skallstorp Skrevet August 7, 2012 Rapporter Skrevet August 7, 2012 Flere påstår at man får afgiften tilbage hvis man importerer en bil man har fået som arv. Nogen der ved om det er rigtigt?
PSAUSA Besvaret August 7, 2012 Rapporter Besvaret August 7, 2012 Du får ikke afgift tilbage med at importerer en bil. MEN MEN hvis du exporter en bil fra danmark til sverige kan du få noget afgift tilbage. Du skal bare stå som ejer på reg. beviset og så en tur ud til skat (det skulle jeg)
skallstorp Besvaret August 7, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret August 7, 2012 Du får ikke afgift tilbage med at importerer en bil. MEN MEN hvis du exporter en bil fra danmark til sverige kan du få noget afgift tilbage. Du skal bare stå som ejer på reg. beviset og så en tur ud til skat (det skulle jeg) Ja, det var dårligt formuleret fra min side. Men jeg kan jo ikke stå som ejer af en bil i DK! Så...
Lollikken Besvaret August 8, 2012 Rapporter Besvaret August 8, 2012 Ja' date=' det var dårligt formuleret fra min side. Men jeg kan jo ikke stå som ejer af en bil i DK! Så...[/quote'] Hvorfor ikke? Du arver bilen af afdøde og den overføres til dit navn / din ejendom. Om du så boede i Burkina Faso så var det stadig din bil =) En dansker bosat i DK må jo også godt eje en svensk bil, han må bare ikke køre den i DK :-) Der er ingen regler for det modsatte.
sup3rior Besvaret August 8, 2012 Rapporter Besvaret August 8, 2012 Hvorfor ikke? Du arver bilen af afdøde og den overføres til dit navn / din ejendom. Om du så boede i Burkina Faso så var det stadig din bil =) En dansker bosat i DK må jo også godt eje en svensk bil, han må bare ikke køre den i DK :-) Der er ingen regler for det modsatte. Yup, men det er bare DK der er spasser med loven igen... For at kunne være anført som ejer af et køretøj i DK skal du have dansk folkeregister adresse... Har du ikke det, kan du glemme det...
Lollikken Besvaret August 8, 2012 Rapporter Besvaret August 8, 2012 Yup' date=' men det er bare DK der er spasser med loven igen... For at kunne være anført som ejer af et køretøj i DK skal du have dansk folkeregister adresse... Har du ikke det, kan du glemme det...[/quote'] WTF! Hva' fa'en er belægget for det? (ikke fordi jeg tvivler på dit ord, jeg undres bare over dansk lovgivning)
sup3rior Besvaret August 9, 2012 Rapporter Besvaret August 9, 2012 WTF! Hva' fa'en er belægget for det? (ikke fordi jeg tvivler på dit ord, jeg undres bare over dansk lovgivning) I have no idea, men det er vel det sædvanlige protektionistiske tilgang til tingene som de har med alt muligt andet... Eks. at udlændinge ikke kan eje sommerhuse i DK...
Lollikken Besvaret August 9, 2012 Rapporter Besvaret August 9, 2012 I have no idea' date=' men det er vel det sædvanlige protektionistiske tilgang til tingene som de har med alt muligt andet... Eks. at udlændinge ikke kan eje sommerhuse i DK...[/quote'] Måske skulle de overveje det. Altså hvis folk har lyst til at købe bil i et land hvor man betaler 180 kr. af afgiften, så skal de da bare have lov ;-) Men ved nærmere eftertanke kan det være at de ikke har lyst til at folk køber biler i DK for så at eksportere dem (og skal have afgiften tilbage) ?
sup3rior Besvaret August 9, 2012 Rapporter Besvaret August 9, 2012 Måske skulle de overveje det. Altså hvis folk har lyst til at købe bil i et land hvor man betaler 180 kr. af afgiften, så skal de da bare have lov ;-) Men ved nærmere eftertanke kan det være at de ikke har lyst til at folk køber biler i DK for så at eksportere dem (og skal have afgiften tilbage) ? Det er nok der skoen trykker... Tænk hvis staten skulle betale folk penge tilbage som de havde krav på, det ville jo være forskrækkeligt ;)
Gio Besvaret August 9, 2012 Rapporter Besvaret August 9, 2012 Men ved nærmere eftertanke kan det være at de ikke har lyst til at folk køber biler i DK for så at eksportere dem (og skal have afgiften tilbage) ?Nu ér det jo allerede ganske nemt at købe en bil i DK, uden at betale DK-afgift. Det kan faktisk betale sig i visse tilfælde. Det er der også blevet sludret en del om tidligere herinde...
bananas Besvaret August 9, 2012 Rapporter Besvaret August 9, 2012 Kan dødsboet ikke eksportere bilen og få afgift tilbage?
sup3rior Besvaret August 9, 2012 Rapporter Besvaret August 9, 2012 Nu ér det jo allerede ganske nemt at købe en bil i DK' date=' uden at betale DK-afgift. Det kan faktisk betale sig i visse tilfælde. Det er der også blevet sludret en del om tidligere herinde...[/quote'] Ja, som ny-bil... Som brugt bil skal forhandleren være med på dealen... For du kan ikke købe den og selv klare det qua du ikke kan stå som ejer... Hvis advokaten er med på stuntet er der jo ikke noget til hinder for det...
Lollikken Besvaret August 9, 2012 Rapporter Besvaret August 9, 2012 Nu ér det jo allerede ganske nemt at købe en bil i DK' date=' uden at betale DK-afgift. Det kan faktisk betale sig i visse tilfælde. Det er der også blevet sludret en del om tidligere herinde...[/quote'] Ah ja, så kan det heller ikke være det ... så efterlades jeg blot med undren ;-) God ide ... men hvis jeg nu tænker advokattimeløn kontra kontakt med det offentlige bureaukrati .... Spørgsmålet er om det ikke bare er billigere at købe en Bentley i Sverige ? ;-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu