Jump to content

thomas_lund

Members
  • Antal indlæg

    712
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af thomas_lund

  1. Da vi flyttede over - helt ukendte i det svenske system - tog vi lån i huset. Da samtalen så kom over på billån, og jeg sagde jeg skulle låne til en 911 import, så blev hun helt grøn i hovedet og det kunne slet ikke lade sig gøre. Efter et år, hvor vi havde betalt alt til tiden etc., så ville hun meget gerne låne mig pengene (hun bragte det selv op) - men da havde jeg for længst købt igennem GE. Så i mit tilfælde var det manglen på historik i det svenske system som gjorde forskellen.
  2. Korrekt Steen Hjemlandets kanaler ser jeg som Dansk DR, DR2, TV2, Svensk SV1, SV2 og lidt ekstra. Hvis man er ude efter TV3, filmkanaler og lignende, så er det lidt en anden boldgade. Så slipper man jo ikke for satellit eller kabelforening, og så er spørgsmålet et lidt andet.
  3. DVB-T antenner i dag er ca på størrelse med en dobbelt brobizz. Check en her: http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=124821 http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=133345 Den helt store fordel med DVB-T er, at det er gratis. Ingen kortafgift eller andet. Køb antenne + tuner (med/uden kortlæser), og du kan se både svensk og dansk
  4. Billigst er at knalde en DVB-T antenne op. For under 500 kr er du kørende med tuner og antenne. Alternativt er satellit med et familiemedlem i DK som adresse til et dekoderkort.
  5. thomas_lund

    Lcd-tv

    Som sagt - jeg er i research mode, og har ingen praktisk erfaring. Men et link som http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511&archive=&start_from=& har åbnet øjnene lidt for, at der nok er mere buzzword over Full HD end reelt noget jeg får gavn af hvis jeg vil se en film fra en DVD eller DVB-T / DVB-S TV For at et menneskeligt øje kan se forskel på pixels på 3 m afstand til TV, så skal jeg mindst have et 76" TV. I hvertefald ifølge dem, og hvis ejg har forstået det korrekt. Jeg har ingen planer om PS3, Blueray eller lign.
  6. www.templatemonster.com :-) En del ISP'er har gratis hosting med af et website i opkoblingspakken. Check med din ISP om du har 20 MB plads på en webserver eller ej.
  7. thomas_lund

    Lcd-tv

    Ret mig gerne hvis jeg tager fejl - er selv i research fasen. Men fuld HD på et LCD TV under 50" er rimelig spild af penge af hvad jeg kan Google mig frem til. Med mindre du vil sidde 10 cm fra dit TV, så ser du aldrig en forskel. Personligt er min plan lidt, at gå efter noget i 42" størrelsen uden Full HD af samme grund. Jeg sidder en 3 meter fra TV, og i den afstand kan ikke engang en ørn se forskel på 1024p eller 768p.
  8. Også prøvet det, og det virker - men billedkvaliteten er elendig i sammenligning med kablet overførsel. Kan ikke betale sig - bor et hul og træk ledning i stedet
  9. Det er vist meningen, at ham Porsche manden som tidligere arbejdede ude på VW (og kunne stemple officielt) skal ned og køre værkstedet dernede. Han blev ansat i Helsingør. Det er meningen at de åbner i Malmö sammen med introduktionen af Panamera modellen.
  10. Jeg har kørt Køge Bugt ind hver morgen i mange år. Der er ikke kø på Øresundsbroen :-)
  11. Hahaha - godt forsøgt Peter ;-)
  12. Konen kører til Slagelse/Ringsted på job. Og der er hul igennem hele vejen på konsistent vis.
  13. Netop! Heidi er den rette vinder. Og ikke en overgejlet Ford Ka med for store sutter og bagagerummet fyldt med stereo udstyr!
  14. Personligt, så ville jeg tage 944'eren over 924 (har selv kørt og pendlet i en i mange år). Især type 2 er glimrende og trækker rimeligt. Nevø har en 924 i Danmark, og det er altså ikke det samme. Bare lige min input. Held og lykke!!
  15. Jeg har selv Telia som internetudbyder, og syntes det er super billig. Mener jeg betaler 250 kr om måneden for den største forbindelse man kan få (24 mbit). Har ikke prøvet andre udbydere, men Telia virker og har "ok" support. De få udfald jeg har haft de sidste par år blev fikset right away. Mht mobiler, så dækkes Oxie af 3. Hvis i ringer en del til Danmark, så kan det aldrig betale sig med andet end 3 telefoner. Og ja - 3 har noget hvor man kan ringe gratis til et par numre. Så det er det absolut bedste bud på at få billigere telefon. Mener jeg betaler typisk mellem 500 og 700 om måneden, og jeg bruger den erhvervsmæssig og taler "meget". Husk, af for at få dansk 3 (hvilket er det i skal have), så skal i finde en dansk sponsor med en dansk adresse. F.eks. svigerforældre eller lign.
  16. Damn - nogle af jer har bare for mange penge til alle de biler i har haft. DK: 1995 Audi A4 1.8 1986 Porsche 944 Targa SE: 2000 911 C4
  17. Samme som bananas - aldrig. og min er af samme grunde monteret bag spejlet, nemlig at jeg er fri for at se på den
  18. En kompis har et bra snickeri her i Arrie http://arriesnickeri.se/
  19. Ingen problem her heller - dansk forsikring tillod op til et år (lærernes brandforsikring), og ingen bøvl med finansieringsselskab heller (ejede bilen fuldt).
  20. Men er det ikke kun hvis du selv tager dem med personligt? Grænserne syntes at være langt mindre ved import via posten. Eller?
  21. Sgu lige før det frister, Mogens! Ny S'er kunne være rigtig skæg
  22. Ahhh, ja. Drømmer stadig om en 996/997 cab her også. Men cool du fik den solgt Peter. Step #1 i at få cabben :-D
  23. Hmmm - SALUS vil nu ellers kun have 13k for fuld dækning (hærværk, selvrisk etc og fri km) hos mig som PCS medlem. Som sædvanlig betyder alder, bosted og alt det der nok en hel del.
  24. Aller vigtigste grund: Skattefri 3.47 kr/km kørsel mellem bopæl og direkte ud til kunder (altså ikke forbi firma) for de første 20k km. Problemet opstår hvis du har arbejde i Sverige og blander indkomsterne fra de to lande. Så ender dit selskab ud i hele cirkus med det sociale bidrag til den svenske stat. Nej - det beskattes i begge lande. Ifølge nordisk skatteaftale, så tager Danmark 15% beskatning uanset beløbet, og derefter bliver du beskattet i Sverige (minus de allerede betalte 15%). Sverige har lige skiftet regler for beskatning af udbytte, så det er lidt kompliceret nu. Men overordnet set, så er det faktisk en god forretning for dig, hvis man lige ser bort fra papirarbejdet. Skatteprocenten i Sverige på udbytte er mindre (op til en grænse som er højere end de danske grænser), så det er slet ikke skidt. Hvis du planlægger arbejde i Sverige, så ville jeg seriøst overveje at finde en revisor som kan hjælpe dig med det. Helst en som kender til begge sider, og ikke kun "deres". Desuden er det også afhængigt af, om du får ansatte eller ej - og om de er i din familie eller ej. En del af det sociale bidrag i Sverige er en tvungen pensionsopsparing - så ikke alt "går tabt i skattekassen" så at sige. Så er det kun dig, så kunne det måske være en fordel at have et AB. Firmabil kunne være et andet argument som vipper den over på AB. Selvom det bliver svært at argumentere mod de 3.47 skattefri/km Håber det lige hjælper dig videre - selvom det ikke er en konklussion som sådan. Tror ikke der findes en sådanne. Mvh Thomas
  25. Kan varmt anbefale en MacBook Pro (undlad at købe MacBook). Super duper lækker - selvom den er lidt pebret. Har haft IBM/Lenova i snart 10 år, og det er først nu gået op for mig hvad jeg er gået glip af. /T
×
×
  • Tilføj...