larscph Skrevet June 16, 2011 Rapporter Skrevet June 16, 2011 Så har Telia lanceret et 60 mbit/s produkt via telejacket - ret cool... :) Hvad der ikke er cool er at man er tvunget til at abonnere pål deres trådløse access point hvis man skal have det :(
Gio Besvaret June 16, 2011 Rapporter Besvaret June 16, 2011 Så har Telia lanceret et 60 mbit/s produkt via telejacket - ret cool... :) Hvad der ikke er cool er at man er tvunget til at abonnere pål deres trådløse access point hvis man skal have det :(Du mener deres 3G-dongle-snask til mobilt bredbånd? Synes da ikke det ser ud til at man tvinges til det på https://www.tewss.telia.se/privat/adminpackage/setupPackage.do?productRef=/privat/bredband/via-telejacket/60mbit.product !?
Gio Besvaret June 16, 2011 Rapporter Besvaret June 16, 2011 Hvad der straks er mere interessant, er at mit abbonnement tilsyneladende nu burde levere mere hastighed end tidligere. Mon der skal ny hardware (adsl-modem) til? Og i så fald, er det bare at henvende sig i butikken og bytte? Må hellere lige lure nærmere på sagen... :D
larscph Besvaret June 16, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2011 Nej - 60 mbit via TeleJacket... Det er lidt gemt - men her https://www.tewss.telia.se/privat/bredband/via-telejacket/nya-hastigheter.page Og det kan bestilles i Malmö nu ser det ud til :)
larscph Besvaret June 16, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2011 Hvad der straks er mere interessant, er at mit abbonnement tilsyneladende nu burde levere mere hastighed end tidligere. Mon der skal ny hardware (adsl-modem) til? Og i så fald, er det bare at henvende sig i butikken og bytte? Må hellere lige lure nærmere på sagen... :D Du skal bestille 30 mbit hvis det er den du har.. og så er det ligeledes påkrævet at du har deres "Smart Start" med modem+wifi router...
larscph Besvaret June 16, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2011 hvis du logger ind på "mine sider" kan du se om du kan bestille det :)
Gio Besvaret June 16, 2011 Rapporter Besvaret June 16, 2011 *ahh*...ok. Men none the less, så er Telia Bredband 24 nu muligt at opgradere til Telia Bredband 30 'gratis'. (https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/bredband/via-telejacket/byt_hastighet.product) Men ja - det kræver også Telia Smart til 29,-/md udover.
larscph Besvaret June 16, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2011 Ja præcist - så helt gratis er det ikke ;) Gad vide hvordan den der router de leverer er performance-mæssigt...?
Gio Besvaret June 16, 2011 Rapporter Besvaret June 16, 2011 Ja præcist - så helt gratis er det ikke ;) Gad vide hvordan den der router de leverer er performance-mæssigt...?Du kan jo teste og informere os andre ;) Hvorom alting ér, så regner jeg da med at opgradere min 24 (som mere er en 18-20 stykker) til Bredband 30. Om ikke andet, så for at få mere upload. Og så må jeg jo trækkes med Smart...
Gio Besvaret June 16, 2011 Rapporter Besvaret June 16, 2011 Så er der bestilt opgradering til Telia Bredband 30 via telefonstikket. Alt andet ville jo være dumt, når prisen er den samme (udover de ekstra 29,-/md for Smart-boksen) Teknisk info på kassen kan ses her. Og man kan jo altid drøne et eksternt AP på, skulle performance'n lugte af gnu ;)
Mette Besvaret June 16, 2011 Rapporter Besvaret June 16, 2011 Og så er vi desværre nogle der bor 3467 meter fra den nærmeste station så det er stadig max 8 mbit :(
Gio Besvaret June 16, 2011 Rapporter Besvaret June 16, 2011 Og så er vi desværre nogle der bor 3467 meter fra den nærmeste station så det er stadig max 8 mbit :(Det er jo lige før mobilt bredbånd ville køre hurtigere. Har i overvejet det? (medmindre i selvfølgelig har ip-telefoni på jeres forbindelse - så er fastnet-adsl stadig at foretrække)
Mette Besvaret June 17, 2011 Rapporter Besvaret June 17, 2011 Næh...det har vi faktisk ikke overvejet.........håber stadig på at de i løbet af 2011 udvider stationerne eller "gør noget" (de siger jo hele tiden at der "snart" sker noget)
BS Besvaret June 17, 2011 Rapporter Besvaret June 17, 2011 Næh...det har vi faktisk ikke overvejet.........håber stadig på at de i løbet af 2011 udvider stationerne eller "gør noget" (de siger jo hele tiden at der "snart" sker noget) Med tanke på at det spæde internet er fra 70'erne så kan "snart" vel sagtens være 3-4år :D
larscph Besvaret June 17, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 17, 2011 Sådan et Bredband Max hos 3 - med 32 mbit ned og 4,6 op er nok ikke helt skævt faktisk - til 249 sek/md... Man skal dog lige være OBS på denne her i deres betingelser - "6.4 Om ditt användande strider mot 6.3 och/eller om användandet inom en kalendermånad överstiger 20 GB, förbehåller sig 3 rätten att begränsa överföringshastigheten till upp till 200 kbit/s. Vid nästa månadsskifte får du automatiskt full hastighet igen." samt "6.3 Du får inte använda Tjänsterna, eller låta någon annan använda Tjänsterna, för olagliga eller oetiska ändamål eller på ett sätt som ger upphov till skada eller annan olägenhet för oss eller tredje man. Exempelvis får du inte använda eller tillåta någon annan att använda Tjänsterna: (a) för bedräglig eller olaglig verksamhet, (b) för att kopiera, lagra, modifiera, skicka vidare eller publicera Tjänsterna eller deras Innehåll, utom när vi skriftligen har tillåtit det, © på något annat sätt som kränker någons rättigheter, t.ex. upphovsrätt eller annan immateriell rättighet, (d) för att skicka, avsiktligt motta eller ladda hem något som är hotande, stötande, trakasserande eller på annat sätt olagligt, (e) för att kringgå säkerhetsanordningar, (f) på sådant sätt att det kan skada eller störa Nätverket eller någon annans nätverk eller system, (g) på ett sådant sätt att 3 eller 3s kunder drabbas negativt eller genom ett användarmönster som mycket kraftigt avviker från det som anses vara ett normalt användarmönster t ex (i) datavirus och/eller andra skadliga program och funktioner till andra användare, (ii) onaturligt stora datamängder och orimligt långa datasessioner jämfört med en genomsnittlig användning av Tjänsterna, eller (h) för att skaffa dig tillträde till någon annans dator eller nätverk utan att först ha fått godkännande för det." Så hvis man anvender sin forbindelse på måder som 3 syntes er "unormalt" eller "stødende" eller "uetisk" kan de reducere hastigheden. Hvordan det praktisk fungerer ved jeg dog ikke :) For ellers er det jo bare sådan en 3 USB stick i en router der understøtter det - og så har man 3 netværk trådløst i hele huset...
larscph Besvaret June 17, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 17, 2011 En anden ting at være OBS på - det er så hos Telia - de har dette her i deres vilkår under Bredband- "4.1 Kunden får ansluta en egen server till tjänsten under förutsättning att den enbart används för eget bruk. Kunden får däremot inte ansluta en server till Telias nät eller till stadsnät i syfte att fritt eller mot betalning erbjuda eller tillhandahålla varor, tjänster eller information till annan." Så hvis man investerer i en af de nye forbindelser med hurtig upstream hastighed - så skal det ikke være for at hoste sig eget website fx... Eller man risikerer jo ihvertifælde at de bliver sure hvis de opdager det :)
Rikke Rost Besvaret June 17, 2011 Rapporter Besvaret June 17, 2011 Du må gerne hoste til eget brug. Der kan du gøre hvad du vil!
RS6 Besvaret June 17, 2011 Rapporter Besvaret June 17, 2011 Hvad med 4G? Jeg bor i Malmö, ved Stadion, så der skulle være god forbindelse. Jeg kan se at Tele2 har 4G modem, kan man sætte sådan et i en Netgear NAS server?? Tele2 har jo også "hemtelefoni via. mobilt bredbånd, med internet", det kører i dag kun på 3G, men de skriver at så snart de kan tilbyde 4G kan man opgradere. Det kunne i fremtiden også være et alternativ. Jeg har ComHem i dag, og er træt af deres nedbrud!
larscph Besvaret June 17, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 17, 2011 Du må gerne hoste til eget brug. Der kan du gøre hvad du vil! Ja - dét er rigtigt. Det er vel kun hvis man stiller en webserver op med offentlig adgang at man potentielt kan få problemer?
Gio Besvaret June 22, 2011 Rapporter Besvaret June 22, 2011 Telia Smart er i huset... Nå - det nye modem fungerer da, og kan klemme omkring 6mbps mere ned i download. Upload er det samme, da min telestation tilsyneladende ikke er opgraderet fra ADSL2 til VDSL2 endnu. Med andre ord, så er jeg fortsat på ITU-T G.992.5 :p Thomson SMART-gateway'en er dog noget ukonfigurerbart plastik-bras ...og stor!
Rikke Rost Besvaret June 22, 2011 Rapporter Besvaret June 22, 2011 Nej du må bare ikke sælge båndbredde videre til slutkunder. :) Ja - dét er rigtigt. Det er vel kun hvis man stiller en webserver op med offentlig adgang at man potentielt kan få problemer?
larscph Besvaret June 22, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 22, 2011 Nej du må bare ikke sælge båndbredde videre til slutkunder. Det er da ikke det de skriver i afsnit 4.1 - se længere oppe?
larscph Besvaret June 22, 2011 Forfatter Rapporter Besvaret June 22, 2011 Nå - det nye modem fungerer da, og kan klemme omkring 6mbps mere ned i download. Upload er det samme, da min telestation tilsyneladende ikke er opgraderet fra ADSL2 til VDSL2 endnu. Med andre ord, så er jeg fortsat på ITU-T G.992.5 :p Thomson SMART-gateway'en er dog noget ukonfigurerbart plastik-bras ...og stor! Woa - til gengæld har det både TV og voice og alt muligt... ;) Fortæl lidt om den? Kan man nat'e specifikke porte igennem til interne IP adresser? Kan man ændre navn+kode på wifi? Kører den 2,4 Ghz.. .5 Ghz? Hvilken hastighed er switchen? Hvad kan den ikke?
Gio Besvaret June 22, 2011 Rapporter Besvaret June 22, 2011 Woa - til gengæld har det både TV og voice og alt muligt... ;) Fortæl lidt om den? Kan man nat'e specifikke porte igennem til interne IP adresser? Kan man ændre navn+kode på wifi? Kører den 2,4 Ghz.. .5 Ghz? Hvilken hastighed er switchen? Hvad kan den ikke?User-interfacet er ren Anders And, og meget lukket ned af Telia. Men jow - du kan åbne porte mod specifikke ip'er. SSID: Jeps - navn, kanal, security, key. Og den kører 2,4Ghz. Switchen er 10/100 autosense på LAN-siden. 10/100/1000 på WAN Den har ikke en egentlig DMZ, desværre. Den kan heller ikke tvinges til bare at agere modem, og lade routing foregå senere Inbygget firewall kan ikke disables Med andre ord - Mickey Mouse-kasse! Men til Familien Svensson er den fin... Jeg leger videre med den i morgen. Skal i opladeren, da vækkebimleren knurrer piv-tidligt!
Rikke Rost Besvaret June 22, 2011 Rapporter Besvaret June 22, 2011 Jeg tror de er ligeglade med mail og web...det er videresalg af båndbredde(deling/eller forening) som jeg tror de har lidt indvendinger imod... Det er da ikke det de skriver i afsnit 4.1 - se længere oppe?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu