Jump to content

Angående Flytning !!! HASTER !!!

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle derude.. Jeg står og skal flytte til sverig mandag, og har nu fundet frem til at jeg skal ha svensk person nummer, og jeg har indtil nu kunne læse mig til at legitimationskort er nok ID, til at opholde sig i Sverige, så jeg har fået sådan et på min Kommune er det nok til at få et svensk person , det sagde de nemlig på Kommunen ?

Besvaret
ja er disse info på kortet: Fulde navn CPR Fødested Billede ?
De kräver nok at der skal väre billede på. Har du ikke körekort? (I så fald er dette i 99% af tilfälde nok som ID)
Besvaret
Tag også en helt ny Dåbsattest med er dt ikke nok ?
dåbsattest???? Hvad er det :laugh: Altså er det generel identifikation du er ude efter herovre eller er det bare til at få dit svenske personnummer? Pas, körekort og anden BILLEDEidentifikation fungerer...
Besvaret

Slut med gæt - det står sørme på Skatteverkets webside: -- När du har flyttat till Sverige från utlandet ska du anmäla det vid ett besök på det skattekontor som den nya bostadsorten tillhör. Meddela kontoret i förväg om du behöver tolk vid besöket. Ta med följande: * Uppehållstillstånd om du inte är medborgare i ett land inom Norden eller EU/EES. Tillhör du samma familj som en EU- eller EES-medborgare tar du i stället med dig ett intyg om det, t.ex. ett uppehållskort från Migrationsverket. * Registreringsbevis om du är EU- eller EES-medborgare. * Pass eller (för EES-stater och Schweiz) nationellt ID-kort * Handlingar som styrker ditt civilstånd. * Födelseattest för dina eventuella medflyttande barn. Om du planerar att bo i Sverige i ett år eller mer ska du normalt vara folkbokförd här. -- http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flytta/flyttatillfransverige/flyttatillsverige.4.76a43be412206334b89800018617.html

Besvaret
Hvis jeg nu bare skal bo og arbejde i Sverige i 8 måneder' date=' hvad er løsningen så ?[/quote'] Tag det med som står ovenover og tag til Skatteverket. De er utroligt hjælpsomme, og skal nok forklare dig hvad du skal gøre.
Besvaret

Hvis du gerne vil folkeregistreres og have et rigtig svensk personnr., skal du som udgangspunkt have til hensigt at bo i Sverige på ubestemt tid eller i hvert fald i mere end 6 måneder. Alternativt kan du få et såkaldt samordningsnummer, der ligner et personnummer, men ikke er det, og som ikke giver de samme rettigheder til fx sygeforsikring. Men altså: Hvis du nu bare siger, at du vil bo i Sverige indtil videre og ikke nævner noget om 8 måneder, så undgår du at de stiller spørgsmål ved, om du skal have et svensk personnummer eller et samordningsnummer.

• 1 month later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...