Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
http://borsen.dk/nyheder/karriere/artikel/1/203719/topchef_i_dsb_er_fyret.html Jeg er ikke helt klar over om DSB First også faldt ind under DSB's ansvar. Men hvis det gjorde bare den mindste smule, så er fyringen fuldt fortjent! Man må da sige at Hans Christian Schmidt(V) ikke bare sidder med hænderne i skødet overfor den elendige togdrift ligesom de foregående ministre. Nu har han truet svenskerne og fyret DSB's øverste direktør indenfor en måneds tid. Om det hjælper må vi se.....
Besvaret

Ok - der ER faktisk pga. DSB First at han er blevet fyret. http://www.b.dk/nationalt/dsb-fyrer-direktoeren »Vi har i dag på et bestyrelsesmøde fået forelagt et revisionsprotokollat om samarbejdet mellem DSB og DSB First. På den baggrund har bestyrelsen udtrykt sin manglende tillid til, at Søren Eriksen kan rette op på det,« siger Mogens Granborg, bestyrelsesformand i DSB, til B.dk. Fuldt fortjent!. Herut!. Lad der rulle hoveder!

Besvaret
Hvornår fanden lærer politikerne at lytte på ordsproget : "If you pay peanuts' date=' you get monkeys"[/quote'] Samme dag som de holder op med at hyle om at erhvervstoppen er overbetalte... Det er mig et mysterium at de ikke kan indse at man stort set altid faar lige hvad man betaler for...
Besvaret

Jeg hørte en på P4, kan ikke huske hans navn. Men han kunne IKKE forstå at han var blevet fyret, CItat: Han har gjort meget for DSB og bragt DSB i en god retning. ... køre ikke med tog man kan hurtig regne ud hvad jeg skal mene om det.. OPTUR han er væk

Besvaret
Samme dag som de holder op med at hyle om at erhvervstoppen er overbetalte... Det er mig et mysterium at de ikke kan indse at man stort set altid faar lige hvad man betaler for...
Og andre ganger virker det som om at bestyrelsen køber en mand til at tage ansvaret og faldet, i tilfælde af noget går galt ..... Det er vel ligesom superliga trænere .. nogle er gode og andre bliver hyret fordi de har været superliga trænere før ;-)
Besvaret

Det var vel ironisk ment, din sidste sætning? Uanset hvem som er direktør for foretagendet, så kører øresundstogene jo hverken værre eller bedre end de hele tiden har gjort. Og der er vel heller ikke lukket for aftalen mellem DSB og DSBFirst om udlån af togvogne ...

Besvaret

Selvfølgelig må det være ironisk ment. Og for omtrent et år siden advarede jeg mod jyde-ministeren, der bare vil lave overskrifter. Det har han så også gjort med den nuværende handling, men nøøjjjj hvor er det altså tå-krummende at lytte/læse hans udgydelser mod Sverige. Andetsted i denne tråd står jo rigtig nok - man får hvad man betaler for. Og efterhånden lader det til, at alle bare vil have, og ingen vil betale. Suk.

• 8 months later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...