Jump to content

Bredbånd uden Telefon linie?

Recommended Posts

Guest christian
Skrevet

Hejsa, Jeg er på vej til at flytte til Sverige såsnart min lejlighed er solgt og jeg har fundet en i Malmö og jeg undrer mig over, om der findes udbydere af bredbånd / adsl hvor man ikke behøves at have en fast telefon linie? Findes bredbåndsbolaget i Malmö med deres 10 mbit linier ?

Guest christian
Besvaret

Hejsa, Jeg er på vej til at flytte til Sverige såsnart min lejlighed er solgt og jeg har fundet en i Malmö og jeg undrer mig over, om der findes udbydere af bredbånd / adsl hvor man ikke behøves at have en fast telefon linie? Findes bredbåndsbolaget i Malmö med deres 10 mbit linier ?

Besvaret

Jeg vil ikke tro at det er muligt at finde en udbyder af ADSL/bredbaand uden at have fast tlf linie. BBB findes i Malmø, men det er afhængigt af den lokale Boligforening - og hvilke aftaler de har lavet, og med hvem. Men hvorfor lade sig begrænse af BBB's 10 Mbit ?? Bostream har jo åbnet op for muligheden, ved at tilbyde op til 26 Mbit.

Guest thomas
Besvaret

Christian har du ikke spurgt om det en gang for et halvt år siden, syntes jeg har hørt nøjagtigt det spørgsmål før.

Besvaret

Man kan jo undersøge hvilken kabel-udbyder en given lejlighed har. ComHem og SOL leverer jo internet via deres kabel-tv. Så det var en mulighed. Men skal man have ADSL/VDSL(Scream/26mbps) er man nødt til at oprette et fastnet-abb. hos Telia. Jeg har ikke hørt om muligheden for at overdrage rå kobber, som det er tilfældet i DK.

• 1 year later...
Besvaret

godt nok gammel tråd men jeg har lige et spørgsmål her inden vi flytter ind i weekenden. Hvordan finder man ud af hvilke muligheder man har for kabeltv? Har kigget på comhems side og der kan vi ikke få. På canaldigital.se kan jeg ikke helt finde en søger til kabeltv og er der andre udbydere? Mvh Dennis

Besvaret
Hejsa, Jeg er på vej til at flytte til Sverige så snart min lejlighed er solgt og jeg har fundet en i Malmö og jeg undrer mig over, om der findes udbydere af bredbånd / adsl hvor man ikke behøves at have en fast telefon linie? Findes bredbåndsbolaget i Malmö med deres 10 mbit linier ?
Ja Bredbaandbolaget 10 mbit findes i malmö, det køre perfekt og hvis du kan få det via bredbandsudtaget i din lejlighed? så behøver du ikke nogle telefonlinie, jeg har bare et kabel fra den lille boks og ind i usb på computeren
Guest carspar
Besvaret

Hmmm. BBB 10 Mb i Malmö. Så flyt til Lund der tilbyder BBB 100 Mb!!!!!!!!!!

• 1 month later...
Besvaret

Hejsa! Vi er lige flyttet til og skal have internet gennem BBB. Jeg har forsøgt at bestille det igennem deres hjemmeside,men jeg kan ikke komme så langt uden et svensk fastnetnummer eller et svensk personnummer... Nogen der ved hvad jeg kan gøre uden at ringe til dem... er ikke lige så heldig til svensk endnu.. hehe... Vi skal nemlig heller ikke have fastnet da vi har vorse Ip telefoni med hjemmefra Dk...

Besvaret

Hvis du skal have BBB's Bredband via telejacket, så kan du ikke undgå at skulle have en fastnet-forbindelse. Da jeg flyttede ind spurgte jeg dem om det var muligt at få deres produkt uden at have en fastnettelefon, og det sagde de nej til. Så nu betaler jeg omkring 120 kroner i måneden for noget jeg ikke bruger :(

Besvaret

Ej det var da surt.. Det gider jeg ikke... det lyder bare noget oldnordisk at man ikke bare kan få internettet... Må prøve at se om der er andre muligheder, ellers kan jeg jo altid undersøge hvor dyrt det er at ringe fra den telefon...

Besvaret
Hmmm. BBB 10 Mb i Malmö. Så flyt til Lund der tilbyder BBB 100 Mb!!!!!!!!!!
Men hvor meget er det liiiige man kan udnytte en 100mb? Har kun 1 gang oplevet at jeg kunne udnytte min 10mb til fulde. Det er lidt ligesom MPX i digital kamera idag...jo flere jo bedre (udbredt misforståelse)
Besvaret
det lyder bare noget oldnordisk at man ikke bare kan få internettet
Det er nu stadig også mere reglen end undtagelsen i DK. Så "oldnordisk" er det nu heller ikke...desværre.
Guest carspar
Besvaret

Ok Bredbånd med 100 Mb koster 570 svenske kroner, men det er kun hvis din boligforening er koblet op til BBB. Det vil her også være meget dyere hvis det var via telejacket. Men jeg har det fint med 10 Mb samt IP telefoni til skr. 250 om måneden. Den IP telefoni bruger jeg kun til samtaler (den kan også bruges til ehle verden) her i Sverige samt for at have et svensk telefonnummer. Det svenske telefonnummer kan kun bruges fra min hjemadresse. Derudover har jeg et Dansk telefonnummer (IP) her i Lund da jeg i forbindelse med mit job ringer meget til danmark. Det betaler jeg et lille abonnement for men så koster samtalerne til Danmark kun 6,8 øre i minuttet. Når jeg ringer op skal jeg ikke taste 0045 foran fordi fra denne telefon er det altid med udgangspunkt fra Danmark. Typisk ringer jeg også fra denne "Danske" telefon til øvrige udland da det er billigere end fra Sverige. Denne telefon kan jeg tage med mig overalt i verden (bruger den fra min bærbare pc) og ringe til og fra bare der er en internetforbindelse. Det er fra udbyderen www.unifon.dk Men det var en anden sludder.

Guest carspar
Besvaret

Jeg er aldeles enig men så vidt jeg har forstået er det til dem der Spiller over nettet, det gør jeg ikke så jeg har også kun 10 Mb.

Guest carspar
Besvaret

Du spørger bestyrelsen i den boligforening du flytter ind i, hvis det er en bostadsrätte eller en hyresbolig. Men du burde kunne tjekke om du kan få det på en af følgende: www.comhem.se www.upc.se www.canaldigital.se Jeg har taget dem fra www.tv4.se hvor du kan få en del oplysninger. tv4 i sverige er nok lige så populær som tv3 i danmark. Men jeg håber at du kan finde det du søger ellers vend tilbage.

Guest carspar
Besvaret

Hvis jeg var dig så ville jeg skynde mig at få et personnummer, det er let. Uden får du altid problemer med dit og dat her i Sverige. Dit personnummer er koblet til UPC der er oplysningscentralen og der kan Bredbåndsbolaget og andre se om du har ubetalt gæld nogen steder, det er faktisk det der interesserer dem mest. Ellers bliver ved jeg ikke hvordan du kan få det uden Personnummer.

Besvaret

Ownit Bredbånd. Hej, min boligforening ( Limhamn ) har opsagt aftalen med Bolina gennem HSB. Vi har istedet tegnet kontrakt med Ownit www.ownit.se Vi får dermed mulighed for 10 Mbps for 150 sek. pr måned eller 100 Mbps for kun 310 sek. pr. måned. Det er vist de billigste priser for bredbånd jeg har set. Fast opkobling, fast ip adresse osv osv. Også her kan man vælge at oprette det uden også at skulle have et telefonabonnement. Det er rart. Tim

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...