Guest ixen Besvaret April 1, 2005 Rapporter Besvaret April 1, 2005 Andreas, du er da en klaphat! Før du begynder at brokke dig, hvad så med at læse lidt om hvad tråden egentlig handler om. Hvis du havde kastet et spørgsmål ud om DIN specielle skattesituation, var der måske et klogt hovede der havde fanget den - men du har åbenbart mere travlt med at beklage dig over at der ikke er nogen der har taget dig i hånden, og kontaktet Grænsegængercentret. Så tag dog sammen og gør noget selv!!!
Guest andreas Besvaret April 1, 2005 Rapporter Besvaret April 1, 2005 Ixen: dig har jeg vist før givet udtryk for, at jeg absolut ingen respekt har for. Så lad os lade den ligge der. Jørgen: Tak for dit eroniske indslag, det var til stor morskab. Du var så fræk at kommenterer noget så intrigerende på undertegnedes første indlæg, så jeg følte du havde behov for yderligere info. Du understreger jo bare hvad jeg skrev; at ikke alle har samme situation som en selv (dig); så tak for det. God weekend! Mvh
Guest anfield Besvaret April 1, 2005 Rapporter Besvaret April 1, 2005 Andreas: "eronisk" - er det et ord baseret på erotisk og ironisk??
Guest ixen Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 Andreas> Det mindes jeg ikke.. Mon det var i frikvarteret mellem dit "Stavekursus for aber, del I" og "Hvordan man opfører sig som et fjols III"???
Guest Trine Besvaret April 2, 2005 Rapporter Besvaret April 2, 2005 Tænk man kan blive så ophidset under en tråd med titlen "Selvangivelse 2004.." Det misunder jeg jer sgu... Den evne besidder jeg slet ikke Måske var det en god idé med mudderkastning og personlige angreb under "fri debat" fremfor skattetråden.
anton Besvaret April 3, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 3, 2005 Fra Øresunddirekt's nyhedsbrev: "Gratis informationsmøder om udfyldelse af selvangivelse for grænsegængere. Din danske selvangivelse skal være afleveret senest den 1. juli. Øresunddirekt, SkatØresund og Skatteverket afholder derfor fem informationsmøder for grænsegængere om hvordan du udfylder din selvangivelse. Møderne afholdes i Malmø, København og i Helsingør. Der vil på møderne være medarbejdere fra de svenske og danske skattemyndigheder. Informationsmøderne er gratis. Tilmelding og yderligere oplysninger findes på vores netsted www.oresunddirekt.com fra og med uge 14." Det er måske en god idé at være med til, hvis man mener at selvangivelsen lige så godt kunne være skrevet på urdu. Der vil man sikkert også kunne finde svar på, hvad man skal gøre, hvis man i løbet af 2004 er flyttet fra DK til Sverige, og man i løbet af året har været ansat af et kroatisk-tyrkisk forbrydersyndikat, der betalte gode penge for at man skulle holde udkig efter tolderne på Øresund - eller noget.
Guest johannes Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Nok bare mig der er et fjols, men kan man ikke selv printe den skide "begrænset skattepligtig" formular man skal bruge?? Mit tastselv virker ikke og jeg er træt af at vente på en tom formular. Men jeg kan ikke finde formularen. Hvis den overhovedet findes?
Guest johannes Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Hold da op. Kan det passe jeg selv har fundet den? Eller er det ikke den "vi" skal brug?? http://www.erhverv.toldskat.dk/Blanketter/04009_2004.pdf
Guest thomas Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Det er den som jeg har brugt gad heller ikke vente på at de fik nosset sig færdige aflevere min i sidste uge....
ulmus Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Hvorfor har I så travlt?? Selvangivelsen skal jo først være afleveret den 1. JULI.
Guest johannes Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Hvad rager det dog dig? Latterlig kommentar
dan Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Min er kommet med posten i dag. Hvad rager det dig ????? Tal dog pænt for h......... Man brækker sig sgu snart over alle de sure idioter der er herinde.
Guest jesper Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Dan - "Tal dog pænt for h......... Man brækker sig sgu snart over alle de sure idioter der er herinde." Er det specielt pænt sagt? Eller du er måske een af dem du selv brækker dig over? Johannes - Vil bare lige advare dig (Ulmus) er kun ude på at kommentere alle indlæg og lave ballade samt udstille sin egen stupiditet.
ulmus Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Jesper, hvor ER det dog trist, at en så stupid idiot som du, kan få lov til at gå løs i samfundet og ovenikøbet har mulighed for at sprede sine dumme kommentarer overalt, Hvor du kan komme til det. FØJ FOR SATAN.!!!!!!!!!!!!!
Guest thomaso. Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Og det er lige nøjagtigt når man læser nedenstående der udgiver sig for ulmus, at man bare ikke fatter hvorfor der ikke er moderator på dette site. Steen kan du ikke blokke hans IP og håbe det hjælper lidt, eller ligge hans IP op til os på forummet?
Guest ole Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Børnearbejde er forbudt både i Danmark og Sverige. For efter tråden her mangler nogle vist et par år på bagen.
Guest weber Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Hej Alle Jeg fatter det stadig ikke... Hvorfor er det lige at Skattevæsenet ikke kan finde ud af enten 1. Udfylde de oplysninger som de automatisk får tilsendt fra Banker, arbejdsgiver osv.... 2. For helv... idet mindste medsende en oplysningsseddel på hvad de har modtaget... Er der nogen der kender deres mystiske arbejdsgang eller årsag til dette,...hvad er lige forskellen..? Mvh Weber
Guest kim Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Weber, Du stiller for store krav (til dig selv) ... Man behøver ikke at forstå alle forhold i tilværelsen ... Man kommer ofte meget længere ved blot at acceptere tingenes tilstand ... Det kan i hvert fald spare lidt på frustrationerne ...
Guest Trine Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Jeg har et fuldstændig uunderbygget bud. Det kan jo skyldes at Told og Skat ved, eftersom vi bor i udlandet, at de kun har mange men typisk IKKE ALLE oplysninger på os. Hvis alle selvangivelser var fortrykt ville det måske foranledige mange til blot at arkivere den uden at sikre sig at alle oplysninger blev påført. Det er vel de færreste grænsegængere hvor alle oplysniger er korrekte og fuldkomne.... Don't eat me, ist just at guess... Og god fornøjelse med selvangivelsen;-)
Guest rune Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 I selvangivelse for begrænset skattepligtig Hvad skriver man rubriken for Ejendomsoplysninger ... ?? Skal man skrive fastighetstaxering m.m eller..? Det har man jo gjort i Supplement selvangivelse for begrænset skattepligtig (Ejendomsværdi af egen udenlandske ejendomme fastighetstaxering + 20 % ...
Guest zeni Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Rune, Hvis du bor i Sverige, kan du jo i den danske selvangivelse undlade at skrive noget, da de ikke skal beskatte din ejendom alligevel ! Hvis de forsøger at gøre det alligevel, er det en fejl, den har jeg været igennem for 3 år siden
Guest rune Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Hej Zeni Det var også min første tanke .. Men på anden siden så har jeg gjort fradrag i min kapitalindkomst (Renteudg. af udenl. prioritetgæld) Men som du meget rigtig siger så har de ikke ret til at beskatte min svenske ejendom. Men Hvad skal de så bruge de oplysninger til... MVH Rune
Guest kim Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Spørgsmål til den (næsten) altvidende hr. Puchleitner, Jeg har fulgt din absolut glimrende anvisning som startede denne tråd og har fundet min skattemappe. Et stykke nede i den er der et afsnit om befordringsfradrag ... Her finder jeg en oplysning om "antal arbejdsdage i året" - oplyst som 216 ... Ved du, hvor dette tal kommer fra? Er det bare et tal, som man SKAL anvende? Eller ... Som mange andre har jeg forskudsregistreret fradrag for 220 dage - jeg troede at det var et godt og brugbart tal ...
Guest jesper Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Kim H, der er ca. 220 arbejdsdage på et år. Derfra skal du trække dine fridage, sygdomsfravær, hjemmearbejdsdage, barnsyg med mere samt evt. 5 ugers ferie.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu