-
Antal indlæg
712 -
Medlem siden
-
Senest besøgt
Indholdstype
Profiler
Forummer
Galleri
Kalender
Alt der er opslået af thomas_lund
-
Regnestykket er da ikke så slemt. Tager max 5 min i Excel at lave et ark som kan give dig tallene. Ved almindelige lønninger i størrelsesordenen 600-800k kan man faktisk trække en ~200k i udbytte til 20% beskatning. Det er sgu da slet ikke skidt. Kender ikke en god svensk revisor - sorry.
-
Kan ikke hjælpe konkret desværre. Men problemet kan lugte lidt af hvad der er med Porsches navi anlæg. Min er fra 2000 og har indbygget navi. Men drevet som følger emd kan kun læse CD - ikke DVD. Anlægget skal skiftes komplet for at det kan lade sig gøre. Koster også en bondegård Og den er god nok - dels er et læsehovede til CD ikke i stand til at læse DVD skiver, og dels er software/hardware i selve navi anlægget anderledes også. Så mit input er, om du er 110% sikker på at dit gamle anlæg faktisk kan læse DVD skiver i første hug - eller også bare er et CD anlæg.
-
Erfaringer med fyring, fritstillet og skatter???
thomas_lund replied to Nysgerrig's topic in Job og Uddannelse
Har erfaring med det ja - positivt og negativt. Positivt: du får et job i din fritstillingsperiode (hvis den er uden forbehold og du ikke har en konkurrenceklausul som forhindrer dig), og så får du dobbelt løn. Negativt: lidt specielt måske, men jeg indgik en gensidig afskedsaftale med et tidligere firma jeg var ansat i som chef. Funktionæransat, og dermed berretiget til 3 måneders løn ved fyring. Aftalen gik på, at jeg fik 6 måneders løn og var fritstillet fra dag 1 uden forbehold. Fik nyt job dagen efter, og havde på principielt 6 måneders dobbelt løn :th2: Tidligere firma gik så konkurs efter 5½ måned fra vores aftale begyndte. Lønmodtagernes garantifond modregnede så mit tilgodehavende (sidste måneds løn + alle mine feriepenge) i den løn jeg havde fået efter de 3 måneder jeg var berettiget til. SUR R*V at miste et 6 cifret netto beløb på den måde. Nu var min situation måske lidt speciel, men PAS PÅ! I bagklogskabens klare lys skulle jeg have forhandlet et aftrædelseshonorar up front + de 3 måneder i stedet. Men hvis dine 4 måneder er indenfor de normale funktionærperioder, så har du intet at frygte -
Vedrørende Plasma/LCD - når det nu er et spørgsmål om at få max ud af en PS3, så er det vel et 1080p LCD manden skal have - eller? (Spørger frit ud i religionskrigen)
-
Nope - du får ikke et svensk CPR uden at flytte folkeregister adressen til Sverige.
-
Har et gammelt skab, hvor jeg har stilt både anlæg og 2 CD reoler indeni. Så kan døren lukkes, og alt er gemt væk bag nydelige trædøre. Der står vel en 500 CD'er derinde. Folk glor lidt når man åbner det, og det er proppet med CD'er :-D
-
Super initiativ!! Gad sindsyngt gerne, men har just sagt ja til en børnefødselsdag :-((((((
-
Må lige se - lidt bøvl, men sådan er det jo. Er der nogen sammenhæng mellem at kunne fange de analoge kanaler og de digitale? Tænker her på rækkeviden af signalerne ikke nødvendigvis er ens. Kunne give mig en indikation allerede nu :-)
-
Der skulle vel ikke være nogen i omegnen af Oxie/Vellinge som kunne låne mig deres DVB-T boks for et par timer? Bor i Arrie, og ville super gerne teste om man kan få signal igennem uden at købe en kasse først. Kommer naturligvis og henter/bringer kassen, så det er mindst bøvl for dig
-
Bil m. US specifikationer der skal registreres i Sverige
thomas_lund replied to EBL's topic in Bil, MC og Båd
Yeh - der er stadig et par forsikringsselskaber som lever i de mørke dage og giver svensksolgte biler rabat. Dog er der lyspunkter som f.eks. Salus, som endda har skrevet i deres FAQ på nettet at priserne er de samme for alle biler - import eller ej -
Eller endnu bedre spørgsmål - hvordan kan en dansk bank tage pant i et svensk hus? Troede ikke den slags ting kan gøres over grænserne. Og kan slet ikke forstå, hvorfor en svensk bank ikke kan tage pant i et svensk hus. Prøv eventuelt i en bank som har selskaber i begge lande. Måske er de mere villige til at hjælpe (Nordea etc)
-
Faktisk lidt chokerende at se lønnen, ja. Det er på kassedame niveau - og netop med livet som indsats. Al respekt for dem som sætter jobindhold højere end den kontante belønning
-
Største problem med at finde nogen herinde er nok følgende ønske/krav: · Har haft bopæl i Storkøbenhavn i de sidste 2 år.
-
Hehehe Eneste indlæg p.t.: http://pendlerforum.oresundsbron.com/index.php?showtopic=13 Når nu alle herinde ikke var enige med ham, så prøver man bare derovre.... :-D
-
Jeg har hvert år fulgt et råd herinde fra - opgiv i noterne, at din indkomst ligger i Danmark og at du beskattes som grænsegænger. Jeg har ikke opgivet andet - og især ikke specifikke beløb
-
Ditto ALTID højre om og bane 4. Aldrig oplevet nogen form for problemer, og ja - jeg kigger mig for, tager hensyn og kører (rimelig ~50 km/t) langsom fra hellen og op til bommen
-
Jordbundet = sendemaster/husantenne Ikke-jordbundet = satellit og så er der kabel ved siden af. De digitale formater hedder DVB-T (terrestial) DVB-S (satellite) DVB-C (cable) de findes så i et par varianter hver. Læs mere her http://en.wikipedia.org/wiki/DVB
-
Som med en masse andet, så gælder der vel EU regler her også. Så hvis du har betalt moms for en vare i et andet medlemsland, så skal du ikke betale moms for samme vare en gang til. Så få en separat kvittering - ville jeg mene,
-
Nemlig - min edæk holder heldigvis lige en smule ekstra (ikke meget) på min 996 Carrera 4 - men ellers same same. Jeg har nu smidt 60k km på den, og gennemsnitlig forbrug ligger mellem 8.5 og 9 km/l. Samme servicepriser og lign som Mogens taler om. *ingen* problemer af nogen art. Forsikring på 13k/året med alt ekstra man kan få. I mit tilfælde er det bagsædet som er det afgørende. Hvordan pokker skulle jeg lige køre børnene i skole uden dem? Og så lige tage en kammerat med hjem ved afhentning - altså i en Cayman. Men glimrende køb (det samme med Boxsteren) hvis man ikke skal have bagsæder, og ellers syntes motor i midten er fin.
-
hehe I de formularer som skal udfyldes for at du kan "slippe med 15% i Danmark" ryger der automatisk en kopi til fætter svensk skattevärket. Så de skal kigge ualmindeligt dybt i glasset hvis de skal undgå at opdage en potentiel indkomst lige der :-) oh - og jeg har jo ikke sagt fra mht rådgivning. Venter på, at der bliver en form for enighed eller lign :-D
-
Aha - det var da en underlig regel. Så det er egentlig helt op til svenske skattefar, om man skal beskattes efter "normale" regler eller 30% (minus de 15% man betaler i dk)? Generelt så kan jeg forstå på min revisor, at man ikke har et valg. Skatteaftalen i norden gør, at man skal køre efter reglen med skat i de 2 lande. Siger jeres det samme?
-
Jeg er midt i at fikse mine udbyttebeskatninger med tilbagevirkende kraft. Hvis jeg har forstået systemet korrekt (det er min revisor som har fået "low" til at sætte sig ind i reglerne), så betaler man sin almindelige udbytteskat til DK. Så udfyldes en formular i 3 eksemplarer ( en til dk, en til S og en til dig selv) som kan findes på skat.dk om at tilbagebetale udbytteskatten, så man i DK har betalt 15%. Den skal attesteres af de lokale (svenske) skattemyndigheder, om at man faktisk bor i Sverige, og så sendes til SKAT. Derefter skal man kontakte skattevärket og sørge for at få betalt den svenske del af skatten. Jeg er p.t. kun nået til formularen, og ved derfor ikke hvordan man konkret kommer til at betale den svenske del - via selvangivelse eller specielt. Formularen hedder "Ansøgning om fritagelse for dansk udbytteskat" og har 2 numre nede i venstre side. 2007.03 og 06.003. Håber det hjælper lidt!
-
Hvordan integrerer det så med en canal digital satellit kasse? Er helt klar til at prøve alternativer - alt andet end Win MCE :-)
-
Blev snuppet tidligere - der stod _vist nok_ 300 meter på bøden. Så mindst 300 meter. Mener også at have hørt noget 400-500 meter noget som maks. "Langt nok" i hvertefald.
-
De stod der stadig her for 20 min siden. Står højt, så de kan skyde langt ned i tunellen. Til gengæld kan de ses MEGET klart (undtagen af PeterK, hehehe) :-D
