Pfrylle Skrevet July 15, 2010 Rapporter Skrevet July 15, 2010 Er der nogen der har erfaringer i at få nyt pas i DK. Jeg kunne måske forstille mig, at der nogle problemer eller forhindringer, som gør at det bliver en langhårige affære. Og hvilken kommune skal man så gå til? Er oprindelig fra Odense, men skal jeg til Odense for at forny mit pas eller? Lige som jeg skal når jeg skal have fornyet mit Særlige Sundhedkort.
Jakriborg Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Du kan frit vælge, hvilken kommune i Danmark du vil besøge for at få lavet pas. Eller du kan henvende dig til en dansk repræsentation i Sverige, hvilket dog er noget dyrere.
Pfrylle Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 En dansk repræsentation i Sverige? Hvad tænker du her på?
Gio Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 En dansk repræsentation i Sverige? Hvad tænker du her på?Ambassade eks.
Pfrylle Besvaret July 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 15, 2010 Ok, så er jeg med :o) Ambassade eks.
Rene Larsen Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/fornyelseafpas/
Rene Larsen Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Er der nogen der har erfaringer i at få nyt pas i DK. Jeg kunne måske forstille mig, at der nogle problemer eller forhindringer, som gør at det bliver en langhårige affære. Og hvilken kommune skal man så gå til? Er oprindelig fra Odense, men skal jeg til Odense for at forny mit pas eller? Lige som jeg skal når jeg skal have fornyet mit Særlige Sundhedkort. Jeg kommer fra Slagelse - men jeg tager da ikke dertil når jeg skal ha' fornyet mit Særlige Sundhedkort. En opringning er nok, og hvis de vil ha' nogen dokumentation bliver den enten sendt via mail eller en sjælden gang via alm. brev.
Kim H Besvaret July 15, 2010 Rapporter Besvaret July 15, 2010 Fornyelse af dansk pas hos dansk konsul Inden sommerferien i 2009 skulle vore pas fornyes. Efter meget skriveri om emnet her på debatten måtte jeg jo liiige undersøge mulighederne. En dansk konsul i Sverige kan udføre opgaven - og sådan en findes i enhver stor/middelstor by i Sverige. F.eks. findes der en konsul i Trelleborg - og selvfølgelig også i Malmö. Det endte med, at den danske konsul i Ystad fik fornøjelsen. Vældig flink fyr, som vi besøgte i hans virksomhed (konsulatet) - papirerne blev gjort klar, medens vi havde en hyggelig samtale om Danmark. Kort tid senere blev passene færdige og kunne udleveres som aftalt. Da vi parkerede foran virksomheden for at hente dokumenterne - og kort afventede det aftalte mødetidspunkt - kom han efter et minuts tid ud til os og afleverede de nye pas. Meget smidigt - måske også dyrere - men vi sparede jo en "rejse" eller to til Danmark.
dan Besvaret August 4, 2010 Rapporter Besvaret August 4, 2010 Fruen og børnene har lige fået nye pas. Ind på Borgerservice på Amager med korrekte billeder og udfylde en blanket, hen til skranken, sludre lidt og taste lidt hos damerne der og så betale vistnok 600 kr per styk og halv pris for børn, og farvel og tak og 3 uger efter med posten hjem her i sverige.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu