Guest jack Skrevet November 20, 2004 Rapporter Skrevet November 20, 2004 Hejsa... Jeg er lidt pissed over at have fået en bøde for at parkere i vores privatområde hvor der findes to parkeringspladser på den venstre side af kørelsesretningen, men åbenbart har malmø kommune også travlt med at dele bøder ud til folk som parkere på den modkørende retning, dvs. hvis jeg havde parkeret i medkørende retning havde jeg sluppet for 700 bananer.... Totalt latterligt, har undersøgt det lidt og de danske regler siger... at man må parkere i modkørende retning medmindre det er stærk traffikeret altså dvs. der skal være noget buskørsel osv... Så spørger jeg mig selv, er vores kørerkort ikke internationalt og trafikreglerne i de store hele er samme over hele eu, udover fartgrænsen, det har jeg så konstateret det muligvis ikke er når de kan give bøder. Jeg forstår ikke, at de kan finde på og komme ind vores private områder og tjekke sådan noget, de må åbenbart ik have noget at lave. Jeg har tænkt mig at ikke at betale regningen jeg synes det totalt unfair regning...jeg ved ikke hvad der kan ske, men jeg skriver bare et brev og forklarer det hvis jeg får en rykker på den. Så et godt råd til herboende danskere kunne være PAS på med at parkere i den modsatte side af køreselsretningen.
Guest jack Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 Hejsa... Jeg er lidt pissed over at have fået en bøde for at parkere i vores privatområde hvor der findes to parkeringspladser på den venstre side af kørelsesretningen, men åbenbart har malmø kommune også travlt med at dele bøder ud til folk som parkere på den modkørende retning, dvs. hvis jeg havde parkeret i medkørende retning havde jeg sluppet for 700 bananer.... Totalt latterligt, har undersøgt det lidt og de danske regler siger... at man må parkere i modkørende retning medmindre det er stærk traffikeret altså dvs. der skal være noget buskørsel osv... Så spørger jeg mig selv, er vores kørerkort ikke internationalt og trafikreglerne i de store hele er samme over hele eu, udover fartgrænsen, det har jeg så konstateret det muligvis ikke er når de kan give bøder. Jeg forstår ikke, at de kan finde på og komme ind vores private områder og tjekke sådan noget, de må åbenbart ik have noget at lave. Jeg har tænkt mig at ikke at betale regningen jeg synes det totalt unfair regning...jeg ved ikke hvad der kan ske, men jeg skriver bare et brev og forklarer det hvis jeg får en rykker på den. Så et godt råd til herboende danskere kunne være PAS på med at parkere i den modsatte side af køreselsretningen.
Persson Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 jeg har hørt rygter om det :-(
Nils Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 Jack - Dr. Elisabeth Kübler-Ross, der i øvrigt for nylig selv har stillet sundhedssandalerne (efter alle kunstens regler, må man formode) har formuleret de fem trin, som mennesker, der får at vide, at de har en livstruende sygdom, skal gennemleve: Benægtelse, vrede, depression, forhandling, accept. De samme fem trin gennemlever mennesker, der får en parkeringsbøde. Du skal igennem alle fem og ender på accept. Du kan køre forlæns og baglæns gennem stadierne og gennemleve flere samtidig, men ender på accept. Så spring besværet over og betal. Hvis du nægter at betale, kommer du til at betale mere. Så betal bøden, og hvis der er noget at klage over, så klag. Du står ikke dårligere, fordi du har betalt. Men klag ikke over overdreven nidkærhed eller lignende, men kun over klare og beviselige brud på gældende regler. Inddrag ikke menneskerettighedskonventionerne. Masser af mennesker har gennemgået det samme, som du gennemgår i disse dage, og mange af dem er nået frem til vished om, at der findes et liv efter bøden.
Guest Trine Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 \Jack,Jack,Jack Jeg er s.. ked af det på det på dine vegne, men jeg tror ikke der er så meget at gøre. Jeg har på et tidspunkt hørt/læst (aner ikke hvor, måske herinde et sted) at svenskerne går meget op i netop den regel du har fået bøde for. At parkere mod kørselsretningen..... for en anden gangs skyld vil jeg informere om at bøden afhænger af forseelsens "grumhed"... Så undgå: 1) at holde udenfor optegnede parkeringsbåse (ja de hvide liner må IKKE overskrides), 2) parker aldrig på fortorvskanten det koster mere at holde der fremfor nede på vejen (forskellen er 400 sek!!!) selvom du i princippet holder lige ulovligt... 3)Hold øje med "fejedage" i dit lokale område de er også dyre i længden... Sorry men jeg tror ikke du har en sag...
Nils Besvaret November 20, 2004 Rapporter Besvaret November 20, 2004 Tak Moerke for oplysningen om, at man i Sverige kan blive dømt for fejlparkering af særlig rå eller hensynsløs karakter.
Guest jack Besvaret November 21, 2004 Rapporter Besvaret November 21, 2004 ROS :Niels tak for dit første indlæg så flot skrevet. RIS: Men pludselig en niels 2 der bare slynger noget pladder og latterlig ord ud (hensynsløst øøh reglen i danmark er god nok du, at jeg så ik har læst lektien det mit problem, men hensynsløst vil jeg ik acceptere, jeg bringer ingen i fare ved den privatparkering og jeg dræber heller ikke nogen..!!! du kan kalde en parkering midt foran bustopsted, eller gågade, eller brandvej eller midt på vejen.... MEN SKU IK den jeg har udført DU. Men det kan diskuteres, lisom jeg hader Bush du måske elsker ham. Moerke tak for oplysningen der var noget jeg kunne bruge i forhold til nielses 2 indlæg... Men jo jeg må da passe lidt mere på, men stadig vil jeg mene, JEG GIR NU et exempel til : Min bror som bor på jagersrovagen har parkeret bilen som var målt op med meter 7,48 og reglen skulle være 10 meter..fyfyfy.. Det groft men vi må leve med reglerne, jeg skal ihvertifæld op på kommunen og hente en parkeringsvejledning for malmø kommunes regler. Meeeen øøh.....fuck hvor tjener staten kassen på vildfaret danskere... VH jack
Guest Trine Besvaret November 21, 2004 Rapporter Besvaret November 21, 2004 Nils det er svært at læse om du er sarkastisk eller gør grin med mig.... min pointe var blot at bøderne hjemme altid er på 510 kr (eller er de steget siden jeg flyttede?) i SE starter de omkring 200-300 sek men stiger så op til 700-800 kr.. En parkering på fortorv takseres til 760 mens en parkering i ikke parkerings-zone taksteres til 300.. Det var bare den pointe jeg ville have frem....
Guest andreas Besvaret November 21, 2004 Rapporter Besvaret November 21, 2004 Jack: jeg har fået en bøde for samme forseelse som dig. På en absolut ikke befærdet vej, som ligger totalt afsidigt, væk fra alt og alle... Jeg valgte at betale, da jeg havde andre vigtigere sager for, men skriv da lige, hvis der sker noget mht. din klage. Nils: endnu en gang formår du, at gøre et ellers interessant budskab til noget fuldstændigt uklart misk-mask. Mvh
swoop Besvaret November 21, 2004 Rapporter Besvaret November 21, 2004 Jack: ja dit danske kørekort er et EU kørekort og gældende international dvs også i Sverige. Derimod ikke sagt, at reglerne er de samme. Derfor sæt jer ind i de gældende færselsregler, det kan faktisk betale sig. Malmö er enddog så generøs, at hustandsomdele en lille bog, som omhandler parkeringsregler, trafikregler mv ... kunne være man skulle læse den før man brokker sig? Så hvad er det du vil brokke dig over? At Malmö følger reglerne eller du ikke har læst dem?
Gio Besvaret June 14, 2006 Rapporter Besvaret June 14, 2006 Der burdes laves en sticky med Do & Dont's vedr. de ting der udløser svensk konsekvenspædagogik (hvor det nok var blevet taget mere gelände i DK) . Det bør nok ikke begrænses til trafikforseelser - læste f.eks. om en dansker der var blevet taget med 5 gram hash i Eslöv , det havde de takseret til 18.000 kr. i bøde (jeg tror en tilsvarende i DK- selv efter Christianiaoffensiven ligger på ca. 500 kr.)Du starter bare en ny tråd, og når den så begynder at ligne noget lækkert, så redigerer jeg den, laver en liste, og sticky´er den. :) God idé. EDIT: Tråden er oprettet under "Fri Debat"...så er det bare igang med at poste erfaringerne, og hvad de evt. kostede ;) (Futz´ indlæg er også flyttet dertil) http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5294
Furland Besvaret June 14, 2006 Rapporter Besvaret June 14, 2006 Niels, Vi burde oprette et højhelligt tempel for sarkasme og ironi af den tørreste slags!!! :D :D Til dem der tror på det onde i Niels' indlæg, så tvivler jeg stærkt på at det var sådan de skulle opfattes? Moerke Niels' kommentar som jeg ser den, til det du skrev, var bare endnu en af hans knastørre konstateringer om det svenske systems mange sider. Bare det at selv en simpel parkeringsbøde kan takseres forskelligt, afhængigt af præcis hvordan man har sat bilen er jo lige ud grinagtigt... men igen jeg er ikke Niels...
Nils Besvaret June 14, 2006 Rapporter Besvaret June 14, 2006 Äntligen! Niels, Vi burde oprette et højhelligt tempel for sarkasme og ironi af den tørreste slags!!! :D :D Til dem der tror på det onde i Niels' indlæg, så tvivler jeg stærkt på at det var sådan de skulle opfattes? Moerke Niels' kommentar som jeg ser den, til det du skrev, var bare endnu en af hans knastørre konstateringer om det svenske systems mange sider. Bare det at selv en simpel parkeringsbøde kan takseres forskelligt, afhængigt af præcis hvordan man har sat bilen er jo lige ud grinagtigt... men igen jeg er ikke Niels... Tak Furland - Endelig - efter alle disse år - en der forstår mig. :D n :)
Gio Besvaret June 14, 2006 Rapporter Besvaret June 14, 2006 Tak Furland - Endelig - efter alle disse år - en der forstår mig. :D n :)Så mangler Furbassen bare at vågne...og stave dit navn rigtigt. Ellers får han en bøde ;)
Furland Besvaret June 14, 2006 Rapporter Besvaret June 14, 2006 Gio, Det er godt du ligger i opladeren lige nu, for når du vågner og skal på arbejde, kan jeg glæde mig over at have fri endnu en solbeskinnet dag i SE, mens du hygger dig på Ring 3... God dag på arbejdet. :D Nils, jeg beklager mine stavefjel og giver min ydmyge men forbeholdne undskyldning!!! ;) Ps. var det ikke noget med at vi på et tidspunkt stemte om at for at skrive/svare hér, skulle man være registreret bruger???
Nils Besvaret June 14, 2006 Rapporter Besvaret June 14, 2006 Nils, jeg beklager mine stavefjel og giver min ydmyge men forbeholdne undskyldning!!! ;) Ps. var det ikke noget med at vi på et tidspunkt stemte om at for at skrive/svare hér, skulle man være registreret bruger??? Jeg bliver ikke hårdt ramt af, at fremmede fejlstaver mit navn. Kun hvis det er den nærmeste familie, kan jeg få en lille rynke over næsen. Hvorfor nævner du nu det med registrering. Er der en pointe jeg ikke fatter?
Furland Besvaret June 14, 2006 Rapporter Besvaret June 14, 2006 Jeg bliver ikke hårdt ramt af, at fremmede fejlstaver mit navn. Kun hvis det er den nærmeste familie, kan jeg få en lille rynke over næsen. Hvorfor nævner du nu det med registrering. Er der en pointe jeg ikke fatter? Nr. 1 Det tænkte jeg nu også, men selveste Hr. Giovanni er jo MoralBetjent Nummero Uno, så vi må jo helre "please" den herre... :D Nr. 2 Det var nu ikke et direkte spørgsmål til dig, men qua forfatteren til indlægget ikke er registreret, og jeg var bare nysgerrig da jeg mente der vist var en holdning til at man skulle være registreret for at skrive hér.
Guest Trine Besvaret June 15, 2006 Rapporter Besvaret June 15, 2006 Niels, Vi burde oprette et højhelligt tempel for sarkasme og ironi af den tørreste slags!!! :D :D Til dem der tror på det onde i Niels' indlæg, så tvivler jeg stærkt på at det var sådan de skulle opfattes? Moerke Niels' kommentar som jeg ser den, til det du skrev, var bare endnu en af hans knastørre konstateringer om det svenske systems mange sider. Bare det at selv en simpel parkeringsbøde kan takseres forskelligt, afhængigt af præcis hvordan man har sat bilen er jo lige ud grinagtigt... men igen jeg er ikke Niels... Hmm det er en næsten 2 år gammel kommentar.. men ok tak fordi du lige "hjælper mig lidt".. :D Jeg har bare ligget søvnløs siden...
Furland Besvaret June 15, 2006 Rapporter Besvaret June 15, 2006 Hmm det er en næsten 2 år gammel kommentar.. men ok tak fordi du lige "hjælper mig lidt".. :D Jeg har bare ligget søvnløs siden... *Laughing Out Loud*..... tjoeh...tjaeh... hvad kan jeg så lære af det...
ulmus Besvaret June 15, 2006 Rapporter Besvaret June 15, 2006 Det kan ikke svare sig at undlade at betale en parkeringsbøde. Du ender bare i Tingsrätten. Jeg protesterede for nogle år siden over en urimelig bøde, men gav op, da jeg efter flere skriverier med tingsrätten o.a. fik et brev, hvor der stod, at hensynet til "Lapplisa's" renomé var vigtigere, altså at han/hun ikke måtte tabe ansigt, end om min bøde var rimelig. Så gav jeg op. :(
bluee Besvaret June 16, 2006 Rapporter Besvaret June 16, 2006 Jeg fik følgende svar om parkering vedr. regler/bøder fra Parkering Malmö. Jeg har mest medtaget den for at vise bødestørrelser. De generella regler som gäller i hela landet finns att finna i Trafikförordningen och Vägmärkesförordningen. De lokala Trafikföreskrifterna för Malmö finns i en folder som jag översänder per post. Det finns 3 olika belopp i Malmö 300:- Då man parkerat där det är tillåtet men t.ex. stått för länge eller inte erlagt avgift 500:- På alla parkeringsförbud såväl lokala som generella 700:- På alla stannaförbud såväl lokala som generella
Stokholm Besvaret June 17, 2006 Rapporter Besvaret June 17, 2006 Hvad sker der hvis man ikke betaler sin p-bøde? Jeg har dansk indregistreret firmabil.
Gio Besvaret June 17, 2006 Rapporter Besvaret June 17, 2006 Hvad sker der hvis man ikke betaler sin p-bøde? Jeg har dansk indregistreret firmabil.Så ryger den til Inkasso...og så inddriver de den. Også i DK.
BS Besvaret June 17, 2006 Rapporter Besvaret June 17, 2006 Så ryger den til Inkasso...og så inddriver de den. Også i DK. Men inden da modtager du en rykker.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu