Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

For at gøre en lang historie kort så er jeg på udkig efter et sæt nye forlygter til min BMW fordi kurvelyset har for vane at låse sig fast så den ene lygte lyser til siden i stedet for lige frem - det er knap så smart. Fejlen er at styremotoren i lygten er defekt - men man kan desværre ikke købe mindre end en hel lygte og sådan en skal BMW have over 10.000 sek for.... Lidt groft nok... :) Jeg fandt så en der havde et sæt til salg i Østrig i "fin stand" som havde kørt 54.000 km og bare afmonteret at sælger skulle opgradere sine lygter til den faceliftede model. Det er alt fint, jeg betaler manden via PayPal og modtaget lygterne. Så er der bare lige den detalje at i den ene lygte er hele "indmaden" løs fordi der er noget er knækket inde i den og i den anden er motoren der styrer kurvelyset knækket løs fra sin plads... Nitte :( Jeg skriver så til ham at der vist var noget han havde glemt at fortælle, han mener at det må være transport firmaets skyld og eskalerer derefter sagen til PayPal. Det er næppe transportfirmaets skyld - pakken var i hel og pæn stand da jeg modtog den og det er bare ikke muligt som jeg ser det at knække motoren løs - den sidder jo inde i lygten så hvis man smed med paken ville lygten måske revne - men ikke flå motoren løs. Det skriver jeg til PayPal og lidt bla-bla frem og tilbage. Nu er de så vendt tilbage og vil have en udtalelse om sagen - "In order to continue with the investigation of your claim, we request documentation to support your claim that the item is damaged or significantly not as described. Please obtain a document from an unbiased third-party, such as a dealer, repair shop, appraiser, or another ndividual or organisation that is qualified in the area of the item in question (other than yourself), which details the extent of the damage or clearly explains how the item received significantly differs from the item advertised. Please do not proceed with any repairs or alterations to the item, as doing so will limit our ability to resolve your claim, and may result in its cancellation. If possible, the document should include a serial number and description of the item and the amount required to complete the repairs necessary to correct the damage. This document must be on letterhead paper that includes the name, address, and phone number of the individual, business, or organisation so that we may contact them if necessary. " Er der en herinde som kan hjælpe med det? Jeg skal nok lave en formulering, men har brug for en der har mulighed for at levere udtalelsen udskrevet på "letterhead paper" der indikerer kompetence til at udtale sig om ødelagte billygter(!?) og vil tale med PayPal hvis de ønsker det. Og selvfølgelig har jeg både lygterne og den originale tyske beskrivelse fra sælger så du kan checke at de skader de har faktisk ikke var omtalt da jeg købte dem. Jeg har brug for den senest tirsdag i næste uge da det er fristen fra PayPal. Og kan uden problemer komme forbi så du kan se lygterne osv. Giver selvklart gerne lidt for ulejligheden, nogen flasker god vin eller hvad du nu er til :)

Besvaret

Min første tanke ville være at prøve AutoPerformance. Det med at handle på tværs af grænser lyder som noget de kender til =) EDIT: Begrundelse dels fordi de er (har været) aktive her på forummet og så antager jeg at de måske er mere villige til at hjælpe end BMW Malmö måske ville være. EDIT: Alternativt kunne du jo prøve Tobbe ude på NFS (men han har vist lukket om fredagen?).

Besvaret

Hep - det kan godt betale sig at klage hos PayPal... Efter at have sendt en 3.parts vurdering ind - har de ny konkluderet at jeg kan returnere forlygterne til sælger hvorefter de tilbagefører det fulde beløb til min konto... Nice :) Så kan folk lære at lade være med at sælge defekte sager og håbe det går...

• 2 weeks later...
Besvaret

Og så - endelig - efter at have returneret de ødelagte forlygter (kostede 420 dkk i porto!!!).. Sendt Track&Trace info til PayPal og en kopi af postkvitteringen... Vupti - har de i dag tilbageført det fulde beløb til min konto... Neat :) Jeg har dog godt nok fået et par mails fra den (nu sure) østrigske sælger der truer mig med sin advokat (?!) og mener at jeg har snydt og blot pakket et par defekte lygter og sendt dem til ham mens jeg har beholdt de han sendte mig som han vedholdende påstår var HELT fejlfri... Men nu er det om ikke andet mig der har fat i den lange ende (læs: pengene er tilbage på MIN konto)...

Besvaret
Jeg har dog godt nok fået et par mails fra den (nu sure) østrigske sælger der truer mig med sin advokat (?!) og mener at jeg har snydt og blot pakket et par defekte lygter og sendt dem til ham mens jeg har beholdt de han sendte mig som han vedholdende påstår var HELT fejlfri...
Utroligt så dumme folk har lov/lyst til at være. LOL!
Besvaret

Ja.. :) Og det kom sig egentlig bare af at jeg skrev og spurgte ham om han virkelig ville have dem retur og tilbød ham at vi kunne lukke sagen mod han refunderede 500 euro i stedet for 578 euro og jeg så sparede porto og han 78 euro. Det hidsede han sig gevaldigt op over og truede i stedet med bål og brand. Nu har han så fået sin pakke retur i stedet...

Besvaret
Ahahhaaaaaaa.... *ROFL* :lol: :lol: :lol: Jeg googlede lige ham sælger-dudes mailadresse det gav ikke så mange hits - men den her side kom op... Det er nok lidt for sjovt.. *GGGGGG*
Du kunne jo oprette en profil...og tilbyde ham nogle billeder af dine "forlygter"!! *GGGGG* Jaja....ved den er plat....men oplagt....
Besvaret
Du kunne jo oprette en profil...og tilbyde ham nogle billeder af dine "forlygter"!!
Hmmm.. Jow.. Bum-bum... Jeg er jo 37 år og dermed "desværre" uden for hans målgruppe... :p Sikke en skam...
Besvaret

Åååh - manden er altså dummere end pap. Nu har hen skrevet til mig igen - at han altså ikke har modtaget pakken (den står som afleveret på Track & Trace) og at posten i Østrig ikke ved hvor den er. Jeg skal straks undersøge hvor den er, og ellers vil hans advokat stævne mig. Jeg overvejde et kort sekund at spørge om han havde fundet nogen lækre forlygter hos NetConsult (eller det her han nok ikke med den opførsel!!).... Nå men talte med Post DK og de fremskaffer en afleveringskvittering.... *sigh*

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...