl. De registrerer den bare i computeren....efter nogle års ægteskab ignorere man hende bare. :D Og det med at bilen går højt i tomgang er helt normalt. Min gør det i ca 1 minut inden den falder ned. Som nogen nævnte er det for at varme din kat op så hurtigt som muligt. Tjek om du har fået skiftet din Luftmasse måler, for det kunne være den der laver lort i starten. Ydermere skal gasspjældet lige renses og ha' en grundjustering. Så er det ligesom at få ny bil...
jacobe Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Du burde dog tage snakken med forhandleren, i stedet for herinde. Selvom vi bor i Sverige, er vi stadig Danskere. Danskere... gør sådan. (det var i øvrigt ikke møntet på Trøjborg eller andre - blot en konstatering :) )
Troejborg Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Men jeg har jo netop også prøvet at sætte mig/os i dialog med forhandleren.. det er bare ikke lykkes.. Men vi skal jo som sagt derop i morgen.. Rikke Rost: Mange tak, gode råd.. Men okay, fair nok med de fejl og tomgangen.. men det er godt nok ikke normalt at den skal starte så langsomt som den gør.. Jeg prøver lige at lægge videoen ind på facebook
Troejborg Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Det er småproblemer og ikke noget der betyder noget som helst. Det er noget klima kontrol og en radio der ikke er kodet. Der er altid fejlkoder på en bil. Den skal svinge meget lidt i batteristyrke for at den er helt gal. Har aldrig set en fejlfri bil. Min har kørt 7000km og der er også fejlkoder i den.... Lidt ligesom hvis konen ikke gider svare med det samme....så er det en fejl. De registrerer den bare i computeren....efter nogle års ægteskab ignorere man hende bare. :D Og det med at bilen går højt i tomgang er helt normalt. Min gør det i ca 1 minut inden den falder ned. Som nogen nævnte er det for at varme din kat op så hurtigt som muligt. Tjek om du har fået skiftet din Luftmasse måler, for det kunne være den der laver lort i starten. Ydermere skal gasspjældet lige renses og ha' en grundjustering. Så er det ligesom at få ny bil... Der er dog en ret så væsentlig fejl, som den også viste i intrumentbrættet.. Olie sensoren.. den har de dog lovet at skifte.. Så det er ganske fint.. --------------------- Altså det er ikke fordi jeg er vildt utilfreds med forhandleren, overhovedet... Jeg fik bare et surt opstød, da det virkede som om de prøvede at undgå at komme i dialog med os..
sup3rior Besvaret July 16, 2010 Rapporter Besvaret July 16, 2010 Du er ikke den eneste som har haft den slags oplevelser med dem... Jeg handler heller ikke hos dem mere, da jeg har prøvet præcis det samme...
samson Besvaret July 16, 2010 Rapporter Besvaret July 16, 2010 Vi har fået sat en VAG computer til bilen.. Den viser 7 fejl på bilen.. Også anden gang vi satte den på.. Ærgerligt med din dårlige oplevelse med den nye bil......Men egentligt meget sjovt hvor meget du har styr på VAG computere nu, når jeg tænker på at du slet ikke "vidste" hvad det var for noget, for en måned siden da jeg ville købe din Passat, og ville ha den tjekket for fejlkoder med en OBD og VAGCOM inden handel.... Håber bare det er en paranoid tanke i mit hoved og ikke nemesis for dig.. Jasper
Troejborg Besvaret July 16, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 16, 2010 Ærgerligt med din dårlige oplevelse med den nye bil......Men egentligt meget sjovt hvor meget du har styr på VAG computere nu, når jeg tænker på at du slet ikke "vidste" hvad det var for noget, for en måned siden da jeg ville købe din Passat, og ville ha den tjekket for fejlkoder med en OBD og VAGCOM inden handel.... Håber bare det er en paranoid tanke i mit hoved og ikke nemesis for dig.. Jasper Hvor meget jeg har styr på VAG computere?? Hvad har jeg styr på.. Jeg skrev blot at vi har sådan en sat til.. Desuden er det min kæreste og hans kammerat der har sat den til og gjordt diverse.. Jeg aner ikke en pind om sådan noget - indtil jeg fandt ud af fra ham kammeraten at man selv kunne købe sådan en VAG com.. så sådan en er nu bestilt..
Troejborg Besvaret July 16, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 16, 2010 Ærgerligt med din dårlige oplevelse med den nye bil......Men egentligt meget sjovt hvor meget du har styr på VAG computere nu, når jeg tænker på at du slet ikke "vidste" hvad det var for noget, for en måned siden da jeg ville købe din Passat, og ville ha den tjekket for fejlkoder med en OBD og VAGCOM inden handel.... Håber bare det er en paranoid tanke i mit hoved og ikke nemesis for dig.. Jasper Men det er squ da trist for dig, at du stadig går og tænker over dét!..
samson Besvaret July 16, 2010 Rapporter Besvaret July 16, 2010 Læg nu ikke så meget i det..... Bare tankevækkende hvor meget der kan forandres på en måned. God Sommer.... Men det er squ da trist for dig' date=' at du stadig går og tænker over dét!..[/quote']
Troejborg Besvaret July 18, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 18, 2010 Nå lige en opdatering på emnet.. Mit sure opstød, gik mest på at de ikke satte sig i dialog med os, efter vi havde fundet fejl på bilen.. Vi har nu været hos forhandleren, og de har prøvet at fikse tingene.. - Dog funker det stadig ikke, så vi skal derop igen.. Men servicen var stadig i tip top..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu