Jump to content
Pingo

Internet går ned efter 5 min

Recommended Posts

Mit internet (internet explorer) er begyndt at gå ned efter ca. 5 min. Men når jeg genstarter pc`en virker det igen. Hvad kan problemet være?
Hvilken udgave har du? Jeg har den sidste nye IE 8. Den virker mere stabil - og så kan den genåbne fanerne hvis den alligevel skulle gå ned (hvilket stadig kan ske - desværre)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Klart det bedste råd. Det er en dårlig anbefaling at udskifte browser - også selv om Fajerfuks er gratis. Der er noget andet galt, og det bør du rette først. Hvis du så stadig vil skifte browser - ja så står det dig frit for.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
At installere IE8 beta er nok ikke løsningen :rolleye: Find nu hellere ud af hvorfor IE7 går ned. (Virus? Spyware? IE-plugin der vælter? osv osv)
Nej, IE8 er faktisk ude nu i RC1-udgave (og dermed næsten klar i endelig udgave) og faktisk var der en bagtanke med at installere den, nemlig at du kan genstarte de enkelte faneblade HVIS de går ned og dermed måske lidt lettere blive klog på hvor problemet opstår. Det kan du så bruge i din fejlsøgning så Gio, jeg er ikke naiv, blot praktisk anlagt :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Den prøver at fortælle dig' date=' at du skal bruge Firefox.[/quote'] he he, næsten et lige så godt svar som: "Prøv at genstarte".... Men nej, oplever selv explore f..... up oftere end firefox... God weekend :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun èn pc på netverket, og jeg har nu prøvet at skiftet netkort men det er ikke det som er roblemet. Den stopper stadig forbindelsen efter et stykke tid. Jeg har skiftet antivirusprogram fra AVG til Norton, og det var faktisk efter dette at problemet opstod.... Men jeg har skiftet mellem disse 2 før uden problemer. Og antivirusprg. viser intet kunstigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv at starte IE7 uden add-ons og se om den så crasher... Hvis ja, så er det den slaviske vej med at enable plugins en efter en indtil den crasher... Så ved du hvad der fejler :)
Med risiko for at lyde som den novice jeg er - hvad betyder ovenstående egentlig?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv at starte IE7 uden add-ons og se om den så crasher... Hvis ja, så er det den slaviske vej med at enable plugins en efter en indtil den crasher... Så ved du hvad der fejler :)
Ovenstående er nu prøvet uden resultat. Andre ideer eller er vi ude i en formattering af HD?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mit internet (internet explorer) er begyndt at gå ned efter ca. 5 min. Men når jeg genstarter pc`en virker det igen. Hvad kan problemet være?
Har du fået opgraderet din båndbredde/hastighed fornyligt? Med eller uden dit vidende? (Sker f.eks. hos Cybercity, at de opgraderer uden at "advare" og uden merpris, men vist nok kun for veteran-kunder) Hvis båndbredde/hastighed bliver for belastende for forbindelsen/kobberet til den nærmeste station (f.eks. afstanden) - går hele molevitten ned og skal genstartes... for så at gå ned igen osv. Uanset IE eller Firefox. Problemet som her beskrevet er først blevet forsøgt løst med udskiftning af routeren, uden effekt. Indtil et smart hoved hos udbyderen har fundet ud af, at min adsl-forbindelse skulle nedgraderes til den næsthøjeste trin, og efterfølgende kom der ro i sagerne igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis båndbredde/hastighed bliver for belastende for forbindelsen/kobberet til den nærmeste station (f.eks. afstanden) - går hele molevitten ned og skal genstartes... for så at gå ned igen osv. Uanset IE eller Firefox.
Say what!? :rolleye: Det er da vist en and? :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har skiftet antivirusprogram fra AVG til Norton' date=' og det var faktisk efter dette at problemet opstod.... Men jeg har skiftet mellem disse 2 før uden problemer. [/quote'] 1: Jeg ville da foreslå at skifte tilbage igen (Norton skal afinstalleres) 2: Har du prøvet systemgendannelse? (da problemet åbenbart er af nyere dato)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Say what!? :rolleye: Det er da vist en and? :confused:
Som jeg læser scenariet fra OP så har en evt. belastning af kobberlinjerne ikke noget gøre med det problem OP skriver om. Men det er ikke en and at en høj båndbredde kan skabe udfald af internetforbindelse hvis pga. "dårligt kobber". Årsagen er at jo mere man skruer op for hastigheden jo mere skruer man også op for støjen, og på et tidspunkt er der så meget støj at det reelle signal ikke er tydeligt nok. Noget så simpelt som en telefonledening der er rullet sammen kan skabe store forstyrrelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som jeg læser scenariet fra OP så har en evt. belastning af kobberlinjerne ikke noget gøre med det problem OP skriver om.
Nej, det var heller ikke dette mit "say what?" gik på.
Men det er ikke en and at en høj båndbredde kan skabe udfald af internetforbindelse hvis pga. "dårligt kobber".
Det var ej heller dette mit "say what?" gik på. :rolleyes: Hun påstod, at IE såvel som FF crashede som følge af det (og hvis dette så ikke skulle være en and - ja, så må det sgu være Windows-specifik, for jeg har ved Gud ikke oplevet det i 10 år med Unix og Netscape/Moz/FF - ja, og Konqueror, Lynx og elinks for den sags skyld!).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, det var heller ikke dette mit "say what?" gik på. Det var ej heller dette mit "say what?" gik på. :rolleyes: Hun påstod, at IE såvel som FF crashede som følge af det (og hvis dette så ikke skulle være en and - ja, så må det sgu være Windows-specifik, for jeg har ved Gud ikke oplevet det i 10 år med Unix og Netscape/Moz/FF - ja, og Konqueror, Lynx og elinks for den sags skyld!).
Jeg tror der må være noget som er røget galt i halsen - IE (eller FF for den sags skyld) kan ikke crashe pga. en for høj hastighed på linjen... Men en ADSL linje kan sagtens sende sig selv i hegnet hvis hastigheden er for høj i forhold til kvaliteten af kobberet og distancen til centralen - simpelthen pga. der bliver for meget støj på linjen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mit internet (internet explorer) er begyndt at gå ned efter ca. 5 min. Men når jeg genstarter pc`en virker det igen. Hvad kan problemet være?
Problemet som her beskrevet er først blevet forsøgt løst med udskiftning af routeren' date=' uden effekt. Indtil et smart hoved hos udbyderen har fundet ud af, at min adsl-forbindelse skulle nedgraderes til den næsthøjeste trin, og efterfølgende kom der ro i sagerne igen.[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

At folk kommer med en forklaring på hvordan teknologi virker er ikke ensbetydende med at de forsøger at angribe nogen "med bål og brand". Hvordan du kommer frem til "bål og brand" undrer mig mildest talt :) Når jeg læser "Internet Explorer går ned", læser jeg det som: Programmet crasher (lukker umotiveret ned) med eller uden en fejl Programmet stopper med at svare (hænger) Det er ud fra den opfattelse jeg har givet mine svar. Vil gætte på det samme gælder for de fleste andre svar. Hvis der i stedet menes at hjemmesider ikke loades, får timeouts (webstedet svarer ikke) o.l. så er vi ovre i "anden" hvor det kan være forbindelsen der er presset. Måske hvis problemet kunne uddybes så kunne man komme med et bedre svar. Eksempelvis nævnes at problemet er opstået efter overgang til Norton. Mange Antivirus programmer installerer et ekstra netværkslag så programmet kan scanne alt netværks trafik for malware. Hvis den netværkskomponent i AV programmet fejler kan de give nogen irriterende bivirkninger (eks. bluescreenede Vista en periode pga. en dårlig netværkskomponent i Kaspersky AV på en af mine computere). Som foreslået prøv at fjerne Norton og se om problemet forsvinder, evt. starte med at opdatere den, det kunne jo hjælpe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gad ikke lige læse hele tråden, så måske er der svaret. Jeg havde samme problem og en kammerat afinstallerede alt omkring internettet og opdaterede programmerne i min router og modem og siden har det kørt perfekt.

Mit internet (internet explorer) er begyndt at gå ned efter ca. 5 min. Men når jeg genstarter pc`en virker det igen. Hvad kan problemet være?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...