hrohibil Skrevet March 13, 2011 Rapporter Skrevet March 13, 2011 Hej med jer. Kan i være behjælpelige med at forklare mig hvad fordele eller ulempen er ved at importere fra f.eks Tyskland? Såen som jeg har forstået det, er det svært at sælge den igen, og noget med højere forsikring. Fordelen er vel bare at du får en billigere bil. Eller er jeg helt wrong på den? Jeg har set på Kia i Sverige, og det var oprindelige også her jeg ville købe den, men pga udstyrs forskel i de forskellige lande, har jeg fundet den kia i Tyskland med alt det udstyr som jeg ville have til en del væsentlig billigere penge. Hvad er det så for andre omkostninger man skal være på udkig efter når man importere fra Tyskland? Jeg håber at hører fra nogen af jer som ved noget om dette emne, da jeg er total "grøn" her på området. Gælder reglen stadig med at er bilen over 6 måneder gammel, så slipper man for de 25 % moms? Mvh HRB P.S Nu var det jo bare kia´s officelle hjemmeside i Tyskland jeg kiggede på, nogle som kender nogle tyske autoforhandlere med kia biler?
RS6 Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 Du kan finde 1000'vis biler på: www.mobile.de
EBL Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 Gælder reglen stadig med at er bilen over 6 måneder gammel, så slipper man for de 25 % moms? Reglen er sådan at du skal kunne dokumenterer at have ejet bilen i mere end 6 måneder før indførslen for at slippe for momsen, selve bilens alder er ligegyldig i den sammenhæng.
sup3rior Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 Reglen er sådan at du skal kunne dokumenterer at have ejet bilen i mere end 6 måneder før indførslen for at slippe for momsen' date=' selve bilens alder er ligegyldig i den sammenhæng.[/quote'] Ah, det er vist ikke helt rigtigt... Er bilen over 6 måneder gammel samt har kørt mere end 5000 km (så vidt jeg husker) gælder skal du afregne momsen i købslandet...
Don A Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 Ah' date=' det er vist ikke helt rigtigt... Er bilen over 6 måneder gammel samt har kørt mere end 5000 km (så vidt jeg husker) gælder skal du afregne momsen i købslandet...[/quote'] den er je også med på
RS6 Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 Ah' date=' det er vist ikke helt rigtigt... Er bilen over 6 måneder gammel samt har kørt mere end 5000 km (så vidt jeg husker) gælder skal du afregne momsen i købslandet...[/quote'] Det er også min opfattelse, da jeg registrerede min (fra Tyskland) mc for nogle år siden var de heller ikke interesseret i hvor længe jeg havde ejet den!
EBL Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 Jeg beklager hvis jeg har vildledt, forskellen skyldtes formentligt at jeg indførte min importbil som flyttegods, derfor sikkert anderledes momsregler end ved. almindelig import. Jeg gider ikke lige undersøge det nærmere, men jeg kom ihvertfald til at betale kassen i told på min ene bil fordi jeg kun havde ejet den i 5 og og ikke 6 måneder før jeg flyttede til Sverige og det var surt. Bilens alder havde kun relevans for fastsættelse af værdien af den.
Benzino Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 Her er en trin for trin oplysninger om import. Har selv lige hentet en vogn igår. http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Fordonsimport-fran-borjan-till-slut/ Her står at bilen enten skal være under 6 mdr eller have kørt mindre end 6000 km før du skal betale den svenske moms: Steg 2 - Betala mervärdesskatt Om fordonet är nytt och importerat från ett annat EU-land ska du anmäla till Skatteverkets kontor i Ludvika att du har köpt ett fordon. En kopia på köpehandlingen ska också skickas till Skatteverket. Enligt reglerna för mervärdesskatt räknas ett fordon som nytt om fordonet vid köpet körts mindre än 600 mil, eller om fordonet varit i trafik i mindre än 6 månader. Det räcker att ett av kriterierna är uppfyllt för att fordonet ska räknas som nytt när det gäller mervärdesskatt, se exemplen nedan. Mervärdesskatt betalas på inköpspriset. Exempel 1: Fordonet har varit i trafik i 4 månader men har under tiden färdats 1 200 mil. = Fordonet räknas fortfarande som nytt och du ska betala mervärdesskatt. Exempel 2: Fordonet har varit i trafik i 14 månader men har under tiden färdats 300 mil. = Fordonet räknas fortfarande som nytt och du ska betala mervärdesskatt. Exempel 3: Fordonet har varit i trafik i 14 månader och har under tiden färdats 1 200 mil. = Fordonet räknas som begagnat och du behöver inte betala mervärdesskatt.
hrohibil Besvaret March 13, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret March 13, 2011 Glimrende eksempel. Men når du starter med at skrive "Her står at bilen enten skal være over 6 mdr eller have kørt 6000 km før du undgår den svenske moms:" og de 3 efterfølgende eksempler du stiller op, der er det jo netop ikke enten, men at begge betingelser skal være opfyldt. Altså mindst 6 måneder + 6000 km. Håber jeg har forstået det korrekt. Altså kan jeg regne med at hvis jeg køber en bil i Tyskland som kun er 3 måneder gammel, skal jeg lægge bilens pris i Tyskland (EURO) + 25 % svensk afgift. Er det så stort set det? Er der andre omkostninger at holde øje med? Mvh HRB
Gio Besvaret March 13, 2011 Rapporter Besvaret March 13, 2011 6 mdr samt 6000 km. Hvis ikke = moms-ka-tjing.
Busk Besvaret March 14, 2011 Rapporter Besvaret March 14, 2011 Nu ved jeg godt alt er relativt, men hvor meget er der sådan ca. at spare i % ved import af en bil fra Tyskland kontra at købe i Sverige ?
Kvalm Besvaret March 14, 2011 Rapporter Besvaret March 14, 2011 Nu ved jeg godt alt er relativt, men hvor meget er der sådan ca. at spare i % ved import af en bil fra Tyskland kontra at købe i Sverige ? Det ka du jo selv regne ud ved at sammenligne priserne på mobile.de og bytbil.se :) '08 BMW 635d koster i Sverige mellem 469.000 og 579.000 SEK alt efter mil-tal Samme bil koster i D ca. 425/500.000 SEK, og så er der langt flere til salg end i S
larscph Besvaret March 14, 2011 Rapporter Besvaret March 14, 2011 Det kommer nok alt i alt meget an på hvilken bil man vil have og hvad der lige findes til salg i Sverige. Vi endte her i vinters med at falde over en svensksolgt og fuldt-udstyret BMW 120iA fra 2005 som havde kørt cirka 5.000 mil. Inklusive sommer/vinterdæk og 3 mdrs garanti til 149.000 sek... Der var marginalt hvad det netto ville blive billigere at handle den i Tyskland...
Benzino Besvaret March 14, 2011 Rapporter Besvaret March 14, 2011 Hrobil - Haha ja der skulle have stået "Her står at bilen enten skal være under 6 mdr eller have kørt mindre end 6000 km før du skal betale den svenske moms"
Kvalm Besvaret March 18, 2011 Rapporter Besvaret March 18, 2011 Det kommer nok alt i alt meget an på hvilken bil man vil have og hvad der lige findes til salg i Sverige. En Lupo 3L koster det halve sydpå ift. Sverige !
CAC Besvaret January 18, 2012 Rapporter Besvaret January 18, 2012 Når nu SEK er så høj ift. EUR og DKK, er det vel mere attraktivt at importere en bil, eller misser jeg noget?
Defformero Besvaret March 13, 2012 Rapporter Besvaret March 13, 2012 Er der nogen der har haft eurotransport for at får hentet sin bil fra Tyskland? Har læst på nettet der nogle svenskere køber bil (med Premium Selection) på mobile.de uden at se den live, kontakter sælgeren (autoriseret BMW bilforhandler), indbetaler penge på deres konto og eurotransport henter deres bil. Hvad synes I om det? Jeg har selv overvejet at gøre på den måde...
Igelkottar Besvaret March 13, 2012 Rapporter Besvaret March 13, 2012 Er der nogen der har haft eurotransport for at får hentet sin bil fra Tyskland? Har læst på nettet der nogle svenskere køber bil (med Premium Selection) på mobile.de uden at se den live, kontakter sælgeren (autoriseret BMW bilforhandler), indbetaler penge på deres konto og eurotransport henter deres bil. Hvad synes I om det? Jeg har selv overvejet at gøre på den måde... hmm ..... er der nogen fortrydelses ret hvis bilen ikke lever op til forventningere ?
sup3rior Besvaret March 13, 2012 Rapporter Besvaret March 13, 2012 hmm ..... er der nogen fortrydelses ret hvis bilen ikke lever op til forventningere ? Næ, hvorfor skulle der dog være det... Man kan jo bare selv tage ned og kigge på den...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu