Jump to content

Registrering

Recommended Posts

Skrevet

Skal man udover at melde sin flytning til folkeregistret og så selvfølegelig få det internordiske flyttebevis, gså melde sin flytning på stortoget i malmø hos oresund direkt?, har læst et sted at man der bliver folkebevis eller noget i den stil.??

Besvaret

Skal man udover at melde sin flytning til folkeregistret og så selvfølegelig få det internordiske flyttebevis, gså melde sin flytning på stortoget i malmø hos oresund direkt?, har læst et sted at man der bliver folkebevis eller noget i den stil.??

Besvaret

Ja. Du skal gå derned med dit pas og dit internordiske flyttebevis i hånden. Selv var jeg ikke på stortorget, men et meget stort kontor på "Drottninggatan" (indgang fra "Kungsgatan"). Jeg tror det hed "Länsstyrelsen" ... de har en bygning der ligger næsten ved siden af brandstationen, mellem kanalen og Sankt Pauli Kirke. happy.gif

Besvaret

Jeg mener ikke, man kan henvende sig til ØresundDirekte på Stortorget for at blive folkbokfört, det skal man gøre hos den lokale skattemyndighed, og adressen til den kan man hente på www.malmo.se Stortorget er kun en informationsvirksomhed.

Besvaret
Det er på Länsstyrelsen man skal henvende sig, det fik jeg at vide af en kammerat der flyttede i sommer. Det ligger lige ved Brandstationen. Skal selv derhen i næste uge
Besvaret

Meddelelse om tilflytning fra Danmark, skal afleveres til Skattemyndigheten. Du kan læse mere om Folkbokføring på www.rsv.se (Riksskatteverket), hvor du også kan finde oplysninger om hvilket kontor din tilflytningskommune hører til. Du kan også læse mere om dette ved at klikke på linket Registrering i Pendlerguiden her.

Besvaret

Det er hverken Stortorget (Øresunddirekt) eller på Länsstyrelsen, man skal henvende sig for at registrere sig! Det er netop på Malmø's Skattemyndighet på Drottninggatan, hvis man flytter indenfor Malmø's område. Øresunddirekt er et rådgivende virksomhed, som er finanseret af den svenske og den svenske regering, som skal "rådgive" dem, der flytter over sundet.

Besvaret

Det findes andre skattemyndigheder i Malmö end Drottningsgatan - man skal tjekke, hvilken man hører til og så henvende sig der. Jeg bor i Almvik og skulle henvende mig til "Malmö 2", som ligger på Kungsgatan 15. ----- OK, jeg gik lige papirerne igennem og det ser ud til -på kortet- at det nok er det samme skattekontor, da det ligger i en stor bygning mellem Drottninggt. og Kungsgt., men besøgsadressen hedder altså KUNGSGATAN 15, og der er besøgstid 8.00-16.00.

Besvaret

hej med jer ,jeg forstår ike ret meget af det der med at jeg skal registreres,da jeg snakkede med en meget sød dame i min tlf. om at låne nogle penge til en bil fortalte hun mig at hvis jeg bare havde 20 % i udb og var registreret,så var det ikke noget problem,men hun snakkede om en registrering hvor der også stod hva jeg tjente i dk,er der nogen der kan forklare noget om det,eller er det mig der har misforstået noget.

Besvaret

Hej Niels, Jeg tror at hende den søde dame, tror at man i Danmark har et lignende system, hvor firmaer mv kan se hvad man som person har i indtægt/betaler i skat. Det jeg plejer at gøre, når jeg skal søge om fx et kreditkort, er at få min arbejdsgiver til at underskrive et lille brev, hvor min indtægt er nævnt. Alle firmaer har indtil nu godtaget dette. Jeg plejer dog at supplere dette brev med en kopi af seneste årsopgørelse fra Told & Skat.

Besvaret

mange tak for hjælpen allan,men kan du måske også svare mig på hvor jeg skal hen og registrere mig,hvis vi skal bo i landskrona?

Guest kristian
Besvaret

Der er en der nævner man skal have pas med. Der jeg blev flyttede til Sverige havde jeg da ingen form for ID med til skattemyndigheden. Er det noget nyt eller var jeg bare heldig at slippe igennem uden?

• 6 months later...
Besvaret

Held & held....jeg har netop været på "Skattmyndigheten" idag på Kungsgatan 15, og da damen spurgte efter pas meldte jeg "pas"! ;-) (Det er udløbet...og jeg har ikke fået lavet et nyt...*ups*) Hun havde det fint med at se mit kørekort, og tog fluks en kopi. Og så var den i vinkel.

Guest elisabeth
Besvaret

Jeg har været inde og læse på imigrationsverkets hjemmeside, hvor der står at EU borgere som opholder sig i længere tid end 3 mdr. i Sverige skal søge opholdstilladelse. Dette er ikke nævnt i pendlerguiden. Er der nogen af hver som har undersøgt dette.

• 10 months later...
Besvaret

Undskyld jeg vækker denne gamle tråd igen, men jeg har efter intens søgning ikke kunnet finde svar på flg. spørgsmål: Folkbokföring: Er der nogen, der har erfaringer med blot at sende relevante papirer (kopi af pas + internordiske flyttebevis) til tilflytterkommunen i Sverige, fremfor at dukke op personligt? Grunden til mit spørgsmål er, at jeg i sidste uge mosede hele vejen til Trelleborg mhp. folkbokföring, for så at blive gjort opmærksom på at der var en teknisk fejl i mit internordiske flyttebevis. Tilbage det gik. Jeg spørger jer om dette fordi I ved hvad I taler om, hvilket jeg desværre ikke ser mig i stand til at sige om mange offentlige kontorer. Tak på forhånd!

Besvaret

Hej Miriam, Tak for informationen! Æv, så kan jeg vist godt begynde at finde CD'er frem til bilturen.. Venligste hilsner André

Besvaret

Jeg talte med Skattemyndigheten i Ystad i forbindelse med at jeg skulle have Folkbogført vores lille ny som er født i DK og der sagde de, at det er nok at sende en kopi FORUDSAT at der er sådan en notarius agtig fyr der påtegner kopien og noterer at kopien efter hans vidende er taget udfra den originale fødselsattest. Og så var det at det var hurtigere at køre til Ystad og lade dem tage en kopi selv :-)

Besvaret

jeg blev afvist i Malmö selv om jeg stod med alle de originale papire på min søn, så jeg fik afvide at jeg måtte komme igen med ham. Tror måske de er lidt mere strikse inde i Malmö

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...