Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle. Nu kommer jeg igen med et spørgsmål. Det er sådan at vi endelig har fundet en lejlighed men vi har et lille problem. i og med vores forrige lejer ik har givet os vores depositum tilbage har vi et lille problem. Vi vil derfor høre om der nogen af jer der kender til at man kan låne til indskuddet gennem kommunen. Dvs at de giver en det beløb som depositummet er, og derefter kan man betale det tilbage med et beløb om måneden. En veninde fortalte mig at det ku gøres i Danmark, så ville høre om vi også havde muligheden her i Sverige. Håber i kan hjælpe.

Besvaret
Hvad med at spørge kommunen?
God ide, det havde jeg også tænkt mig at gøre på mandag når jeg alligevel skal over og have ordnet en masse andet. Men det var bar mere om andre havde hørt om det.
Besvaret

Nej, det gør man ikke i Sverige, for det er meget sjældent at der kræves depositum, og kommunen hjælper kun hjemløse på gaden til at få sig en bolig i det kommunale boligbyggeri, hvor der aldrig kræves depositum. Læs mere om boligforhold her: www.omboende.se

Besvaret
Nej' date=' det gør man ikke i Sverige, for det er meget sjældent at der kræves depositum, og kommunen hjælper kun hjemløse på gaden til at få sig en bolig i det kommunale boligbyggeri, hvor der aldrig kræves depositum. Læs mere om boligforhold her: [url']www.omboende.se
Nårh ok du skal have tak for svaret Jakriborg:)
Besvaret
lyder som en kassekredit i har brug for eller lignende... snak med banken' date=' alt efter jeres engagement i banken er det rimeligt nemt[/quote'] Ja det er veld et vi må ud i. Hørte bar fra en veninde som bor i Danmark at man ku gøre det på den måde og "lånet" var uden renter, gebyrer mm. Det er jo langt bedre end ved banken :)
Besvaret

Nu er "kommunen" jo ikke en bank så man kan ikke blot vade ind og få et rentefrit lån. Du skal have en ret lav indkomst før det overhovedet kan komme på tale, og du skal have fået nej i banken osv. osv. Da jeg læste i 2004 fik jeg mulighed for at leje en almennyttig lejlighed. Depositum var på omkring 10.000 kr og jeg blev også præsenteret for muligheden for at det muligvis kunne lånes hos kommunen men der var en masse betingelser (bla. dem jeg lige nævnte). Da det så kom til stykket viste det sig at kommunen slet ikke kunne låne mig pengene fordi det var et depositum der var tale om og ikke et indskud (der er forskel på de to ting, jeg kan dog ikke huske hvad forskellen er). Det kunne slet ikke komme på tale hvis det var et depositum. Men jeg fik mig en kassekredit i banken. Det var dejlig nemt.... dengang.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...