Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Allesammen rigtig godt med dette forum syndt jeg først finder det nu 7 år efter jeg er flyttet over sundet. :) Dog er de fleste ting lært på den hårde måde :-/ Jeg har et spg. jeg har tænkt over et godt stykke tid. Jeg ville afbetale på noget her i sverige og som alt andet kører de jo kreditvurdering. Dog til min store overraskelse står man med en indkomst på 0 kr. Er det en måde man kan fixe dette så offentlige kredit foreninger kan give noget kredit. Jeg fik med nød og næppe kredit til og købe bil.

Besvaret

Hej du Som regel hjælper det at fremvise en række af de seneste lønsedler, samt en ansættelseskontrakt når der søges om kredit. For mit vedkommende var der ingen problemer nå disse blev femlagt. Du vil så længe du ikke har nogen indkomst i SE bruge metoden.

Besvaret
Ja det self også sådan jeg fik kredit til bilen. Men alt er jo online nu til dags.. så hvis man søger om kredit online så bliver man afvist. :(
Præcis... Men der er ikke meget at gøre ved det... Registrene henter deres data fra de offentlige skattedatabaser, og da du ikke selvangiver nogen lønindkomst i Sverige (da du jo ikke gider betale skat i både DK og SE), så kan de ikke se du har nogen indtægt... Så cirkusset med lønsedler der skal sendes ind slipper du ikke for...
Besvaret

Tror desværre ikke, der er nogen nem vej igennem. Lønsedler og anæsttelseskontrakt er den eneste måde. Herefter vil du blive bedt om et intyg fra din arbejdsgiver. Inden du søger online kan jeg anbefale, at du ringer til dem du ønsker at søge kredit hos. Det virkede for os hos Freedom Finance, hvor vi fik et udmærket lånetilbud til sidst. GE Money Bank har vi også gode erfaringer med. Tidligere har vi også uden problemer lånt til bil direkte gennem forhandleren. Nogle steder vil de slet ikke have dig, fordi de ikke kan se indkomsten. Simpelthen rent principielt eller fordi de ikke gider den ekstra administration. Men de ovennævnte vil godt have os - det tager bare lidt længere tid.

Besvaret

Ja - der er altid behov for lønsedler + intyg når du ikke har deklareret indkomst i Sverige. Man kan ligeså godt ringe som det første i stedet for at forsøge sig med online ansøgninger. Jeg har til gengæld aldrig været ude for at blive afvist fordi jeg ikke havde svensk indkomst, det vildeste indtil videre var at da jeg købte bil sidst ringede BMW Financial Services til min arbejdsgiver for at få bekræftet at jeg var ansat. Det er nu helt OK syntes jeg, at de sørger for at sikre sig. I sidste ende giver det vel mulighed for billigere lån for alle, hvis de sørger for ikke at låne ud baseret på fejlagtige oplysninger.

Besvaret
(da du jo ikke gider betale skat i både DK og SE)' date=' [/quote'] Så røg man sikkert også op over 100% i samlet skat, hvilket giver negativ indtægt - og så er man jo heller ikke kreditværdig ;)
Besvaret
Så røg man sikkert også op over 100% i samlet skat' date=' hvilket giver negativ indtægt - og så er man jo heller ikke kreditværdig ;)[/quote']Ikke hænge sig i teknikaliteter, Klaus. Så bliver renten jo bare derefter ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...