Jump to content

thomas_lund

Members
  • Antal indlæg

    712
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af thomas_lund

  1. thomas_lund

    Jeg beklager

    Man kan køre for hurtigt på mange måder TT'en kørte for hurtigt på den forkerte måde jxhab holdt pænt afstand og bremsede ned i tide Har selv kørt 200+, så jeg er ej en engel heller hvad det angår. Men no matter what kører du ikke 200 indtil du er 50 meter fra forkørende, bremser ned så du er 2 cm fra min bagskærm, blinker og accelererer op til 200 igen. Havde der ikke været så mange biler omkring os, så havde jeg lavet mit sædvanlige trick - at trykke på bremsen. Men der var rigelig med andre trafikanter som kørte almindeligt, så det kunne have gået galt.
  2. thomas_lund

    Jeg beklager

    Hehe - helt ok! Var slet ikke sur på dig, men mega pissed på den skide TT. Jeg kørte "rimelig hurtigt", men han havde sgu da mindst 200 på tælleren. Kørte helt op i røven uden at sløve ned. Pludselig var han der bare.
  3. Mon ikke de så de næste par dage står skiftevis i hver ende af tunellen som de plejer?
  4. Hmmm - for at være helt ærlig, så læser jeg teksten lige omvendt. "uanset hvor ansøgeren har bopæl, jf. dog stk. 4" Tager man stykke 4, så er det kun folk som bor i DK som kan benytte denne ret. § 3, stk. 3, 2. pkt., som refereres også i stk. 4 siger det samme - bopæl i DK. Eller læser i det anderledes? Tak for svaret forresten - så får vi da endelig manet den her i jorden
  5. Tja Selvom jeg (naturligvis) har brugt søg, så står jeg stadig tilbage uden et konkret svar. Jeg har mit gamle laminerede pap kørekort fra for 17 år siden, og nu er det ved at være rigtig godt slidt og kedeligt at se sig selv da jeg var 18. Så jeg skrev til politiet om jeg ikke kunne få det skiftet. Svaret var det klassiske ---- Du skal have dit kørekort ombyttet i Sverige, idet det er folkeregisteradd. som afgører hvor kørekortet skal ombyttes/fornyes. --- I forskellige tråde kan man læse om folk som har fået det byttet i DK og sendt til nogen i Danmark - og flere har efterspurgt reglerne på området. Jeg ville også meget gerne kunne sende dem en mail med "det står her at jeg kan" link. Er det af ren venlighed at Tårnby gør det en gang i mellem, eller har vi reelt et krav på dette område?
  6. En gammel arbejdskollega købte alt sit barneudstyr herovre. Større udvalg og mange tusinde sparet sagde han. Hvad han har købt og hvor ved jeg ikke.
  7. thomas_lund

    Vildt!

    Der sælges faktisk en del flood damage biler i USA på mindre lødig vis. Efter hurricanes og andet godt :-)
  8. En god kammerat i USA købte en FX45, og han afleverede den tilbage efter 2 måneder som "lemon". Den faldt næsten fra hinanden (lettere overdrevet). Så ud over dårlig kvalitet og måske en mandagsmodel, så var han overud imponeret over udstyr og motor i forhold til prisen.
  9. Jeg har helt generelt også fået den oplevelse, at man lige så godt kan lade være med at maile nogen i Sverige med sit dansk/svenske staveplade sprog :-) Lige fra Porsche forhandlere til elselskabet - de gider ikke svare på mails. Suk
  10. Interessant dom! Så per default skal man så bare benægte man har parkeret bilen hos dem, og så slipper man? Syret koncept, moralsk tvivlsomt. Og ender man i en bevis situation skal man bare stikke en kammerat en bajer og få ham til at sige "vi var sammen og så fodbold på TV".....
  11. Syntes også selv af Z4 er mega grim - kan slet ikke lide Bangles design på nogen af de nye BMW'er. Men det er klart et enten eller design, og helt personligt. Subjektive diskutioner på porsche forums (og dermed helt sikkert farvet) siger, at bremserne på Z3+Z4 er lidt halvelendige i forhold til Boxsterens (fader hurtigere), og at Z4 ikke giver særlig meget feedback igennem rattet. Måske ikke noget som betyder meget hvis bilen skal køres på motorvej 90% af tiden, men hvis man også vil have lidt sjov på banen er det måske også til at tage med. Som altid med disse her tråde - der er personlig smag hos os alle og forskellige ting hver især ligger vægt på i en bil. Prøv dem, læs på nettet (rimelig kritisk mht kilden) og gennemtænk hvad man gerne vil bruge bilen til. En stor V8 er skide skæg hvis man skal ned på striben og køre dørtræk i lyskryds - måske mindre fedt på Sturup banen med alle sving. Igen et spg om hvad du vil bruge bilen til. Håber du kan bruge indlægget konstruktivt.
  12. Generelt siges der, at man skal købe S modellen. Den normale er "for lille" - i hvertefald når man har prøvekørt S'en Ellers - tag ud og kig på en somewhere! Glimrende kørselsegenskaber (lidt ala gokart) og generelt en undervurderet bil. Perfekt til track days.
  13. Den skal bruges næste gang man får et foto ind af døren fra en fotovogn Jamen "min bil står jo stille på billedet, så I kan ikke bevise den overhovedet kørte"..... suk
  14. Et dejligt vådt slik om morgenen - namme nam!
  15. Det er en berner sennen. Bliver nok en 65-70 cm over skuldrene og vejer 38-50 kg som udvokset han. Ham på hvalpe billedet er 5 uger gammmel :-) En voksen fætter:
  16. Tak for tråden! Vi står selv lidt og overvejer en hund (til vores samling af 2 katte og 2 børn... ). Så perfekt (igen) med dette fantastiske forum som kan svare på spørgsmålene. Hvis vi gør det, så falder valget nok på sådanne en lille fætter Jeg tror nemlig nok, at jeg "vinder" slagsmålet om en stor og lille hund - hehe
  17. De udveksler allerede i dag info om biler og folkeregister - så hvad skulle forhindre dem i at samkøre folkeregister og tinglysning (eller hvor det nu står)
  18. Jo - man laver en svensk selvangivelse når man arbejder i DK. Man skriver bare 0 i indtægt. Jeg kan forestille mig at man _kunne_ lade være med at opgive sin indtægt på den svenske selvangivelse. Men skulle de fange dig i det, så falder hammeren nok ret hårdt. Personligt ville jeg ikke turde satse så mange penge + bøde + whatever når det bare er et spg om ikke at flytte adresse før man har en slutseddel i DK
  19. En af mine kammerater er ved at købe en ældre BMW 523 stationcar med stofindtræk, og vil mega gerne have lavet læderstue på sæderne. Er der nogen som kender nogen billige+gode autosadelmagere i Malmö regionen?
  20. Damn!! Den bus overhalede jeg på vej op af tunellen. Phew. Han var mega langsom
  21. Jeg har undersøgt det en smule for ca. 4-5 måneder siden. Det er stort set samme pris i S som DK. Vil du spare en smule, så skal du til f.eks. Spanien. Vil du spare rigtig mange penge, så skal du til Thailand (ca. samme pris inkl rejse som selve operationen i DK/S) Finder du ud af noget andet, så skriv venligst tilbage. Jeg selv droppede tanken, da jeg syntes det var for mange penge og en rimelig risikabel sag
  22. Og helst I orange!!! *suk* Drøm som koster lidt for mange $$$
  23. 03+ modeller kan kun have PCM2 - man kan ej heller opgradere en 98-02 model med PCM2 (uden at skulle skifte hele audio kabling til optisk). Så da burde du være safe
  24. Eneste jeg har hørt negativt om targa er, at de kan larme en del (knirke) og at når glasset er trukket ned så kan det være svært at se igennem 2 lag bagrude. (Og så er den baghjulstrukket hvis det betyder noget for dit valg) Og så er der lige bane entusiasten som vil mene at karrossen er mindre stiv i en targa end coupe. Helt generelt kan man vel sige, at en 4S er absolut den fedeste. Men man betaler en stor overpris for en bil som ikke har mere heste end en C4. De ekstra cm på røven + de turbo dele som sidder på den er dyrkøbte. Men den er samte sexet. PCM1 - det har ikke engang øresundsbroen med eller den nye ringmotorvej omkring Malmö...... I de fleste byer har den kun 1-2 hovedveje, og kun delvist dækket Kbh. Det er helt ubrugeligt som navigationssystem.
  25. Jeg har nu holdt øje med markedet i Tyskland i en 3-4-5 måneder, og det bliver svært for dig at finde det du søger. Dem jeg har holdt øje med har været 02-04 C4 og C4S cabs i ca. 20-30-40k km, og de starter først ved en 70k euro og op til en 85k euro hos Porsche Zentrums (også dem jeg kigger på + et par enkelte special handlere). Har ikke set på targa og "alm" C2'ere, så det tør jeg ikke udtale mig om. Vil helst have en 4-hjuls trækker grundet vinterkørsel. Mht tagbøjler - yepper. Man kan købe dem som ekstra udstyr. http://www.porsche.com/germany/accessoriesandservices/31ae894a-b8ac-4fd7-8042-1dc5f63289cd/n49/n284/?focus=Dachtransportsystem+-+911+-+996+-+Transport&hideintro=true 370 euro i Tyskland Held og lykke!!!! Hvis du falder over en lækker speed yellow eller blå/lyst læder 4S cab, så send mucho gerne link!!
×
×
  • Tilføj...