Jump to content

Mobiltlf.

Recommended Posts

Guest thomas
Skrevet

Hej alle jer dansk/svenskere!! Jeg vil gerne spørge jer med en mobiltelefon om hvad der bedst kan betale sig. at have sit danske mobil abb. - og betale den dyrere pris hvis du bliver ringet op, eller selv ringer, i Sverige? eller få et svensk abb. og betale den dyre pris i DK?? Tak for en rigtig god sidehappy.gif

Guest thomas
Besvaret

Hej alle jer dansk/svenskere!! Jeg vil gerne spørge jer med en mobiltelefon om hvad der bedst kan betale sig. at have sit danske mobil abb. - og betale den dyrere pris hvis du bliver ringet op, eller selv ringer, i Sverige? eller få et svensk abb. og betale den dyre pris i DK?? Tak for en rigtig god sidehappy.gif

Besvaret

Ja,Thomas, det må jo komme an på hvor du regner med at bruge den mest. Der er dog lige et men og det er at hvis du har den i Danmark, så kan dine venner og familie ringe billigt til dig og du kan måske slippe for sure miner :-).Min egen søster er stadig bitter over at jeg er flyttet til Sverige.

• 4 weeks later...
Besvaret

Husk at checke om Jeres danske mobil kan nå DK fra kystnært område i fx. Helsingborg. Så kan danske venner og familie ringe billigt til Jer på dansk nummer, og det er gratis at modtage. Min erfaring er at det er Sonofon der har de stærkeste sendere i Helsingør/Hornbækområdet.

• 7 months later...
Besvaret

Hej! Jeg ønsker spørgsmål omkring hvor det bedst kan betale sig at købe en mobil tlf hvis man går i skole i DK og ringer en del til danskere og så om aftenen tager hjem og ikke ringer, men ønsker den åben for sms´er.... Har nogen af jer kendskab til et slags "international" abonnement eller lign.??

Besvaret

Jeg har bibeholdt mit danske debitel-abonnement, efter at jeg flyttede til Malmö for 2 år siden og det fungerer udmærket. Det skal dog siges, at jeg ikke bruger mobilen ret meget, da jeg nærmest har den som en "nød"-telefon. Jeg har svensk fastnet, men jeg kan dog bruge mobilen både i DK og S uden problemer.

Besvaret

Hej Peter. Når man er i udlandet med en dansk telefon foretager du noget man kalder "roaming". Som bare er at benytte de svenske net til en aftalt pris med dit danske selskab. Jeg har hos Telmore, som bruger TDC's net i DK. Ved roaming i sverige benyttes TDC's takster. Telmore er ikke et abonnement men et taletidskort man fylder op på nettet. Det koster 1.10 kr. at ringe i DK og 20 øre pr. sms og du skal ikke betale abonnement. Prisen i sverige er for roaming afhængig af hvilket selskab der benyttes (net). Der kan sammenlignes priser hér: http://www.tdcmobil.dk/roamingdata/output/country/240_1.htm Som man kan se er det billigst lige nu at roame med Comviq hvis man skal sende SMS'er og Telia hvis man skal ringe til DK. Det koster 2,5 kr. pr. minut at blive ringet op i sverige ... uanset hvilket selskab du vælger. Jeg har en Nokia 3310 som er i stand til manuelt at skifte net, så jeg kan skifte i mellem de forskellige, men jeg tror de fleste telefoner i dag er i stand til at gøre det happy.gif En helt anden løsning er at få et dansk abonnement/taletidskort + et svensk taletidskort. Prisen på de svenske sms'er er lidt højere end de danske på 20øre. Men den er ca. 1 kr. lavere end de ca. 2,5kr. vi skal betale idag for roaming. Tænk så på at du har sendt 20 sms'er til en pris på 2,5kr (50kr.) i forhold til et svensk taletidskort hvor du betaler 30 kr. for det samme. Mit sms forbrug lå i januar på 177 svenske sms'er og 141 danske. Prøv lige at regne besparelsen ud på dén regning happy.gif

Guest thomas
Besvaret

Hej Peter K Jeg har også Telmore. Der er ikke abb. men du lader bare via Dankortet efter behov, evt. ved en automatisk service. Du kan gøre det at du på vej hjem mod broen (på den Danske side)laver en tvungen viderestilling af mobilnummeret til din mobiltelefonsvarer, der siger : "Hej det er Peter K jeg er i udlandet, ring på den permanente i Skåne eller send en SMS." Din telefons opkald BLIVER nu på det Danske net, man kan ikke ringe direkte til den, men den fanger stadigt det Svenske net, og du modtager stadigt dine SMSer gratis. Weeeeeeeee..... Dog koster det dobbelt takst at besvare dem, men du slipper for at tage telefonen når den ringer og vennerne pladrer løs mens du prøver desperat at fortælle hvem der faktisk betaler samtalen. N.B. Jeg lovede at dementere på vegne af en Telmore medarbejder, at man skal henvise til telmores side, således jeg ikke her reklamerer for noget de så senere ændrer nogle detaljer på. Men det fungere fint på den måde, hvis i ringer til deres support kan de flinke telefon-freaks i den anden ende hurtigt lære jer omstillings kombinationen. Piece of cake....

Besvaret

Takker takker.......Så blev jeg så klog. I øvrigt er det til min kæreste.......

• 3 months later...
Besvaret

Jeg har også Telmore men har forsøgt at finde et svensk selskab der er til at betale. Men VILDT hvor er de dyre. Deres sms til udlandet koster fx. 2,50 SKR, hvilket altså kun er meget lidt billigere end at sende en sms hjem fra min danske tlf. Det koster 2,56 afhængig af roamingoperatør. Det koster ca 4,50 at ringe hjem og 2,50 at modtage opkald i sverige. Og når de så tager over 5 kr for samtaler om dagen, så beholder jeg altså mit danske og venner/familie ved at den hedder fastnet om aftenen, og arbejdstelefonen om dagen.

Besvaret

Jeg tror nu ikke det er saa dyrt igen ... altsaa de svenske udbydere vs de danske. Det er bare dyrt at krydse graenser med en mobiltlf. At man saa ikke fatter at fx Telia ikke har fundet ud af at der findes en Oeresundsregion endnu. Proev at tjecke, hvad du giver for et opkald med din telmore her i Sverige eller hiv den en tur til Tyskland. Jeg foretog et par opkald fra Lanzarote lidt tidligere paa sommeren ... 12,50 kr/min ... dem skal man altsaa ikke lave for mange af, foer ens regning bliver rigtig stor. Saa raadet maa vaere - begraens mobilforbruget (baade sms/opkald) et minum, og brug i stedet fasttlf. Personligt bruger jeg selv Universial Telecom <http://www.uvtc.com/timepiece/>

Guest thomas
Besvaret

Med Telmore syntes jeg det er ok med priserne. Er man ekstrem nærig kan man jo logge ind på sin personlige webside, og sende en SMS derfra. Og det er til dansk lokaltakst istedet for at svare den via mobilen.

Guest thygesen
Besvaret

hvis man ønsker et billigt mobil abonnement har jeg lige fundet noget der hedder sense på www.sense.se Hvis man vælger det billigste er det 19 kr om måneden og 3.75 i minuttet til kl. 19, derefter er det 0,75.. hvis man vælger det dyreste er det 169 om måneden og 1.75 i minuttet til kl. 19 derefter 0,75.. men gældende for alle tre abonnementer er sms prisen = 1,23 Det er vist noget af det billigste jeg har set..

• 2 weeks later...
Besvaret

Til Vincent, Dan og Thomas O. Jeg har længe ville skifte fra TDC til Telmore, men har ringet idag til Telmore og fået at vide at hvis (når) jeg flytter til Malmö, så kan det ikke lade sig gøre længere, da Telmore kræver at man er registreret på en dansk adresse. 250.000 kr. spørgsmålet: Hvordan kan I have Telmore som operatør, når I bor i SE?? Ps. Og jeg flytter til den rigtige side af broen om ca. 6 uger ;-)

Guest thomas
Besvaret

Jeg fik at vide at man skulle anvende en Dansk CO Adresse. Det er fordi- som de sagde- at de gider ikke at sende udenlands porto på hvis de skal sende "noget" til mig. Jeg aner ikke hvad de skulle sende ud over et SIM kort hvis jeg mister det, men jeg har som jeg fik besked på, en /co adresse i Danmark hos min familie. Det er jo også godt nok, jeg bruger jo mit Dankort når jeg sætter penge ind på kontoen alligevel. Thats it, og jeg havde den iøvrigt da jeg flyttede fra Danmark. De er måske trætte af at rykke dårlige betalere i udlandet, hvem ved? Men du tager da bare en CO / Adresse, det kan man da godt ikk?

Besvaret

Til Cawle. Jeps, jeg flyttede også bare min adresse hjem til de gamle som en slags C/O Adresse. Du modtager aldrig fysisk post fra Telmore, så sålænge du bare betaler på nettet med dit kort, så er der ingen ko på isen der.

Besvaret

Mine data hos telmore: Fornavn Nikolaj Efternavn Vincent Adresse Widells väg 5, 9 Postnr / By 0000 Sverige C/O adresse 213 73 Malmö At det ikke kan lade sig gøre er fis i en hornlygte ... fungerer fint nok for mig.

• 3 months later...
Besvaret

Hejsa, mit spørgsmål her har for så vidt intet at gøre med, at vi bor i det svenske. Jeg har i sinde at investere i en ny mobilos (min gamle 3210 er lidt slidt efterhånden happy.gif )Jeg har hørt, at man kan få telefoner med radio i. (ja, jeg er nok håbløst bagud, men indrømmet, jeg følger ikke med i, hvad der rører sig på markedet)Er der nogen, der ved noget om, hvilke mærker, der laver telefoner med radio og hvad med prisniveauet? Hvad er godt, og hvad skal man holde sig fra? Jeg regner med at købe i Danmark med dansk abonnement - betyder det noget? Håber nogen kan guide mid lidt på vej..? TAK!

Besvaret

Jeg er glad for min 6610´er med radio. Følsomheden er jo bare afhængig af at du har rullet headsettet ordentlig ud, da ledningen fungerer som radio. Og radio´en fungerer kun med headsettet isat.

Besvaret

Jeg har ikke prøvet at løbe tør endnu. Og radio er ikke noget der bruger noget videre strøm.

Besvaret

Jeg har en Nokia 6510 og radioen i den kan sagtens spille min. 40 minutter om dagen i en hel uge uden at skulle lades op undervejs.

Besvaret

... ja, den kan sikkert også spille mere end 40 min. om dagen. Det var bare det jeg brugte af transporttid i tog inden jeg begyndte at køre bil.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...