Ufolu Skrevet October 25, 2010 Rapporter Skrevet October 25, 2010 Fik solgt bostandsrätt for 1 mdr.siden. Har fået handpenning (10% - mælgers arvode) på min bank-konto. Bostandsrätten skal overtages af køberen om 2 mdr. Nu prøver køberen at ringe og e-maile til mig og vil gerne se lejligheden igen. Han mangler nogle mål da plantegning passe ikke hel...har sendt ham de mål via email, men han vil gerne komme og kigge på lejligheden alligevel... Men det gider jeg ikke...jeg har ikke tid at gøre rent, ...måske forventer han at lejligeheden bliver lige så flot som dengang han var til visning (med friske blomster, rene vinduer, spejle, gulve...:)), måske han vil kigge efter nogle fejl...? Har han ret til at se lejligheden (igen) selv om han har kun betalt handpenning?
larscph Besvaret October 25, 2010 Rapporter Besvaret October 25, 2010 Næh - han har ikke ret til at se den før han skal overtage den. Men altså han har jo skrevet under osv - så du behøver da ikke pudse og polere noget. Hvis du nu siger til ham at han ikke skal forvente der er hverken rent eller ryddet ved han jo hvad han går ind til... :)
credde Besvaret October 25, 2010 Rapporter Besvaret October 25, 2010 Det kan jo være, at vedkommende skal have en pris på at få malet lejligheden eller andet. Men som Lars skriver, så bare skriv, at han ikke kan forvente at lejligheden er toprengjort.
Troejborg Besvaret October 25, 2010 Rapporter Besvaret October 25, 2010 Jeg ville nok også synes det var lidt små irriterende eller ville i hvert fald også undre mig.. Men han kan vel ikke fortryde? Hvis så fremt han skulle finde noget, så lejligheden ikke passede ham alligevel..
larscph Besvaret October 25, 2010 Rapporter Besvaret October 25, 2010 Ja - altså jeg ville nok også syntes det var halv-irriterende og underligt hvis jeg ikke lige kunne få lov at kigge på den lejlighed jeg lige havde købt. Jeg tror helt seriøst ikke han har nogen "skumle" bagtanker ved at gøre det, han glæder sig vel mest af alt til at overtage den og vil lige se de sidste detaljer eller noget. Hvis du er nervøs for om han kan tage noget op nu og bruge det til at fortryde med, så giv din mægler et ring og hør ad inden.
Miriam Besvaret October 25, 2010 Rapporter Besvaret October 25, 2010 det er da bare at lade ham komme til, har selv lige solgt vores hus, og har da sagt at de kan komme når de vil, og det forventer jeg da også jeg kan det nye sted, hvis jeg skal have mål, eller nogle skal give mig et tilbud på noget. Han kan jo ikke springe fra, så kan ik se hvorfor han ikke skulle komme ind og se det han vil ?? og nej der behøver da ik at være shinet men bare se ud som der plejer
Gio Besvaret October 25, 2010 Rapporter Besvaret October 25, 2010 Køber kan sagtens springe fra efter at have lagt handpenning. Det kommer bare til at koste ham en pose penge. Kan ikke huske detaljerne - men det kan Google sikkert :) Når det er sagt, så tror jeg nu heller ikke køber er ude på at gå i små sko pludselig - men bare vil have nogle mål/idéer på plads. Og det behøver man altså ikke rydde op for ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu