jacobe Skrevet August 3, 2010 Rapporter Skrevet August 3, 2010 Selvom vi bor i Sverige er og bliver vi jo Danskere, så vi skriver som regel kun brok, advarsler om dét og dét firma osv. Nu vil jeg prøve noget nyt. Vi skulle have en opvaskemaskine, og da vi ikke havde de store krav kørte vi søndag i hhv. Media-Markt og El-Giganten i Lund og sammenlignede udvalg og priser. Efter besøget i Media-Markt tog vi i El-Giganten og fik straks en glimrende betjening af en overraskende kompetent medarbejder. Den model vi havde valgt var der dog "lang" leveringstid på (2 uger), så vi fik en dyrere model til samme pris, som kunne leveres idag, tirsdag. Vi fik også spildbakken med i købet. Vi bestilte levering samt installation, og fik den sædvanlige meddelselse: "Tirsdag ml. 9 og 17". Mandag aften ringer en fyr fra "Bring" og oplyser at de vil komme tirsdag ml. 9 og 11. Tirsdag ankommer to mand kl. lidt i 10, og en halv time efter er de ude af døren igen. En meget positiv oplevelse, som jeg synes jeg ville dele.
Troejborg Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Selvom vi bor i Sverige er og bliver vi jo Danskere, så vi skriver som regel kun brok, advarsler om dét og dét firma osv. Nu vil jeg prøve noget nyt. Vi skulle have en opvaskemaskine, og da vi ikke havde de store krav kørte vi søndag i hhv. Media-Markt og El-Giganten og sammenlignede udvalg og priser. Efter besøget i Media-Markt tog vi i El-Giganten og fik straks en glimrende betjening af en overraskende kompetent medarbejder. Den model vi havde valgt var der dog "lang" leveringstid på (2 uger), så vi fik en dyrere model til samme pris, som kunne leveres idag, tirsdag. Vi fik også spildbakken med i købet. Vi bestilte levering samt installation, og fik den sædvanlige meddelselse: "Tirsdag ml. 9 og 17". Mandag aften ringer en fyr fra "Bring" og oplyser at de vil komme tirsdag ml. 9 og 11. Tirsdag ankommer to mand kl. lidt i 10, og en halv time efter er de ude af døren igen. En meget positiv oplevelse, som jeg synes jeg ville dele. Vi skal også meget snart have os en opvaskemaskine.. Det kunne være vi skulle tage i Elgiganten så.. Må man spørge hvilken model/mærke i fik anbefalet?
jacobe Besvaret August 3, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2010 Sæføli. Vi kiggede svjh først på en "Zanuzzi" (forbehold for stavefejl) til 3990:- som der altså var "lang" leveringstid på (det havde vi skam nok overlevet), men fik så en lidt dyrere Whirlpool ADP3550 (klasse A) til samme pris. Ikke så mange dikkedarer ved den, ingen fancy displays osv. men den er nydelig og siger sgutte meget.
larscph Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Ellers er opvaskemaskiner fra Siemens / Bosch og generelt rigtig fornuftige og formår at vaske rent. Der stod en LG i mit hus da jeg flyttede ind - den var til gengæld ikke særlig imponerende til at vaske rent med mindre man skyller pænt af først. Min nuværende Bocsh maskine fungerer top fint, har selvrensende filter og er rimelig lydløs. Det er sådan en her - http://www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/60-cm-bred/bosch-sgu45m02sk
Juff Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Ikke for at lave ballade jakob, men den whirlpool står til 3990 på deres hjemmeside ved online køb... http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/diskmaskiner/ADP3550/whirlpool-diskmaskin;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?scid=1698
Juff Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Den er faktisk billigere i DK. 2222 DKK Ikke for at spolere glæden, men du skal jo næsten vide det... http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/opvaskemaskiner/ADP3550/whirlpool-opvaskemaskine?scid=9084
Troejborg Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Den er faktisk billigere i DK. 2222 DKK Ikke for at spolere glæden, men du skal jo næsten vide det... http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/opvaskemaskiner/ADP3550/whirlpool-opvaskemaskine?scid=9084 Det var godt nok billigt for en opvaskemaskine.. men det er så kun online eller hvad?
Juff Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Tror også den gælder i butikken i dk. Ellers står der internetpris som her: http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/opvaskemaskiner/SKS50E02EU/bosch-opvaskemaskine
Troejborg Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Jeg tror lige jeg skal et smut forbi elgiganten så.. Havde nemlig forventet omkring 4000 danske, for en opvaskemaskine..
larscph Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Husk at checke indretningen i den er som ønsket. Og vær OBS på støjniveauet. Selv ville jeg nok gå efter sådan en her i det prisleje - http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/opvaskemaskiner/SMU40E12SK/bosch-opvaskemaskine - den er godt nok lidt dyrere, men mere lydsvag.
jacobe Besvaret August 3, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2010 Tak, men jeg føler mig altså ikke snydt eller noget.
sup3rior Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Priserne på deres internetshop er kun gældende der... De kan være anderledes i butikkerne...
Rene Larsen Besvaret August 3, 2010 Rapporter Besvaret August 3, 2010 Priserne på deres internetshop er kun gældende der... De kan være anderledes i butikkerne... Men man kan som regel få varen til internet prisen, hvis man nævner at "det koster det altså på jeres web shop" - og så gir de sig :)
Henrik Besvaret August 4, 2010 Rapporter Besvaret August 4, 2010 Vi har også kun gode erfaringer med El-G. Super flinke mennesker. Vores vaskemaskine gik i stykker, gammelt skrammel som ikke kunne betale sig at reparere. Vi købte en ny hos El-G, med levering montering og bortskaftning af den gamle. Dagen efter stod vores nye færdig og tilsluttet. De tog oven i købet et gammelt tørreskab vi ikke brugte med uden ekstra beregning. Vi købte også en trådløs telefon, hvor vi et stykke tid efter opdagede at en af knapperne ikke virkede. Vi fik en sprit ny uden problemer, selv om der var gået et godt stykke tid. Jeg havde ellers hidset mig op til det helt store slagsmål. For jeg ved at El-G i DK er helt umulige, alt skal til rep. og man skal vente på det. Men igen super service. Begge dele var Mobilia afdelingen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu