Jump to content

Tanker bag køb af brugt bil i sverige.. Udgifter, forsikring etc.?

Recommended Posts

Skrevet

Hej, da jeg står og skal købe mig en bil, så jeg kan undgå det "Dejlige offentligetransport, som altid kommer til tiden" har jeg derfor fået mig en opgave af min bankrådgiver at finde ud af, hvor mange udgifter man har om mdr. v ved køb af bil i sverige. Jeg bor i Malmø, og har omkring 45 km. pr. vej til arbejde da jeg arbejder i sydhavn. Jeg har kigget på 2 eksempler, ikke fordi jeg vælger lige dem, men det skal være i den duer. ' Måske noget mindre som en Golf :) Volvo S40 -99 REGISTRERING: LGJ603 Pris: 30 000:- Modellår: 1999, Växellåda: Automat Miltal: 18 000 - 18 999 Tillverkningsår: 1999 Begagnatförsäkring: Möjlig Bränsle: Bensin Vovo S40 1999 års modell. Automat, Elhissar, AC, Färddator Bra sommardäck på alu.fälg, Vinterdäck med fälg. Nybesiktigad utan anm. Skatten betald t.o.m juni 2011. Fullservad, kamrem bytt vid 16000 mil ExtrauppgifterMärke: Volvo Drivhjul: Tvåhjulsdriven Färg: Ljusgrå Modell: V + S40 Hästkrafter: 160 Hk Motorstorlek: 1948 cc Biltyp: Sedan CO2-utsläpp: 236 g/km I trafik: 1999-03-22 Saab 9.3 2.0t -99 REGISTRERING: EHR 721 Pris: 25 000:- Modellår: 1999, Växellåda: Automat Miltal: 25 000 - 29 999 Tillverkningsår: 1999 Bränsle: Bensin Extrauppgifter Märke: Saab Drivhjul: Tvåhjulsdriven Färg: Mörkblå Modell: 9-3 S 5d 2.0T M1 Hästkrafter: 153 Hk Motorstorlek: 1985 cc Biltyp: Kombi CO2-utsläpp: 250 g/km I trafik: 1999-04-06 Spørgsmålet er så, hvordan finder jeg ud af, hvor meget hver af disse biler koster i forsikring om måneden? Hvad skal man betale i "skatbeskigelse" (syn?) Og hvor tit skal man det. Er der nogen andre ting jeg skal ha i minde når jeg nu vælger at ha bil fremfor offentlig transport. Om mig selv, fylder jeg 25 år, her den 23. aug. hørt, at det skulle være billigere når man er >25 år. Ville blive rigtig glad, hvis folk kunne linke mig til de sider så jeg kan selv finde ud af andre eksempler. Takker mange gange på forhånd

Besvaret
Hej, da jeg står og skal købe mig en bil, så jeg kan undgå det "Dejlige offentligetransport, som altid kommer til tiden" har jeg derfor fået mig en opgave af min bankrådgiver at finde ud af, hvor mange udgifter man har om mdr. v ved køb af bil i sverige. Jeg bor i Malmø, og har omkring 45 km. pr. vej til arbejde da jeg arbejder i sydhavn. Jeg har kigget på 2 eksempler, ikke fordi jeg vælger lige dem, men det skal være i den duer. ' Måske noget mindre som en Golf :) Volvo S40 -99 REGISTRERING: LGJ603 Pris: 30 000:- Modellår: 1999, Växellåda: Automat Miltal: 18 000 - 18 999 Tillverkningsår: 1999 Begagnatförsäkring: Möjlig Bränsle: Bensin Vovo S40 1999 års modell. Automat, Elhissar, AC, Färddator Bra sommardäck på alu.fälg, Vinterdäck med fälg. Nybesiktigad utan anm. Skatten betald t.o.m juni 2011. Fullservad, kamrem bytt vid 16000 mil ExtrauppgifterMärke: Volvo Drivhjul: Tvåhjulsdriven Färg: Ljusgrå Modell: V + S40 Hästkrafter: 160 Hk Motorstorlek: 1948 cc Biltyp: Sedan CO2-utsläpp: 236 g/km I trafik: 1999-03-22 Saab 9.3 2.0t -99 REGISTRERING: EHR 721 Pris: 25 000:- Modellår: 1999, Växellåda: Automat Miltal: 25 000 - 29 999 Tillverkningsår: 1999 Bränsle: Bensin Extrauppgifter Märke: Saab Drivhjul: Tvåhjulsdriven Färg: Mörkblå Modell: 9-3 S 5d 2.0T M1 Hästkrafter: 153 Hk Motorstorlek: 1985 cc Biltyp: Kombi CO2-utsläpp: 250 g/km I trafik: 1999-04-06 Spørgsmålet er så, hvordan finder jeg ud af, hvor meget hver af disse biler koster i forsikring om måneden? Hvad skal man betale i "skatbeskigelse" (syn?) Og hvor tit skal man det. Er der nogen andre ting jeg skal ha i minde når jeg nu vælger at ha bil fremfor offentlig transport. Om mig selv, fylder jeg 25 år, her den 23. aug. hørt, at det skulle være billigere når man er >25 år. Ville blive rigtig glad, hvis folk kunne linke mig til de sider så jeg kan selv finde ud af andre eksempler. Takker mange gange på forhånd
Vi plejer altid at tjekke forsikringspris på www.atava.se, det er det billigste du kan få.. Lad for guds skyld være med at tage insplanet.com.. Hvis du får det foreslået.. Det er nogen der tjekker alle selskaber for dig, og kommer med et tilbud.. vi har kun haft dårlige erfaringer med det.. Jeg vil tror det koster max 500 svenske i syn.. men jeg har ingen ide om hvor tit.. hmm tror vores skal hvert år, den er fra 2003?!.. ej der er sikkert nogle kloge mennesker der ved dét.. Når du køber bil i Sverige, skal du nok være lidt obs på om den er import.. I så fald, kan du få rigtig svært ved at sælge bilen igen, da svenskerne absolut ikke bryder sig om import biler.. Jepper, forsikringspræmien (hos de fleste selskaber) skifter ved 25. år.. Hvis jeg var dig ville jeg lige tjekke bilerne på transportstyrrelsen.. Her kan du se hvor mange ejeren der har været, og om den er import og om der ellers er noget ved bilen - kredit f.eks. Link: https://www21.vv.se/fordonsfraga/?epslanguage=sv
Besvaret
Vi plejer altid at tjekke forsikringspris på www.atava.se, det er det billigste du kan få.. Lad for guds skyld være med at tage insplanet.com.. Hvis du får det foreslået.. Det er nogen der tjekker alle selskaber for dig, og kommer med et tilbud.. vi har kun haft dårlige erfaringer med det.. Jeg vil tror det koster max 500 svenske i syn.. men jeg har ingen ide om hvor tit.. hmm tror vores skal hvert år, den er fra 2003?!.. ej der er sikkert nogle kloge mennesker der ved dét.. Når du køber bil i Sverige, skal du nok være lidt obs på om den er import.. I så fald, kan du få rigtig svært ved at sælge bilen igen, da svenskerne absolut ikke bryder sig om import biler.. Jepper, forsikringspræmien (hos de fleste selskaber) skifter ved 25. år.. Hvis jeg var dig ville jeg lige tjekke bilerne på transportstyrrelsen.. Her kan du se hvor mange ejeren der har været, og om den er import og om der ellers er noget ved bilen - kredit f.eks. Link: https://www21.vv.se/fordonsfraga/?epslanguage=sv
Takker mange gange for det hurtige svar, har kigget på volvo eksemplet, og der koster en large forsikring: LARGE Utöver allt mediumförsäkringen erbjuder täcker denna även hyrbil samt ger dig självriskreducering. Skattekostnad ingår med 1 499 SEK Pris just nu 7 799 SEK / år 650 SEK / månad Er i tvivl om jeg skulle sige ja til "Vill du ha vagnskade försäkring?" (Kasko?) kan du fortælle mig, hvad det betyder? Havde du også valgt Large, eller er nogle af de andre en bedre mulighed? Har sat til at jeg skal kører omkring 20.000 km på et år ;)
Besvaret

Det bedste du kan gøre, er at ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber - priserne på nettet går udfra du først fik kørekort den dag du flyttede til Sverige. Med mindre du har byttet dit danske kørekort til et svensk.

Besvaret

Jeg har haft kørekort siden jeg var 18, men en årlig pris på 7 799 SEK / år er jo meget mindre end jeg forventede. "Vill du ha vagnskade försäkring?" Hvad er dette? er det noget i vil anbefale mig? når jeg siger ja til den, er den årlige pris lidt over 11k.

Besvaret

Syns 11.000/7799 for en gammel volvo er dyrt, i Sverige. Er selvfølgelig billigere end i DK, men nu skal du tænke i SE priser. Vagnskade er det samme som kaskoforsikring i DK, og kan ikke rigtig betale sig i den prisklasse du køber bil i - efter min mening. Men det er op til dig selv.

Besvaret

okay Kasko er så udelukkende, medmindre jeg køber en noget nyere bil, om omkring 2 år. Den bil jeg skal købe meget snart, behøver ikke lige være den jeg har taget som eksempel, men noget i den duer. Der er 3 forskellige forsikringer, man kan vælge imellem på www.atava.se, og det var den største der kostede 7799 SEK, den mindste kostede lidt over 6000 SEK. Udover forsikring, hvad er der mere at man skal tænke på af udgifter udover lige Benzin?

Besvaret

Vi har Large pakken hos Atava.. men vi har også en Golf R32, så der synes jeg at der SKAL være vagnskade = kasko.. + at Large pakken giver mulighed for hyrbil.. Det er godt for os, da vi ikke kan undvære en bil.. Altså det der med at ringe rundt til selskaberne og fortælle dem hvor lang tid man har haft kørekort, den holder ikke.. Min kæreste er også 25.. og har også haft kørekort siden han var 18.. Det var de alle sammen bedøvende ligeglade med.. Præmien ville ikke ændre sig.. Jeg tror det er mere interessant når du er 30/35 + - for der ændrer præmien sig vist igen.. ---- 11.000 med vagnskade??? Hold da op det var dyrt for sådan en bil.. vi giver knap 10.000 for vores R32..

Besvaret
okay Kasko er så udelukkende, medmindre jeg køber en noget nyere bil, om omkring 2 år. Den bil jeg skal købe meget snart, behøver ikke lige være den jeg har taget som eksempel, men noget i den duer. Der er 3 forskellige forsikringer, man kan vælge imellem på www.atava.se, og det var den største der kostede 7799 SEK, den mindste kostede lidt over 6000 SEK. Udover forsikring, hvad er der mere at man skal tænke på af udgifter udover lige Benzin?
Udover benzin?? jamen så er der jo lige den dejlige lille bro..
Besvaret
Udover benzin?? jamen så er der jo lige den dejlige lille bro..
Så det eneste jeg skal tænke over af udgifter for bilen er 7799 SEK for forsikring om året, hvor meget beskatning, og hvor tit? BroBizz får jeg for 2500 Før skat, det er cirka 1400 dkk om mdr :) Men tilgengæld får jeg et meget større fradrag, ved at købe bil.
Besvaret

Gå ind her: Transportstyrelsen og find oplysninger om biler, du er interesseret i. Om den nævnte Volvo S40 kan du bl.a. se

• At den har haft 3 ejere
  • At den skal synes hvert år, næste gang i perioden Jan-Juli 2011
  • At den koster 1635:- SEK i årlig vejskat

samt andre mere eller mindre interessante ting.

Besvaret

Kan det virkelig passe, at beskatning af bilerne er inkluderet i selv forsikringen??? Har jeg forstået det ret, at min eneste udgift i sverige bliver forsikring på bilen? Ingen vejafgift, ingen vægtafgift?

Besvaret
Kan det virkelig passe, at beskatning af bilerne er inkluderet i selv forsikringen??? Har jeg forstået det ret, at min eneste udgift i sverige bliver forsikring på bilen? Ingen vejafgift, ingen vægtafgift?
Nej det er ikke korrekt.. Der er vægtafgift også.. På et link jeg ga' dig - hvor du kan tjekke bilerne og det som jacobe også snakker om, der kan du også se hvor meget skatten er.. Hvordan kan det være du får brobizz 2500???
Besvaret

Hvis du vælger volvoen, har du så tjekket forsikringsselskabet Volvia? -de var for mit vedkommende MEGET billigere end alle andre (selv dem jeg har en del andre forsikringer hos), betaler godt 4000,- for min V70´02, men har også rundet de 30... Har dog også ved alle bil/mcforsikringer jeg har haft, skulle oplyse hvornår jeg fik mit kørekort og så blev det billigere :)

Besvaret
Jeg får tilskud via mit arbejde hos 3 :) de trækker 2500 af min løn før skat, så jeg kan ikke se andet end fordel ved at droppe toget, og få bil.
Jeg kunne også godt få brobizz via mit arbejde - men tilgengæld så kan man ikke få brofradraget + man ikke kan bruge den privat.. altså kun til arbejdsture..
Besvaret

Brobizz via løn kan "altid betale sig", i hvert fald hvis man arbejder normalt 18-22 dage om måneden. Men det kræver at man må køre privat på sin brobiz og jobbet så trækker privatturene fra nettolønnen. Så sparer man mere ved bruttotræk, end ved at bruge det ringe brofradrag. Jeg er så kun mig der bruger brobiz i husholdningen - har ikke regnet på hvis man er 2 eller flere, der skal bruge brobiz osv osv.

Besvaret

... Er der ikke en hjemmeside, hvor man kan se benzinforbruget på diverse biler? har prøvet Volvia, men fik dette svar: VI HAR INTE UPPGIFT OM DIN ADRESS. KONTAKTA OSS PÅ TELEFON 031-345 67 00 Tillbaka intet problem med atava.se

Besvaret

Efterhånden kan jeg ikke lade være med at tænke, at hvis MIN bankrådgiver har bedt MIG om at lave et SÅ udførligt budget, blot for at låne mig penge til en bil... havde jeg sgu nok spurgt andetsteds.

Besvaret
Efterhånden kan jeg ikke lade være med at tænke' date=' at hvis MIN bankrådgiver har bedt MIG om at lave et SÅ udførligt budget, blot for at låne mig penge til en bil... havde jeg sgu nok spurgt andetsteds.[/quote'] Det havde jeg også
Besvaret
Er der ikke en hjemmeside, hvor man kan se benzinforbruget på diverse biler? har prøvet Volvia, men fik dette svar: VI HAR INTE UPPGIFT OM DIN ADRESS. KONTAKTA OSS PÅ TELEFON 031-345 67 00 Tillbaka intet problem med atava.se
Kontakt alligevel Volvia hvis du vil købe den volvo. De er sku billige. Kender to der har volvo v50'ere og begge betaler mindre i helforsikring (kasko) hos Volvia end jeg gør i trafikforsikring (ansvar) hos Länsforsäkringar

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...