Jump to content

thomas_lund

Members
  • Antal indlæg

    712
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af thomas_lund

  1. En kort og kontant vurdering af "hvad har jeg at vinde, hvad har jeg at tabe" ville klart gøre, at jeg ville betale bøden og komme videre i mit liv. Havde det været mig. For hvad kan du vinde i den her sag - selv i bedste fald? Og hvad har du at tabe (kronofogeden, miste muligheden for at låne penge i banker til bil/hus etc). Syntes at være en clear case uanset hvor lidt du føler de har ret.
  2. Liiiiidt i samme dur - men alligevel. Nogen som lige kender et sted som sælger OEM short shifter til mindre end €400? Carnewal har dem, men der kommer lige fragt og moms oveni. Installation klarer jeg selv - super nemt. En af de fedeste mods for få penge :-D
  3. Z4? Er du vimmer bimmer :-D Husk lige at køre Boxster inden eller efter du har prøvet Z4'eren ;-)
  4. Hehehe - tror basse har ret her. På banen findes der kun 2 muligheder - enten har du speederen i bund eller du står på bremsen. Ikke noget med motorbremsning her :-D
  5. Check også lige priserne hos 3*Larsson i Fosie. De skulle efter sigende være autoriseret Porsche værksted til halv pris.
  6. Tyvärr - skal have min gamle bil til rudebyt - så der er en masse logistisk der ikke lige passer med i dag. Men god fornøjelse
  7. Skal til at smide noget bluetooth og musik ind i den via noget USB harddrive lignende. Og faldt over Dension Gateway 500 produktet. Nogen som har noget negativt at sige over det? Har surfet en masse US Porsche sites som siger thumbs up, men ville lige prikke den ind her som spørgsmål. De har en bluetooth modul, og så koster det alt sammen unden 5k SEK
  8. Endte op med en sort boxster s her - weeeeeee. Slut med kedelig morfar audi v8, og ind i en dejlig b6 :-D
  9. Ja - det var det system som jeg købte - den originale. Men endte op med ikke at installere knappen. Tror jeg gav ca. 12k for det hos Carnewal, og tog som sagt under 2 timer at montere selv. Var en julegave til mig selv, og den stod 2 dage i kasser inden jeg gav op og kastede mig ud i sneen. Med en lift havde det kunnet gøres meget hurtigere. Man kan også selv trække ledningen og installere knappen. Det er dog lidt ekstra besværligt, og jeg er ikke sikker på at jeg faktisk havde gjort det selv i sidste ende. Man skal bl.a. afmontere forsæde samt splejse kabler. Kan sikkert godt finde porsche manualen om det igen hvis du er interesseret. Er du ligeglad med knappen, så kan du få aftermarket til langt billigere penge. F.eks.: http://www.carnewal-europe.com/cpx_p96177.htm
  10. Jeg savner virkelig min gamle 911 - virkelig. Skulle aldrig have solgt den, men sådan er det jo. Men lad se hvad der i sidste ende kommer ud afdet - nu tager jeg lige en runde rundt og shopper indbyt pris :-D I øvrigt - et sportsavgas system er lige sagen!! Hvis du ikke har prøvet at køre med sådanne et igennem tunellen endnu, så ved du ikke hvad du har savnet i alle disse år :-D http://trylleskoven.dk/911c4/pse/5_swap.jpg Tager en time at skifte - måske 2 timer hvis man gør det i 0 grader i december som jeg gjorde det :-D Klart et must have til min nye bil også - hvad det end bliver
  11. Yeah - S4'eren er en dejlig bil. Og har et bagsæde som kan bruges. Men du er pakket ind i vat i forhold til at køre i Porschen. Og lige netop den bil der var jeg nede og sidde i i går :-D Men til samme pris kan jeg få en næsten ny Boxster S eller Cayman. Suk :-D
  12. Jeg er også millimeter fra at kaste min S4 cab ind i indbytte og hoppe tilbage på en 996 eller tidlig 997 - måske endda en Boxster eller Cayman istedet. Jeg vil tilbage i Porsche istedet for en familiebil. Nogen som lige står og vil have en flot, sort S4 cab her til sommervarmen? :-)
  13. Takker!! Fik også et tip om at bruge opvaskemiddel til pletter - og vaske det med rent vand og mikrofiberklud bagefter. /Thomas
  14. Hurtigt spg til eksperterne. Min cabriolet top kan godt trænge til en rengøring, da der over vinterens løb har sat sig alger i bagvinduets stofkant. Men ud over at drage ned og købe Audis sikkert hundedyre rengøringskit, hvad kan i anbefale at bruge så jeg ikke ødelægger det som stoffet er behandlet med? Søgning på nettet giver mig bare links til amerikanske produkter som ikke sælges her. Takker Mvh Thomas
  15. Hey, Så sidder jeg i sidste sekund (as usual) og laver skat til svensk skattefar. De fleste ting er jo nemme nok når man ingen indtægt har i Sverige, men jeg vælger at deklarere min SP udbetaling fra sidste år (som man skal). Men i hvilket felt? Jeg har travlet forskellige tråde igennem her uden at have kunnet læse mig til andet end at det betragtes som "Tjänst" indkomst. Men er det at regne som Lön (felt 03), almen pension (felt 14) eller privat pension (felt 15)? Eller noget andet. Hvor har i skrevet den ind? Og så for en god ordens skyld. Hvis jeg har fået eksempelvis 20k, og så betalt afgiften i DK på de 35% af de første 15k og 50% af resten af beløbet. Så har jeg fået 12.25k ud på min konto. Jeg deklarerer så de 12.25k omregnet til SEK - korrekt? /Thomas
  16. Det er da næsten et år siden - så "nye".
  17. I de nye maskiner, ja. De gamle maskiner er blevet begrænset til svenske kort
  18. Du skriver totalbeløbet
  19. Der er dog _enorm_ forskel på en PC som "bare" skal kunne billedbehandling - og en som skal være god til billedbehandling OG spil. Du kan gå ned og købe en Bilka model til 2000 kr med et helt almindeligt gfx kort og ikke-DDR3 RAM, og den vil kunne udføre glimrende billedbehandling i 2d. Så 2000 kr til en PC, 2000 kr til en 360 - så er der stadig langt op til en 10k kr gaming PC. Så jeg mener absolut ikke, at konsollerne kan springes over som mulig løsning. Som sagt, så kommer det i min mening helt an på hvilke spil han vil spille. Ej heller enig her. Jeg har fået enorm stor glæde ud af min Wii - spil er et spørgsmål om underholdning og ikke grafik. Det vil være det samme som at sige at dogme film ikke er gode film, og kun avatar agtig visuelle effekter kan give god film. Just doesnt work that way. Men at der findes spil som er bedre i at give underholdning med god grafik (et bilspil f.eks.) er helt rigtigt. Der er så en hel klasse spil, hvor grafik er totalt ligemeget, og hvor underholdningen kommer fra andre designmæssige valg. Men her er vi tilbage igen til diskussionen om, hvilken type spil han gerne vil spille. /T
  20. Jeg vil lige i samme åndedræt nævne, at jeg har * Mac * Wii (købt på launch day) * iPhone og en brand new Xbox 360 Alle benyttes til at spille på. Mac'en er mit daglige arbejdsværktøj, og ud over Warhammer Online, så er det tyndt med hvad jeg bruger den til at spille på. Wii er rigtig skæg, og har tjent nu i mange år som underholdningskasse - men er ved at tabe pusten i takt med at børnene bliver større. iPhonen har jeg faktisk flest spil til - og benytter den fortfarende til en maaaasse spil i bussen/toget/flyet etc. Fantastisk platform, pisse billige spil og glimrende underholdningsværdi for pengene - ud over at det er en fed telefon. Jeg fik mig en 360 for lidt siden - kiggede brutalt på, om der var flest spil ejg gad spille på PS3 eller på 360. Og hands down, så er der flest gode spil til 360. Hardware mæssigt er de "ens". Så derfor blev det den. Den skulle ikke bruges til andet end spil - så blueray argumentet var ikke med i min ligning. Anskaffer man sig en PS3 eller eller 360'er, så skal man dog også lige have et stort HD tv også - og få konen med på, at man stiller noget mere isenkram op i TV stuen :-) /T
  21. Jeg vil lige kaste lidt grus ind i nørderi snakken :-) Hvis du lige hiver dig lidt op i helikopteren igen, og siger "jeg vil spille, hvordan får jeg købt noget hardware som kan det" - så har diskussionen indtil nu rimelig ensformigt handlet om en PC løsning. Du bliver lige nød til at se på, hvilke typer spil du vil spille helts - og så se om en konsol ikke dækker dig bedre ind. Generelt set, så er konsollerne (Wii, PS3, XBox 360) meget meget nemmere at sætte op. De er næsten lige så gode hardware mæssigt som et high end PC rig (bemærk næsten - PC _er_ bedre). Ikke mindst er de meget billigere - til gengæld koster spillene mere. For 10k kan du købe dig en stor 360 elite (ca 2k kr) samt 16 af de nyeste, fedeste spil a 500 kr stykket. Med lidt held kan du endda finde dit spil i brugtkassen eller bargain kassen, så du får 20-25 spil med for samme pris. Det vil holde dig underholdt i årevis før du har spillet dem igennem. Anyways - konsol er bedre end PC til nogle spiltyper - og sutter i andre. Så det er her du faktisk skal stille dig spørgsmålet om, hvad det er for slags spil du vil spille. PS3 og 360 er til mere hardcore folk. Dvs, at her finder du bilspil, slagsmål spil ala Tekken, et hav af 3rd person action spil ala Gods of War eller Tomb Raider agtige ting. Konsollerne er simpelthen bare bedre til de her slags spil end PC. De sutter til gengæld kraftigt til FPS (i min mening skal de spilles med mus), samt strategi spil, fly simulationer og andet som er mere kompleks. Vil du primært spille den slags spil, så skal du kaste dig ud over en PC istedet. Wii'en er list specielt. Den har et hav af sociale spil, og er fantastisk hvis man sidder 2-3-4 folk og vil have det skægt sammen. Så hvis du vil spille den type spil med et par bajere i hånden og nogle gutter i sofa'en, så skal du have en Wii. Bolden tilbage til den frådende nørd mængde :-D /Thomas
  22. Jeg har også lige haft fat i det svenske skattevæsen (eller de i mig nærmere), og her brugt lejligheden til at få verificeret ovenstående. Man trækker simpelthen sine renteudgifter fra i begge lande. Og det er muligt at gøre dette med tilbagevirkende kraft ved at henvende sig til svensk skattefar. Nice! /T
  23. Kan godt være jeg har misforstået noget, men tunellen er på den danske side. Så kan jeg vel næppe få en fartbøde for tunellen af det svenske politi når jeg kører ind igennem toldområdet på Lernacken. Eller? /T
×
×
  • Tilføj...