Gio Skrevet November 4, 2010 Rapporter Skrevet November 4, 2010 http://gear.comon.dk/nyheder/Spil-hardcore-spil-pa-MacBook-Air-1.376608.html Det lød som en utopisk drøm, da Onlive blev omtalt sidste år. Men det ser ud til at spil-revolutionen holder vand. Den simple spiltjeneste er nu kommet så langt, at også danskere kan afprøve Onlive. Det revolutionerende ved Onlive er, at spillene afvikles på en central server, og det derfor ikke har nogen betydning, hvilken hardware spillerne ejer. Så længe man har en hurtig bredbåndshastighed har man adgang til de nyeste og mest krævende titler. Firmaet peger selv på 3 mbit som minimumshastigheden men angiver 5 mbit som det mest optimale. Det er altså ikke bare en trussel mod den etablerede downloadtjeneste Steam men en mulig konkurrent mod alle spilkonsollerne og den nuværende model for distribution af spil via fysiske medier. Test det selv Onlive mangler stadig et stort udvalg af nye titler, men der er en håndfuld aktuelle titler på listen. For eksempel Mafia II. Man skal købe de enkelte spil men man kan nøjes med at købe tre eller fem dages prøvetid, hvis man ikke er sikker på, om man vil eje spillet. Helt nye spil koster 50 dollar (300 kroner). Andre spil koster mellem 10 og 30 dollar. En lyntest på undertegnedes arbejdspc med begrænsede hardware-specifikationer viste, at Onlive har imponerende svartider, simpel opsætning og ikke nogen mærkbare udfald. Selve billedkvaliteten kunne dog godt være bedre. Man kan få en gratis konto og teste nye spil som Assassin's Creed II, Kane & Lynch 2: Dog Days og Batman Arkham Asylum på Onlive.com. Det fungerer både på Mac (10.6), PC og på en almindelige fladskærm, hvis man køber en tv-adapter hos Onlive. Som det kan ses i videoen nederst, så har det også været muligt at få Onlive afviklet på en iPad.
thomas_lund Besvaret November 5, 2010 Rapporter Besvaret November 5, 2010 Jeg har været suuuuper skeptisk overfor OnLive da det blev annonceret, og havde faktisk afskrevet det for lang tid siden. Gik dog lige ind i nat og prøvede hurtigt med min MacBook Pro over trådløs endda.... Og WOW - jeg er imponeret. Så imponeret, at jeg faktisk kunne finde på at købe spil derfra. Så prøv det, prøv det!!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu