Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej alle Vi har lige købt ny lejlighed og overvejer i den forbindelse at skifte bank fra Swedbank. Vi er to øresundspendlere og er MEGET trætte af den manglende service i Swedbank. Vi overvejer lige nu Nordea eller Handelsbanken. Nordea virker fint men er der nogen der har erfaring med Handelsbankens øresundsservice?

Besvaret

Jeg har Nordea - og det syntes jeg fungerer godt og til fornuftige priser og tilbud hvis man hopper i og samler det hele hos dem. Alt efter hvad man har brug for er "gratis" VISA Gold kort med indbygget rejseforsikring og den slags en del værd - selv om renterne på bolån selvfølgelig også skal være i orden, men det syntes jeg nu de er. Nordea har en fin løsning DK->SE med gratis overførsler, dog lidt bøvl at få sammenkørt sin engagement så man får bedste aftale i begge lande, men det er nok fordi de ikke samkører/udveksler data uden videre - og det er vel egentlig godt nok.

Besvaret

Har netop skiftet fra Swedbank til Nordea - alene på skiftet sparer vi 1600 SEK om året på div sindsyge gebyrer hos Swedbank. Har benyttet Nordea Øresund i Malmø der har ordnet alt på begge sider - så kun ET møde i EN bank og så var alt klaret for os begge. Kan klart anbefales. Var glad for Swedbank da vi flyttede herover for nogle år siden men siden da er servicen blevet skammelig ringe og de øser på med de sygeste gebyrer så vi er pt rigtig glade for at være kommet væk derfra og valgte altså Nordea som ny bank.

Besvaret

Desuden sørgede Nordea her i Malmø også for at vi er blevet rigtig placeret i deres fordels program på begge sider af sundet. Super fedt at man ikke både skulle i en DK og SE afdeling men kunne ordne alt med en og samme bankrådgiver.

Besvaret

Hmm - se det er det eneste ankepunkt jeg har haft med Nordea - der har jeg en dansk OG en svensk bankrådgiver... Må jeg spørge hvem I har i øresundsfillialen? For jeg har lidt på fornemmelsen at den rådgiver jeg har dér ikke er helt optimal... Altså jeg får det cirka som jeg vil have det (hvilket også er OK fedt) men det er også hvad jeg får...

Besvaret

Jeg har länsforsakringar, som både er bank og forsikringsselskab i et. Vi har alt samlet der og er godt tilfredse. Dog har de ingen samarbejde med nogen danske banker og klarer da også selv at overføre mine penge fra nordea dk.

Besvaret

Fik tilfældigvis Lars Iversen som andre tidligere har anbefalet her på foraet. Da jeg fortalte ham at jeg faktisk havde set ham anbefalet på nettet blev han ret glad. Jeg bad ikke om ham da jeg bookede tid i afdelingen men forstår til fulde folks anbefalinger af ham. Ud fra de papirer jeg havde afleveret inden mødet havde han virkelig gjort sit hjemmearbejde og vi var enige og klar på alt i løbet af 45 min.

Besvaret

Hvad ville I forresten gå efter mht rente? Vi har fået et tilbud med 12 point rabat. Det føles umiddelbart ikke som så meget. Men renten er jo også lav nu

Besvaret

Har før rost Nordea - men skifter nu selv bank, efter den ekstrem ringe kundeservice og forståelse der er udvist. Filialen er den som ligger på gågaden i Malmö. Nogle gange lærer man først sin bank at kende, når man virkelig har brug for den - og der svigter Nordea totalt. Desværre, for det betyder også at jeg må skifte bank i Danmark, hvor jeg ellers altid har fået upåklagelig service.

Besvaret

Hvad har de gjort - om man må spørge? Sidst jeg havde med dem at gøre - her under finanskrisen - stod jeg og havde brug for at overtage mit hus fra min ex-kæreste som mest af alt bestod i at overtage de lån der var. Det vil sige at skifte fra at de havde to til kun at have én låntager på samtlige lån i huset. De gjorde det meget fornuftigt ikke på mine blå øjne men endte efter at have vurderet budget m.v. med at lade mig overtage den halvdel af lånene der stod min ex's navn som samlet set udgør cirka 80% af ejendommens handelsværdi på det tidspunkt. Jeg ved måske ikke helt hvad jeg havde regnet med, men fik en rigtig fin og god behandling af Nordea i den forbindelse.

Besvaret

Det er noget så simpelt som at betale deres eget Visa Gold kredit kort ud, med en formåns lån hos dem selv - jeg får en bedre rente ud af det, og en lavere månedlig ydelse. Og summen bliver at gælden ikke vokser - det får jeg så afslag på uden årsag eller noget. Fed kundeservice, lad os endelig holde vores kunder i dyre lån, så vi kan tjene lidt penge. Plus lad os endelig være 3 uger om et afslag også, på trods alt det tons papir omkring min økonomi de også vil have. Skal lige siges jeg har 130.000 sek i fri værdi i min lejlighed pt - det var Nordea pænt ligeglad med. Det fatter man jo ikke. Det lød også som om min bankrådgiver ikke kunne tage stilling til lånet selv - Summasumarum - jeg skifter til en anden bank. Gider ikke betale overpris for dårlig service.

Besvaret

Hmm.. Ret irriterende da... Hvis man skal sige noget til bankens forsvar er så at du jo i princippet kan gå ud og bruge hele kreditten på VISA Gold kortet igen dagen efter lånet er oprettet - og at de på den måde øger din kreditmulighed hos dem. Friværdien i din lejlighed kan de ikke bruge til noget jo - med mindre det er et bolån. Men det virker lidt fjollet hvis det er sådan et almindeligt 50.000 kr i kredit-kort du har som de langer ud til højre og venstre alligevel at de så vælger at miste en kunde på dét. Faktisk lyder det lidt som da foromtalte ex flyttede tilbage til Danmark og havde brug for at låne et eller andet beløb (< 30.000 dkk) til indskud til en lejlighed. Det ville Nordea i Danmark ikke tilbyde hende på trods af at hun havde en OK økonomi og en trods alt ret job-stabil uddannelse samt fast job og i øvrigt ikke andre forpligtigelser end halvdelen af huset her som jeg jo alligevel skulle overtage. Hun endte med at skifte bank og så var problemet løst. Metoden med at det ikke er bankrådgiveren alene der tager stilling til lån syntes jeg derimod er ganske fornuftig.

Besvaret

Nordea er i realiteten slet ikke et enkelt selskab - det er snarere en form for sammenslutning af mere eller mindre autonome enheder, der deler samme navn og nogen gange forsøger at samarbejde - og nogen gange mislykkes fælt i at samarbejde fordi den enkelte medarbejder eller afdeling slet ikke kan se ud over egen næsetip og fatte at det er Nordea som helhed der skal tjene penge og ikke bare personen/afdelingen selv. I Nordea kan man komme ud for alt fra himmelgod service til total skodservice - det kommer helt an på den enkelte person man taler med. Det gælder også på den institutionelle front. Jeg har prøvet at være kunde i begge dele.

Besvaret
Hmm.. Ret irriterende da... Hvis man skal sige noget til bankens forsvar er så at du jo i princippet kan gå ud og bruge hele kreditten på VISA Gold kortet igen dagen efter lånet er oprettet - og at de på den måde øger din kreditmulighed hos dem. Friværdien i din lejlighed kan de ikke bruge til noget jo - med mindre det er et bolån. Men det virker lidt fjollet hvis det er sådan et almindeligt 50.000 kr i kredit-kort du har som de langer ud til højre og venstre alligevel at de så vælger at miste en kunde på dét. Faktisk lyder det lidt som da foromtalte ex flyttede tilbage til Danmark og havde brug for at låne et eller andet beløb (< 30.000 dkk) til indskud til en lejlighed. Det ville Nordea i Danmark ikke tilbyde hende på trods af at hun havde en OK økonomi og en trods alt ret job-stabil uddannelse samt fast job og i øvrigt ikke andre forpligtigelser end halvdelen af huset her som jeg jo alligevel skulle overtage. Hun endte med at skifte bank og så var problemet løst. Metoden med at det ikke er bankrådgiveren alene der tager stilling til lån syntes jeg derimod er ganske fornuftig.
Well det er netop i et bolån der er friværdi :-) Og visa gold ville blive lukket, ellers gav det heller ikke mening i min verden hehe. Men fred være med det - bank"rådgiveren" forstår sig ikke på forretning, og må miste en provisionsgivende kunde.
Nordea er i realiteten slet ikke et enkelt selskab - det er snarere en form for sammenslutning af mere eller mindre autonome enheder, der deler samme navn og nogen gange forsøger at samarbejde - og nogen gange mislykkes fælt i at samarbejde fordi den enkelte medarbejder eller afdeling slet ikke kan se ud over egen næsetip og fatte at det er Nordea som helhed der skal tjene penge og ikke bare personen/afdelingen selv. I Nordea kan man komme ud for alt fra himmelgod service til total skodservice - det kommer helt an på den enkelte person man taler med. Det gælder også på den institutionelle front. Jeg har prøvet at være kunde i begge dele.
Ja, helt enig - så dem dropper vi fra nu af. Må så bare se om den nye bank vil indfri, da der skal betales rente ersätning til nordea - men mon ikke. Der skulle være penge nok i boligen, efter sidste vurdering til at rumme det uden problemer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...