Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Renten går jo op og op nu for tiden og mange prognoser peger på at det vil den fortsætte med. Jeg har overvejet og binde renten i op til 2 eller 3 år. Hvad med jer andre? Er det slet ikke noget I overvejer, eller I har måske allerede gjort det?

Besvaret

bandt i sommers 1 år til 1,84. Men var det ikke fordi jeg måske skal flytte, havde jeg helt klart bundet 5 år til de 3,75 som den var nede i på det tidspunkt

Besvaret

Jeg ligger med rörligt, og har tænkt mig at fortsætte. Det kan godt være at Riskbankschefen snakker om at han vil forhøje renten i en hvis bane, men det er nok mest noget han siger i forsøg på at få bremset Stockholmerne fra blæse mere luft ind i den boligboble de er ved at skabe. På et eller andet tidspunkt finder man nok ud af at det ikke virker, og i stedet indfører man skrappere amorteringskrav og/eller forhøjede kapitalkrav til bankerne. På længere sigt giver det ikke mening at Sverige går enegang og forhøjer renten og dermed revaluerer den svenske krone, mens ECB og Federal Reserve er ude og snakke om at den korte rente holdes lav i meget lang tid, samtidigt med at verdens økonomiske stormagter for tiden beskylder hinanden for at lave konkurrende devalueringer. Der er vel grænser for hvor meget de vil køre svensk eksport i sænk.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...