Thyper 10 Anmeld indhold Skrevet December 20, 2009 Jeg været nød til at bruge bilen de sidste par dage i Malmö. Jeg synes ikke de gør meget for at salte vejene her. Er det regelen her ? Ingen store snedriver der gjorde det ufremkommeligt men glat vejbane pga sammenpresset sne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Der er en priotets liste her i Sydsvenskan (incl. link hvis du vil klage til kommunen) Så prioriteras snöröjningen Jeg været nød til at bruge bilen de sidste par dage i Malmö. Jeg synes ikke de gør meget for at salte vejene her. Er det regelen her ? Ingen store snedriver der gjorde det ufremkommeligt men glat vejbane pga sammenpresset sne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Sammenlignet med i DK (KBH/Lyngby) så synes jeg godt nok standarden er lidt lavere her i Malmö. I går aftes kørte jeg til Vellinge og hele vejen var der et pænt lag sammentrykket sne. (Det var dog et smukt syn at se Tygelsjö indhyllet i sne og med lyset tændt) I formiddags var der ikke ryddet sne på nogle stier i Lindeborg (ikke engang 'de store stier') og hvad jeg kan se fra mit vindue så har den situation ikke ændret sig =( Jeg ved ikke om det er fordi at det ikke rigtigt kan betale sig i resten af Sverige at man ikke prioriterer problemet mere end at lave nogle 'spor' som bilerne kan køre i? De fleste kan jo tilpasse sig situationen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Rydningen er ENORMT ringe herovre i forhold til .dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Jeg har tænkt pæcist det samme. Ikke engang fortov og cykelstier her hvor jeg bor er ryddet. Og min brf er vist også ret ligeglade med at rydde sne. Måske er det fordi det ikke kan få nogen konsekvenser for kommunen/vejejer hvis en falder og brækker benet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Kan det måske have noget at gøre med de ikke salter vejene i byerne, og derfor fejer man bare?. Og det er lovpligtigt med snedæk/pigdæk. Men ja, de har været jævnt langsomme til at gøre noget ved de steder, hvor der er fodgængere og på cykelstier. Tror dog det har noget at gøre med det er boligforeningernes pligt at rydte foran deres ejendomme mv hehe. Ting tager tid. Min vej herhjemme er 100% dækket med sne, syns det er hyggeligt - også at køre i. Men er trods alt rigtig glad for der ikke bruges salt - og med den sne vi har nu, er der ingen problemer for snedæk mv. at komme frem syns jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Der skal så siges at vores BRF (under HSB) er ganske flittige til at fjerne sne. Jeg tror de kører 2-3 gange i døgnet men alt offentligt rører de ikke. Jeg fatter ikke hvorfor Malmø ikke hyrer disse lokale sneryddere til at køre en tur op og ned af den lokal 'store sti' så pensionisterne kan komme frem og tilbage til ICA ;) PS: Men ja ... lidt sne på vejene brokker jeg mig ikke over, især ikke efter jeg har 'fået' baghjulstræk :) weee Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Sund fornuft ikke at rydde vejene for sne. Pigdæk og snekæder er jo opfundet (og tilladte at benytte), så det vil da være spild af penge at pøse salt på vejene for vi så kan brokke os over hullede veje bagefter. Og bilerne holder også længere uden alt det salt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Da jeg var på tur i dag lagde jeg mærke til, at der var ryddet vil alle de butikker vi besøgte... Hornbach, Maxi, Coop, Medie Markt... Meget sjovt at der skal ryddes sne så man kan parkere foran butikken... Ligemeget om man kan komme derhen - vejene hentil butikkerne var nemlig ikke ryddet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Da jeg var på tur i dag lagde jeg mærke til' date=' at der var ryddet vil alle de butikker vi besøgte... Hornbach, Maxi, Coop, Medie Markt... Meget sjovt at der skal ryddes sne så man kan parkere foran butikken... Ligemeget om man kan komme derhen - vejene hentil butikkerne var nemlig ikke ryddet.[/quote'] Mon ikke butikken selv betaler for dette (eller er påkrævet ved lov at der skal været ryddet??) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Tror det er noget kommunerne selv styrer, her hvor jeg bor får vi ryddet og sandet når det sner. Og det er ude på landet. Har aldrig oplevet at de salter herovre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jazz 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Jeg hyggede mig for vildt med håndbremsen i sneen... lad det endelig blive! Jeg er hverken cyklist eller uopmærksom fodgænger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2009 Selvfölgelig salter de også i Malmö. Jeg har da set det hver gang, der har väret snevejr og behov for at få ryddet vejene. En stor traktor er lige kört 2 gange op og ned af vores vej her for at fjerne sne samt salte. Da vi boede inde ved Nobeltorget, blev der også ryddet samt saltet. De koncentrerer sig bare om de store veje först. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 Mon ikke butikken selv betaler for dette (eller er påkrævet ved lov at der skal været ryddet??) Det gør de garanteret, men bare sjovt, at det er så vigtig for butikken, at der er ryddet... Hvis der ligger så meget sne andre steder, at man ikke kan komme frem til butikken, er det jo ligemeget at p-pladsen er ryddet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2009 Det gør de garanteret' date=' men bare sjovt, at det er så vigtig for butikken, at der er ryddet... Hvis der ligger så meget sne andre steder, at man ikke kan komme frem til butikken, er det jo ligemeget at p-pladsen er ryddet...[/quote']Lur mig om det ikke også har lidt med forsikring at gøre. Præcis som husejere skal rydde fortov foran deres hus - og hvis ikke, og der er nogle der skvatter derude, så kan de faktisk anlægge erstatningssag. Man skal være om sig, ja man skal Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites