Lollikken Besvaret May 7, 2011 Rapporter Besvaret May 7, 2011 Hvis nu vi så ulykker som disse i tunnelen, så kunne jeg forstå deres iver for at banke hårdt ned på fartsyndere :) http://youtu.be/LZrcnhnSol4 Sammenlignet med den tunnel er vi jo heldige at vi må køre 90 km/t i forhold til 60 km/t som er tilladt i det viste eksempel. Og jeg er sikker på at vi nok ville have de samme diskussioner om hastighed hvis hastighedsgrænsen var 110 i tunnellen (måske med lidt mindre opbakning).
briped Besvaret May 7, 2011 Rapporter Besvaret May 7, 2011 Sammenlignet med den tunnel er vi jo heldige at vi må køre 90 km/t i forhold til 60 km/t som er tilladt i det viste eksempel. Og jeg er sikker på at vi nok ville have de samme diskussioner om hastighed hvis hastighedsgrænsen var 110 i tunnellen (måske med lidt mindre opbakning). Nu ved jeg ikke lige hvilke måleenheder der bruges i Iran, men det kunne jo være Miles per hour, så ca. 96 Kilometer per time.
Pede Besvaret May 7, 2011 Rapporter Besvaret May 7, 2011 Mener jeg engang regnede ud at forskellem mellem 90 og 125 km/t gennem røret er ... 38 sek.
Rikke Rost Besvaret May 7, 2011 Rapporter Besvaret May 7, 2011 Over en periode på 40 år blir det til en hel uges ekstra fri!! Betyder satme en del ;)
Don A Besvaret May 7, 2011 Rapporter Besvaret May 7, 2011 Over en periode på 40 år blir det til en hel uges ekstra fri!! Betyder satme en del ;) lol
ice Besvaret May 7, 2011 Rapporter Besvaret May 7, 2011 Mener jeg engang regnede ud at forskellem mellem 90 og 125 km/t gennem røret er ... 38 sek. Ja men hvis man som mig har 1:30 time hver vej på en god dag, så kan man ved at køre 20% procent hurtigere i teorien spare 18min hver vej, altså 36 min per dag. så det bliver 3 timer per uge... som så igen bliver til næsten en arbejds måned per år (135 timer). når Man så samtidigt køre meget ud til kunder så kan man blive helt syg ved tanken om hvor meget tid man kunne spare hvis folk i det mindste gad køre det de må. :) (hvornår kommer den der robotbil der kan køre selv?)
Rikke Rost Besvaret May 8, 2011 Rapporter Besvaret May 8, 2011 Lad os lave et lille regnestykke....bare for sjov. 38 sekunder x 2 passager = 76 sekunder om dagen pr mand. Der er ca. 20000 biler i døgnet der passerer broen. Lad og regne med 1,1 person i bilerne i snit. Det gir ca 22.000 personer. 22.000 personer x 76 sekunder = 464 timer om dagen. Det ganger man lige med 220 da det er det gennemsnitlige antal arbejdsdage om året. På årsbasis gi'r det en tabt produktions tid på ca 12760 dage. Med en snitløn på 200kr i timen, koster det altså en tabt indtægt på ca 20,4 millioner kr. Og det er bare for den lille strækning på 4 km. Nu er det 11 år siden tunnelen åbnede.....Så indtil videre har det kostet tabt arbejdsfortjeneste på ca. 224 millioner kr kontra det faktum at der er 90 istedet for 125.....
Gio Besvaret May 8, 2011 Rapporter Besvaret May 8, 2011 Kør på arbejde et par minutter tidligere, og lad være med at gøre alting op i penge og hastighed. Det giver unødvendig racer(!)-mave og bekymringer, hvis sådanne små detaljer skal til at betyde noget. Det er blevet en princip-sag for hastigheds-anarkisterne - og ikke en dyt andet. :p
Rikke Rost Besvaret May 8, 2011 Rapporter Besvaret May 8, 2011 Du kan jo ikke andet end være glad for at vi er nogle der gør ALT for at at det ikke koster samfundet noget totalt set Det i bruger ekstra, forsøger vi at få tilbage :D
Gio Besvaret May 8, 2011 Rapporter Besvaret May 8, 2011 Du kan jo ikke andet end være glad for at vi er nogle der gør ALT for at at det ikke koster samfundet noget totalt set Det i bruger ekstra, forsøger vi at få tilbage :DLuftkasteller, Brian. Luftkasteller. Alternativt må i kaste jer ud i politiker-hverv, hvis i direkte vil påvirke omstændighederne. I mellemtiden må i blande jer med os andre "underbilister", og overholde samme regelsæt. P.S. Husk at sende din arbejdsgiver (eller dig selv) en faktura på al den tid du har brugt på denne tråd ;)
Rikke Rost Besvaret May 8, 2011 Rapporter Besvaret May 8, 2011 Jeg har ikke råd til mig selv.....så det ender nok med en kreditnota
Gio Besvaret May 8, 2011 Rapporter Besvaret May 8, 2011 Jeg har ikke råd til mig selv.....så det ender nok med en kreditnota Point taken! *gg*
Lollikken Besvaret May 8, 2011 Rapporter Besvaret May 8, 2011 Nu ved jeg ikke lige hvilke måleenheder der bruges i Iran' date=' men det kunne jo være Miles per hour, så ca. 96 Kilometer per time.[/quote'] Ja det kunne det være, men Iran bruger km/t =)
briped Besvaret May 19, 2011 Rapporter Besvaret May 19, 2011 [...]Er der nogen der har tal for hvor mange ulykker der har været i tunnelen (eller lige før eller lige efter) siden den blev åbnet for små 11 år siden?[...] Og svaret er så givet i en anden post: Svar fra broen[...] [...]Majoriteten av de olyckor vi har sker på grund av för hög fart. Cirka 20 styck sedan invigningen. De skal jo sige det er pga. høj fart, og ikke pga. manglende afstand eller gods der falder af. Så ca. 2 ulykker om året.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu