-
Antal indlæg
712 -
Medlem siden
-
Senest besøgt
Indholdstype
Profiler
Forummer
Galleri
Kalender
Alt der er opslået af thomas_lund
-
Hvor langt skal man nordpå for at finde frosne søer???
thomas_lund replied to Rikke Rost's topic in Fri Debat
Har selv været oppe på søen ved Kall og køre på en frossen sø med Porsche Sverige i ca. marts. Helt fantastisk oplevelse. Så det var da et bud som er nærmere på end Grønland :-) /Thomas -
Nemlig - og det er så noget man individuelt må gøre op med sig selv er alle pengene værd eller ej. Vores alarm ringer på mobilos, og skulle uheldet være ude kan jeg altid ringe til nabo'en som så må ordne det praktiske. Koster kun et smil og et kram en gang i mellem :-) /Thomas
-
Jeg vil nu lige sige, at der er 3 løsninger: de to nævnte selskaber og så at ikke have et vagtselskab. Du kan spare _tusinder_ om året ved ikke at have et selskab som dukker op 45 min efter en alarm for lige at se til hvad der gik galt. Man skl sørme ikke tro at vagtselskabets rolle her er at gå ud og smide tyven ud af dit hus. Deres rolle er at komme ud og se på tingene efter tyven er smuttet og lige få låst døre, ringet til politi eller lign. Så den præventive del ligger i at have en alarm som larmer - så stresses tyven og skrider. Og som nævnt bare det at have et skilt i ruden ved døren om at der er alarm. Vi startede ud med at have vagtselskab og havde et par diverse fejlalarmer - bl.a. strømsvigt, som så gjorde at telefonkablet var blevet inaktivt = alarm hos dem. 1200 kr kostede det lige at de dukkede op. /Thomas
-
Tak for alle de gode svar. Forsøgte at søge herinde men fandt intet - og tænkte så ikke lige Google (så det er mig som er søge spasser i dag - hehe) Men ja - det lyder grumme som om børnene må få sig en ny praktiserende læge herovre istedet. Ellers surt når man (endelig) er rendt ind i en rigtig god læge - varme tanker til Peter Worning i Solrød. Takker!! /Thomas
-
Lige et check herinde med jer andre. Vi arbejder begge to i Danmark, og er derfor berettiget til et sygesikringskort i DK. Men hvad med vores børn? Tidligere har vi fået kort også til dem hos vores gamle kommune, men da vi skulle have det fornyet nu her så var meldingen pludselig at "børnene arbejder jo ikke i DK og kan derfor ikke få sygesikringskort". Den holdt hun så fast i uden hensyn til tidligere tiders udstedelse af samme. Har hun ret - eller skal vi stå fast? (Principielt arbejder børnene heller ikke i DK selv hvis vi havde boet i DK - de er 9 år gamle) Mvh Thomas
-
Hey Skal til at starte op med noget styrketræning igen, og ville høre om der er nogen der kan anbefale et center i Oxie/Vellinge egnen. Det må meget gerne have moderne maskiner istedet for de mere gammeldags, men der skal også være tilknyttet kompetent personale. Spinning, aerobics og alt det der er ligemeget. Takker! /Thomas
-
Jeg har prøvet det et par gange - og jeg syntes det har været skide god service hver gang. Jeg betaler bare med kredit kort i den bane - og dagen efter kører jeg ind til servicekontoret sammen med kvitteringerne og min brobiz. Hun scanner den, checker lige kvitteringerne og jeg er ude igen max 2 min senere med pengene (minus brobizz taksten) tilbage på kontoen. /T
-
Kørte forbi en her for et par dage siden. Og wow den så fed ud. Meget meget bedre end på billederne. Må ned og prøve........ øv :-D /T
-
Rygterne vil vide "forår" til en større hardware opdatering som skulle få nuværende batteri og performance til at blegne grundet nyt chipset. Men siger de ikke altid det? :-) Omvendt så kommer der altid en 1-2 opdateringer om året til MBP'erne. Så et eller andet skal nok komme. Personligt går jeg og lurepasser indtil foråret til netop at hapse den der opdatering som kommer der. /Thomas
-
Nej hvor surt - skal nok holde øjnene ude, men den er nok sejlet til Polen og videre ned for længe siden. Alt held og lykke herfra. /T
-
Jeg har lige selv kigget efter samme. Fandt ingen med USB, men til gengæld fandt jeg en del som solgte dem med en "master switch". Dvs sluk for den dims som sidder i master switch, og så slukker den alle apparater der sidder i slave switches. Så funktionen er den samme. De havde dem i coop/jägersro til en ca 140 SEK, i SIBA til lidt mere og i mediamarkt for 200 SEK /Thomas
-
Og det kan klart anbefales at spise noget der lige fylder maven op INDEN man kaster sig alt for meget over snapsen og tror at krebsehalerne "nok skal fylde godt nok til at jeg ikke bliver svensker-stiv" .... :-D
-
Udbetaling og svensk beskatning af SP-opsparing
thomas_lund replied to bananas's topic in Banker og økonomi
-
Yeah - helt rimelige priser faktisk. Så er spg om hvor mange de har til salg på fredag :-) Andet spg er, om hvilken model der skal købes. Min 3g er en 16 GB, og jeg bruger faktisk kun ca. 8 GB. Men med mulighed for video clips, så kan det jo stige kraftigt. Suk :-D /T
-
Ahhh right - iLife koster dog ikke alverdens for hvad man får i pakken. Bare GarageBand er alle pengene værd i sig selv. Alle $79 :-D Har lavet et par reklamefilm i iMovie og det funger skide godt og nemt. Og har nem integration til kamera'er. Amatør niveauet dækkes ind til fulde. Til screen grab bruger jeg ScreenFlow - glimrende program /T
-
Du kan jo altid starte med iMovie og iDVD - de kan langt mere end man tror, og er gratis på din Mac. Ellers er final cut vel næste skridt op, eller?!?!
-
Typisk... så kan jeg da lige svare på spørgsmålet selv. Så til dem som eventuelt søger på emnet er svaret : Ja - man skal spørge om lov selv hvis man vil skifte farve på sit vindue, og især om man vil skifte tagbelægning også. http://www.vellinge.se/bygga-bo-miljo/bygglov-tillstand-och-lantmateri/bygglov/utvandig-andring/ /Thomas
-
Hey I Danmark er det ikke altid bare lige tilladt at skifte sine tagsten ud med glaserede tegl uden at søge om lov hos kommunen. Er der nogen som ved om det er ligedan her i Sverige!?!? Jeg ved at ved tilbygninger og andet skal man søge om bygglov, men det hurtige spg er så, om udskiftning af tagsten hører ind under "du skal søge om bygglov" grænsen Takker! Mvh Thomas
-
Udbetaling og svensk beskatning af SP-opsparing
thomas_lund replied to bananas's topic in Banker og økonomi
Kom også ind på konto her i dag -
Udbetaling og svensk beskatning af SP-opsparing
thomas_lund replied to bananas's topic in Banker og økonomi
OH!?!?!?!? Der står ellers rimelig klart og tydelig i selvangivelsen, at rentefradraget ikke gælder billån og andre forbrugslån. Noget jeg har misforstået?!?!?! Så har jeg lige 2.5 time til at rette det endnu (Sorry for at pludselig hugge tråden) --- Edit: Damn - var lige inde og checke, og der er et felt 464 med "Andre udenlandske private nettorendeudgifter". Tak Miriam - der redede du mig lige et par kroner. Havde ellers opgivet de renter fuldstændig. /T -
Udbetaling og svensk beskatning af SP-opsparing
thomas_lund replied to bananas's topic in Banker og økonomi
Renteudgifterne til billånet kan så pludselig bruges i Sverige åbenbart (nu hvor det ikke kunne bruges i DK på selvangivelsen). Men sikke noget svineri generelt.. /T -
Jeg har den gamle mini som mediacenter sammen med eye-tv til dvb-t og dvb-s. Den kan _næsten_ trække 1080p film uden hak. 1080i og 780p syntes ikke at være et problem. Så jeg skulle være super super overraskest hvis den nye ikke skulle kunne. Kører også Plex. Og det er bare super smukt. Eneste jeg mangler er en nem måde at skifte mellem eyetv og Plex. Som fjernbetjening startede jeg med den lille hvide remote - men er så hoppet på en Logitech diNovo http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/3848&cl=SE,SV Den har indbygget trackpad, fuldt keyboard + diverse volumen knapper, play/pause etc. - og så kan jeg bruge den til alt andet også - såsom skift mellem eyetv og plex - grrrrr Ohhh - glemte helt at fortælle om wireless. Jeg har en timecapsule som deles ud og en airport express halvejs ned til mac mini'en - men det dutter ikke til at streame film. Problemet er ikke så meget båndbredde, men at få en jævn strøm af data igennem trådløs. Nogle gange klumper det bare sammen. Så det er tråd eller usb harddisk (jeg valgte det sidste) /T
-
Min er købt i DK - fik den låst op af Telia dagen efter købet og har kørt på 3 lige siden. Fin signal på 3 nettet i både dk og s på 3g
-
Og MMS er først aktiv når du har data roaming tændt. Det tog mig lige et par øjeblikke at fange - havde den default slukket. Ingen bøvl med nettet idag - lækkert igen. /T
-
Jeg har hele dagen haft mega bøvl - og det er så ikke blevet bedre af at ville teste MMS og tethering her til aften i OS 3.0, og så ikke have et signal. grrrrr Men fik det til sidst at spille - totalt cool. /Thomas
