Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Kan man vælge bare at flygte til et valgfrit land ? De kan søge asyl i det første europæriske land de møder på deres rejse. Man kan ikke rejse igennem sverige for at søge asyl i danmark og omvendt, så sendes du bare tilbage.... Hvad er det for en religion, de ikke kan praktisere i hele pakistan, som udløser dødsstraf?

Besvaret
http://www.immi.se/asyl/asylsve.htm http://www.modalleodds.org/factualweb/dk/2.1/articles/asyl_se.html Bemærk at hvis de flygter fra en landsby hvor deres religion ikke er vel set på, til sverige/danmark, så bliver man altså sendt tilbage igen, til en anden del af landet, hvis det kun er i enkeltområder at det er et problem. Så hvis du er muslim, kristen eller hindu, så er det ikke grund nok, vil jeg mene, men lad det være op til myndighederne at bestemme, det er bare en lang rejse for at blive smidt tilbage igen. F.eks er det også et problem i thailand at være kristen/buddist i den meget sydlige del, men ikke i den øvrige....
Besvaret
F.eks er det også et problem i thailand at være kristen/buddist i den meget sydlige del' date=' men ikke i den øvrige....[/quote'] Har som ateist aldrig oplevet problemer, hverken i Bangkok, Phuket, Hua Hin eller Pattaya for den sags skyld... :laugh:
Besvaret
Har som ateist aldrig oplevet problemer' date=' hverken i Bangkok, Phuket, Hua Hin eller Pattaya for den sags skyld... :laugh:[/quote'] .-) men det er lidt mere sydligt, ca. 1100-1200 km syd for phuket hvor der er udstationeret over 20.000 soldater og thailand har bevæbnet flere civile buddister i kampen mod muslimer i provinsen Narathiwat.
Besvaret

Man skal jo også være sikker på, at man ikke bliver forfulgt i det land man flygter til. Det er godt nok et tænkt eksempel, men hvis nu de stakkels forfulgte mennesker tilhører religionen "No Work Shopaholic" og dem der forfølger dem tilhører religionen "Inkasso med magt", så er det da klart, at de vil have langt bedre chancer i de Skandinaviske lade end så mange andre lande. Heroppe vil de få hjælp og støtte fra staten til at fortsætte deres religiøse praksis, og de vil være beskyttet mod de onde, onde forfølgere. Jeg kan ikke se, at nogen kan have noget imod det?? :confused:

Besvaret

Om det er lettest som forfulgt pakistaner at få asyl i DK eller Sverige afhænger af den gældende asylpraksis, denne skifter fra tid til anden. Det er noget vrøvl dem der generelt siger at det altid er lettere at få asyl i det ene land fremfor det andet. Du kan læse mere om hvad praksis er i Danmark for at give asyl til flygtninge fra Pakistan her og for Sverige her. Hvilket land der vil være lettest at opnå asyl i afhænger af sagens specifikke forhold, men generelt vil bedømmelsen komme til at bygge på omtrent de samme fakta, eksempelvis Human Right Watch udtalelser om religionsforfølgelse i Pakistan m.v. Forenklet sagt så hvis dine venner er ahmadiyyaer og har oplevet konkrete eksempler på forfølgelse, så er der sikkert gode chancer for asyl hvis de ellers spiller der kort rigtigt, men hvis de er af en anden religion eller bare bygger deres frygt på en forventning om at blive forfulgt, så er chancerne lig nul.

Besvaret
Der er vel et land tættere på der har religionsfrihed? Hvorfor herop?
Jeg er ganske enig, hvorfor tage om på den anden side af jordkloden når der er lande tættere på som kan akkomodere dem... Man kan jo spekulere i om der er flere årsager til deres ønske om at flygte...
Besvaret
Wow en børnehave! Tak for alle de gode svar, og til jer med latterlige svar, vil jeg anbefale bilgalleri.:) Ok jamen de er kristne pakistaner, og via deres "mand" var DK eller SWE muligt! Derfor er det de lande jeg skrev her, og ikke Thailand fx. Mvh Ronny Husk altid en god stemning, ellers bilgalleri:)
Udbud og efterspørgsel... Den gut der kan få dem herover (aka menneskesmugler) ville jo ikke tilbyde DK eller SE såfremt der ikke var efterspørgsel på det... Var der efterspørgsel på Indien eller Thailand var det der han kunne skaffe folk hen... Og der er skam fin stemning, jeg er bare realist omkring tingenes tilstand :)
Besvaret

Intet forkert i de svar Jeg kan ike se at der er gået börnehave i de svar. Det med Thailand var jo en joke f.eks. Jeg håber da ikke seriöst at du troede man få opskriften for asylansögning herinde. Det må den rige menneskesmugler da selv klare. Kan ikke tänke mig at han er nybegynder i faget, men er han det så er det nok ikke lige her han skal söge oplysninger. Jeg håber iövrigt at det er nogen du kender personligt i Pakistan og at du ikke er hoppet på en af "de" der mails som mange gör.

Besvaret

Det vil jeg da

Nej det er ikke nogle falsk mail. Selvf. kunne jeg se det sjove imailen! Og jeg er også super glad for det hurtigte svar jeg har fået her inde! Jeg prøver selvf. at søge lidt videre, og kommer med tilbage meld. Mvh Ronny
Det vil jeg da se frem til at få at vide, det er altid godt at läre noget nyt:scared:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...