Hadsbjerg Skrevet September 23, 2010 Rapporter Skrevet September 23, 2010 Hej alle derude.. Jeg står og skal flytte til sverig mandag, og har nu fundet frem til at jeg skal ha svensk person nummer, og jeg har indtil nu kunne læse mig til at legitimationskort er nok ID, til at opholde sig i Sverige, så jeg har fået sådan et på min Kommune er det nok til at få et svensk person , det sagde de nemlig på Kommunen ?
larscph Besvaret September 23, 2010 Rapporter Besvaret September 23, 2010 Hvilket legitimationskort har du? Er der billede / personnummer i - så burde det vel være godt nok.
Hadsbjerg Besvaret September 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2010 ja er disse info på kortet: Fulde navn CPR Fødested Billede ?
SanneJ Besvaret September 23, 2010 Rapporter Besvaret September 23, 2010 ja er disse info på kortet: Fulde navn CPR Fødested Billede ?De kräver nok at der skal väre billede på. Har du ikke körekort? (I så fald er dette i 99% af tilfälde nok som ID)
Hadsbjerg Besvaret September 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2010 Der er billede på.. Nej har fået frataget kørekort.. Dohhh
Hadsbjerg Besvaret September 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2010 Der er billede på.. Nej har fået frataget kørekort.. Dohhh Tag også en helt ny Dåbsattest med er dt ikke nok ?
SanneJ Besvaret September 23, 2010 Rapporter Besvaret September 23, 2010 Tag også en helt ny Dåbsattest med er dt ikke nok ?dåbsattest???? Hvad er det Altså er det generel identifikation du er ude efter herovre eller er det bare til at få dit svenske personnummer? Pas, körekort og anden BILLEDEidentifikation fungerer...
larscph Besvaret September 23, 2010 Rapporter Besvaret September 23, 2010 Slut med gæt - det står sørme på Skatteverkets webside: -- När du har flyttat till Sverige från utlandet ska du anmäla det vid ett besök på det skattekontor som den nya bostadsorten tillhör. Meddela kontoret i förväg om du behöver tolk vid besöket. Ta med följande: * Uppehållstillstånd om du inte är medborgare i ett land inom Norden eller EU/EES. Tillhör du samma familj som en EU- eller EES-medborgare tar du i stället med dig ett intyg om det, t.ex. ett uppehållskort från Migrationsverket. * Registreringsbevis om du är EU- eller EES-medborgare. * Pass eller (för EES-stater och Schweiz) nationellt ID-kort * Handlingar som styrker ditt civilstånd. * Födelseattest för dina eventuella medflyttande barn. Om du planerar att bo i Sverige i ett år eller mer ska du normalt vara folkbokförd här. -- http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flytta/flyttatillfransverige/flyttatillsverige.4.76a43be412206334b89800018617.html
Hadsbjerg Besvaret September 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2010 Jeg skal arbejde i Sverige i 8 måneder, og har læst mig til at jeg kan få et eller andet nummer ( til personer som ikke skal være i Sverige mere end 1 år )
Hadsbjerg Besvaret September 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2010 Hvis jeg nu bare skal bo og arbejde i Sverige i 8 måneder, hvad er løsningen så ?
Lollikken Besvaret September 25, 2010 Rapporter Besvaret September 25, 2010 Hvis jeg nu bare skal bo og arbejde i Sverige i 8 måneder' date=' hvad er løsningen så ?[/quote'] Tag det med som står ovenover og tag til Skatteverket. De er utroligt hjælpsomme, og skal nok forklare dig hvad du skal gøre.
Jakriborg Besvaret September 25, 2010 Rapporter Besvaret September 25, 2010 Hvis du gerne vil folkeregistreres og have et rigtig svensk personnr., skal du som udgangspunkt have til hensigt at bo i Sverige på ubestemt tid eller i hvert fald i mere end 6 måneder. Alternativt kan du få et såkaldt samordningsnummer, der ligner et personnummer, men ikke er det, og som ikke giver de samme rettigheder til fx sygeforsikring. Men altså: Hvis du nu bare siger, at du vil bo i Sverige indtil videre og ikke nævner noget om 8 måneder, så undgår du at de stiller spørgsmål ved, om du skal have et svensk personnummer eller et samordningsnummer.
Nielsterp Besvaret November 15, 2010 Rapporter Besvaret November 15, 2010 Hej, hvis du skal bo og arbejde i Sverige mindre end et år, får du et såkaldt samordningsnummer. Kontakt dit lokale Skatteverket.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu