Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Nå jeg fandt da ud af de er mest glade om morgenen :) her om eftermiddagen bliver de lidt mere trælse... Nå men de må jo fatte at man ikke gider holde stille pga. dem. Dog fablede de lidt om at man skulle ha' bropass... hmm, hvad er forskellen på brobizz og bropas? Anyway så håber jeg der er andre der konsekvent vil køre i de forkerte baner på MC, til de til sidst bliver så trætte af det at de får lavet det lettere for os... Det er jo ikke fordi de ikke KAN, men fordi de ikke VIL. /Rune

• 2 months later...
  • Svar 145
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Jeg er ikke helt med. På oresund.dk står dette: "Der hører BroBizz med i BroPas-abonnementet (uden depositum), så du hurtigt og nemt kan køre gennem betalingsanlægget" ... ... "Både til personbiler og motorcykel Du kan få BroPas både til biler op til 6 meter og til motorcykel (se priser 2005). Du kan også køre med slæb/trailer – det koster et tillæg på 125 DKK." Betyder det ikke at man får brobizz til MC også og at man godt må køre gennem en brobizz bane? Jeg er dog stadig meget enig i at der ingen reason er i pris politiken. Jeg har som opfordret skrevet til oresund.dk's kundesupport for at høre hvorfor MCer er dyere end bil når rabat aftalerne kommer på bordet. Jeg vil altså have en MC når jeg kommer på den anden side og jeg vil køre direkte forbi køerne og jeg vil IKKE give mere en en bil der har plads til 4-5 mennesker når man kun kan være 2 på min MC.

Besvaret

Jeg har siden jeg skrev det konsekvent kørt igennem brobizz banen for lastbiler, for det meste virker min brobizz og jeg behøver ikke personale for at åbne bommen. De virker ikke så sure mere når jeg snakker med dem, måske er det fordi jeg også er ret ligeglad... dunno, det er vel de samme som er på arb. og det lærer vel at genkende folk, hvis det er de samme der er "problemer" med... Anyway, brug bro-bizz banen til lastbiler/busser, så går det meget godt... jeg triller lige igennem i tomgang i 1. gear 9 ud af 10 gange.

Besvaret

Jeg har ikke oplevet en kø af lastbiler endnu og jeg har kørt over på alle tider af døgnet - og der er jo knap så stor chance for kø, når vi snakker bro-bizz baner :)

Besvaret

Hvor er det herligt at opdage at andre folk har de samme frustrationer som en selv... (altså... så er man jo ikke den eneste som synes der er noget galt ;) ) Har först for nyligt opdaget dette forum, men så kan jeg da lige benytte lejligheden til at bidrage med mine mc-pendler-bro erfaringer... :eek: Jep, har väret möj frustreret over at skulle holde i kö med diverse autocampere i den ENE og ENESTE bane, som vi mc´er er blevet henvist til, når der samtidig er 5-6 helt tomme kortautomatbaner.. Jep, har fået at vide at jeg kunne tage lastbilbanerne (på den svenske side) Jep, er også blevet stoppet flere gange med befalingen om, at det ikke var lovligt! Så det droppede jeg til sidst igen... Og så noget jeg ikke håber I andre har oplevet: Da bommen ikke altid automatisk går op, må man af og til aflevere sin brobizz (det er vist heller ikke alle baner der har laseren). Derfor körer man jo ganske langsomt/holder stille indtil ens brobizz bliver registreret. Det fungerede dog denne dag -brobizzen registreres -bommen går op -jeg körer... MEN den fantastiske mand i betalingsanlägget regner med at jeg vil köre fra regningen (????) og trykker bommen ned!!!! Heldigvis rammer bommen mig kun på armen, og da jeg er heldgivis er godt bekyttet at läderjakken, får jeg kun et blåt märke (ca 5 cm i diameter:-/). De beklager meget (:-/), og manden undskylder med, at jeg burde vinke, så han ved at jeg bare vil köre igennem (:-/) vinke? Vi bruger vores händer til at betjene mc´en med... Nå, men efterfölgende har jeg så dobbelttjekket med kontrollanterne hver gang inden jeg körer under bommen. Men en aften er det så ved at gå galt igen. Jeg får öjenkontakt, jeg hilser, og er nästen ved at köre, da bommen går ned!!! OG GUD HJÄLPEME OM DET IKKE ER DEN SAMME GUT!!!! kraft idiot! Han ved heller ikke helt hvad han skal sige, da jeg påpejer, at jeg har gjort nöjagtig som han sagde... En anden kontrollant har dog fortalt mig, at vi kan benytte automatbanerne med det kort som vi fik her i januar (da vi skiftede fra "brobizz" til "bropas"), og trykke på "hjälp" knappen. Derved skulle der komme en option med mc. Har dog ikke fået det afprövet endnu, da jeg ikke lige har fundet kortet frem endnu... Har dog heller ikke de store forhåbninger... Nå, men ville også bare lette mine frustrationer...

Guest Palle...
Besvaret

Da jeg igen har fået mc (igår) er min plan at mailbombe dem til jeg får et fornuftigt svar.... 1. mail er sendt

Besvaret

Sanne: Jeg har også oplevet at bommen ikke altid går op og man må trykke på hjælp, det er dog sjældent. Hvis du benytter lastbilbanerne så sidder læseren til brobizzen lige over dig - jeg plejer at holde min brobizz i venstre hånd, så jeg evt. kan trække koblingen ind, hvis bommen ikke går op - det virker ret godt. Palle: Go' plan - jeg har et program der kan sende en hel masse mails (1000vis på få sekunder) - så hvis de ikke svarer dig, så var det måske en plan bare at blive ved med at sende.

Guest Palle...
Besvaret

Så piger og drenge... Hvem kan skrive en officiel klage og sende den til Lene Loos ?? Evt. kunne vi alle skrive under ?? Hej igen! Tak for linken! Ja, det er tydeligt at der findes flere. Hvor mange der skal til før Broen overvejer at ændre sin strategi kan jeg dog ikke svare på eftersom jeg sidder i kundeservice afdelingen. Jeg har fremført din kritik (og andre MC anvendere's kritik), og det er muligt at det afstedkommer en forandring. I er naturligvis velkomne til at skrive en officiel klage. I kan skrive den rettet til Lene Loos. Med venlig hilsen, Martink Kundeservice ØRESUNDSBRON _________________________________ +46 (0) 40 22 30 00 +45 70 23 90 60 Palle Hansen 12-08-2005 09:56 To KundeService@oeresundsbron.com cc Subject Re: [KONTAKT PÅ WWW]: I øvrigt Hej Martin Hvor mange henvendelser skal I bruge, før man begynder at overveje en ordning som er fair for mc ? Jeg ved jeg ikke er den første der efterlyser dette, og bestemt heller ikke den eneste som finder dette unfair. Se evt. dette. Vi er mange som er grundig trætte af at vi ikke kan blive tilgodeset i samme omfang som bilister. Dette går tilbage til 2003 !!! http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?p=43388#post43388 Mvh Palle Hansen KundeService@oeresundsbron.com wrote: Hej Palle! Tak for din henvendelse. Desværre har efterspørgslen på Pendler aftaler til MC været utilstrækkelig til at vi har skabt en sådan aftale. Derfor deler MC og alm. biler den samme pendler aftale. Jeg håber at dette svarer dine spørgsmål, ellers er du naturligvis mere end velkommen til at rette videre henvendelse. Med venlig hilsen, Martink Kundeservice ØRESUNDSBRON _________________________________ +46 (0) 40 22 30 00 +45 70 23 90 60 Palle Hansen 12-08-2005 07:58 To KundeService@oeresundsbron.com cc Subject Re: [KONTAKT PÅ WWW]: I øvrigt Hej igen Det er jeg fuldstændig klar over, men hvorfor betaler biler og motorcykler det samme når der skal pendles ? Jeg har boet i Sverige i 2 år, så jeg kender udemærket jeres priser, men fortæl mig hvorfor mc og personbil betaler det samme når der pendles ??? Hvad med en brobizz for mc ?? Mvh Palle Hansen KundeService@oeresundsbron.com wrote: Hej Palle Tak for din henvendelse. Dem der kører over broen og kun betaler Dkr. 51,80 har en pendleraftale, hvilket indbærer at de betaler forud Dkr. 2590,- Med venlig hilsen, Kundeservice ØRESUNDSBRON _________________________________ +46 (0) 40 22 30 00 +45 70 23 90 60 Palle Hansen 11-08-2005 14:56 To KundeService@Oeresundsbron.com cc Subject Re: [KONTAKT PÅ WWW]: I øvrigt Hejsa Jeg snakker om brobizz. Jeg vil pendler på min motorcykel, præcis som man pendler i personbil. Hvis man tegner Bropas til bil er prisen 125 kr. Til mc 67.50 kr... helt ok Brobizz: bil 52.50 mc: 52.50 ....hvorfor er prisen så den samme ? Hvorfor denne forskel i rabat ??? Mvh palle hansen KundeService@oeresundsbron.com wrote: Hej! Tak for din henvendelse. Du kan godt tegne aftale om Bropas til motorcykel. Det koster: Årsafgift Sek. 270,- enkel - 67,- Med venlig hilsen, Jonna Larsen Kundeservice ØRESUNDSBRON _________________________________ +46 (0) 40 22 30 00 +45 70 23 90 60 xxxxxxxx@yahoo.com 10-08-2005 09:58 Please respond to xxxxxxxx@yahoo.com To kundeservice@oeresundsbron.com cc Subject [KONTAKT PÅ WWW]: I øvrigt Mail from www.oeresundsbron.com Email: xxxxxxxxx@yahoo.com Name: Palle Hansen ---------------------------------------------- Hej med jer. Jeg bor i Malmö pendler på mc. Jeg undre mig over jeres prispolitik. Hvordan kan det være at en mc skal betale det samme som en personbil ?? Alle andre rabatter vedr. personbil og MC er jo ganske fornuftige, så hvori ligger logikken i, at man skal betale samme pris for mc som for bil ? Er der planer om at indføre en fornuftigt brobizz for alle os der kører mc ? Mvh Palle Hansen/Malmö

Besvaret

HA!:lol: No offence Palle men de første par mailudvekslinger minder mig sgu om Bettina der ringer til vejdirektoratet;) :lol: Jeg ejer ikke en motorcykel, men jeg har fuld sympati for jeres sag. Jeg skriver gerne under på din klage.

Guest Palle...
Besvaret

Hehe... ja, Moerke ... Det var svært at forstå at jeg rent faktisk ville pendle på mc. Men, hvorfor tror du jeg spørger hvem der kan skrive en officiel klage ? Det er nok ikke mig, men mit begrænsede ord for råd, som skal skrive den :laugh:

Besvaret

Fråga mig - Pendlaravtal för MC finns inte pga liten efterfrågan. Du kan alltid ställa frågan direkt till marknadsschefen. Din åsikt räknas! -MC får man endast köra i en bemannad bana, pga säkerhetsskäl. Inte pga att Öresundsbron vill att MC-förare ska ha det svårt. -Om bommen inte går upp, så kan det bero på många olika saker. Här är lite exempel. * Dina kreditkortsuppgifter är ogilltiga * Du har obetald faktura * Batteriet i brobizzen är dåligt * Du har inte monterat brobizzen rätt eller håller den i handen så att signalen inte kan registreras korrekt (det är många som lägger brobizzen med den mörka sidan utåt) * Bilen framför dig har en brobizz som inte fungerar * Du ligger för nära en annan bil * Bilen bakom dig ligger för nära * Systemfel och andra tekniska problem. Med tanke på att ca 12 000 fordon passerar bron varje dag, så fungerar tekniken väldigt bra. Betalstationen kommer att byggas om redan nästa år och likaså nya system kommer att börja introduceras. Att få teknik och människor att fungera i en harmoni är en utmaning! Allting tar tid och pengar att utveckla....

Besvaret
"Systemfel och andra tekniska problem" :rolleyes: Go undskyldning :laugh: Og vi skal benytte betalingsbanen af sikkerhedsmässige årsager :confused: Jeg er da glad for de synes det er sikkert, når vi risikerer at få bommen i hovedet hver gang bommen rent faktisk går op af sig selv! I må komme op med noget bedre... Jeg ved godt vi ikke er mange, men så svärt kan det vel ikke väre ;)
Guest anonym3
Besvaret

fråga mig

"Systemfel och andra tekniska problem" :rolleyes: Go undskyldning :laugh: Og vi skal benytte betalingsbanen af sikkerhedsmässige årsager :confused: Jeg er da glad for de synes det er sikkert, når vi risikerer at få bommen i hovedet hver gang bommen rent faktisk går op af sig selv! I må komme op med noget bedre... Jeg ved godt vi ikke er mange, men så svärt kan det vel ikke väre ;)
---------------- I alla banor så finns det en sensor som känner av att det är fordon innan bommen och bommen går inte upp utan debitering. Likaså i marken så finns det en sensor som känner av att fordonet har passerat och bommen kan gå ner igen. Den tekniken är opålitlig och kan inte kontrolleras på samma sätt som den i bemannade banan. Dvs Öresundsbron vill inte riskera att någon får på sig. Det kan resultera i dödsfall... Tänk på att som MC förare är du helt utsatt för yttre påverkan.
Besvaret
Den tekniken är opålitlig och kan inte kontrolleras på samma sätt som den i bemannade banan. Dvs Öresundsbron vill inte riskera att någon får på sig. Det kan resultera i dödsfall... Tänk på att som MC förare är du helt utsatt för yttre påverkan.
Som når medarbejderen smækker bommen lige ned i knolden på den stakkels MC'er der gør som han selv tideligere har sagt ?? Og så er det vist også lige argumentet med at det er sikre at køre igennem manuel-bane forsvinder (personalet har jo allerede vendt sig om og flirtet med hindanden(s) inden man kan nå at sige "lortesystem" og har ihvertfald ikke opmærksomheden rettet mod den bom !!!! :mad: Kære anonym.....jeg er lige ved at tro at du arbejder på broen....D'OH ;) ....(/me so clever): Læs lige hele denne tråd igennem....og grin så...for den har altså udviklet sig til en farce !! (ovenikøbet en langvarig en) VI VIL IKKE DISKRIMINERES !!!!(.....ahhhhhh.....let the steam out :) )
Besvaret

Månedlig bro-udgift på at pendle i bil Hej Nogle der pendler hver dag(-weekend) til københavn fra malmø over broen. Hvad løber det ca. op i om måneden efter man har trukket fradrag osv ? Bare en ca. indikering ville være fint, da jeg li skal ha lavet mig en budget over udgifterne. Pft Anders Daugaard

Besvaret
Hej Nogle der pendler hver dag(-weekend) til københavn fra malmø over broen. Hvad løber det ca. op i om måneden efter man har trukket fradrag osv ? Bare en ca. indikering ville være fint, da jeg li skal ha lavet mig en budget over udgifterne. Pft Anders Daugaard
Øhh hvad tror du! Hvis du søger herinde i forumet og læser lidt under de rigtige tråde vil du få svar på dit spørgsmål... F.eks. under skat og befordring!
Guest Supermule
Besvaret

Det var nok ikke så hensigtsmæssigt at poste det spørgsmål i det her indlæg... Søg og du skal finde... Prøv evt at google lidt, hvis du ikke kan finde det her... ;) Brian den grusomme....

Hej Nogle der pendler hver dag(-weekend) til københavn fra malmø over broen. Hvad løber det ca. op i om måneden efter man har trukket fradrag osv ? Bare en ca. indikering ville være fint, da jeg li skal ha lavet mig en budget over udgifterne. Pft Anders Daugaard
Besvaret

Hej igen Hej Thomas.. nå er man lidt skarp i tungen, og så fra morgenstunden :) nå nevermind! Som jeg forstår det koster det ca 67,- hver vej.. og som jeg os forstår det kan man trække 50,- i fradrag. Er det osse for hver vej eller er det pr. dag. Pft Anders

Guest Newbie!
Besvaret

Ok OK sorry.. troede jeg var i den generelle om broen.. beklager MC folk. Anders

Besvaret
Hej Thomas.. nå er man lidt skarp i tungen, og så fra morgenstunden :) nå nevermind! Som jeg forstår det koster det ca 67,- hver vej.. og som jeg os forstår det kan man trække 50,- i fradrag. Er det osse for hver vej eller er det pr. dag. Pft Anders
Fra morgenstunden? Min klok viser 12.50:)
Besvaret

Er lige kommet hjem fra byen (i kbh stadigvæk desværre) men ville lige poste min mail veksling med bro paverne! I får den hele og det skal siges at jeg startede med brevene da jeg blev opfordret fra dette forum: Originlat spørgsmål: "Hej, Jeg regner med inden for kort tid af flytte over til den anden side af Øresund, nærmere bestemt Malmø. Jeg regner også med at jeg vil købe en MC når jeg indgang er faldet til. Denne skal jeg bruge til at pendle frem og tilbage mellem DK og SV. Men jeg må indrømme at jeg ikke helt kan gennemskue jeres priser. En bil kan komme over for ned til 52 dkr pr. overfart, men en MC kan kun få skubbet prisen ned på 55. En MC både fylder og vejer mindre. Og hvis man kigger på jeres basis priser uden rabat er en MC overfart omkring 50% billigere en en bil overfart. Hvorfor følger dette ratio ikke med når bropass/brobizz kommer ind i billedet? Jeg vil også gerne spørge hvordan en MC brobizz/bropass ser ud. Hvor sætter man sådan en på motorcyklen for at køre direkte igennem brobizz banen? Med venlige hilsner og håb om godt overfarts samarbejde - Jonas Toppenberg" ------------------------ Svar 1 fra bro paverne! Hej Jonas! "Tak for din henvendelse. Desværre er efterspørgslen på Pendler aftaler til MC ikke stor nok til at vi har skabt en sådan aftale. Derfor kan man finde en uoverensstemmelse i logikken forbundet med priserne. Engang imellem virker Brobizz banen ikke såfremt man f.eks. har glemt at opdatere sit kredit kort. Skulle man da komme kørende på en MC og få bommen i hovedet ville konsekvenserne være ganske alvorlige. Derfor må MC brobizzer ikke køre igennem brobizz banen. Med en MC brobizz skal man med andre ord køre ind i en bemandede bane, op til en af boderne og vise ens Bb for personalen. Jeg håber at dette svarer dit brev og dine spørgsmål, ellers er du naturligvis mere end velkommen til at skrive / ring tilbage. Med venlig hilsen, Martink" ------------------------------------ Modsvar 1 "Vil det sige at det både er dyrere og mere besværgeligt at køre over broen på en MC, på trods af at den kun kan bære 2 mennesker i modsætning til en bils kapacitet på 4 mennesker. For ikka at forglemme at en MC ikke vejer lige så tungt, og derfor, på trods af den lille størrelses orden, ikke slider lige så meget på broen. Kan jeg få lov at købe en bil brobizz og sætte på min MC? Det ville ikke gøre passagen gennem anlægget næmere da jeg nok stadig ikke for lov at køre gennem en brobizz bane men i det mindste skal jeg ikke betale mere en end bil. Derudover ville jeg med en BilBizz have den tilførte fordel at jeg kan give BroPas kortet til en ven hvis de vil besøge mig. De køre jo bil og ikke MC. Og jeg går her ud fra at ekstra kortet til MC kun giver adgang for flere MCer at køre over. Er der håb om i snart kan holde et møde og få trumfet en MC pris politik og en ny BroBizz bane for MCer igennem? Det er vel bare at tage en bom af og sætte et sensor aktiveret kamera op som kan tage billeder af biler der køre gennem denne bom-løse brobizz bane uden en brobizz eller uden at blive genkendt. Sender man jo bare et giro kort ud til snyderne. Sådanne systemer findes. I siger også at efterspørgslen ikke er stor nok på MC pendler aftaler, men nu er det jo sådan at man som en forretning kan lancere et produkt og derved trække kunder til. Med billigere priser for MC pendler aftaler vil der da også komme flere MCer til. Der er efterhånden mange studerende der flytter til sverige. Og med 200,000* nye danskere i Malmø i løbet af de næste år skal der jo nok være en procentdel af dem der også har en MC som de vil over med. Håber snart at høre fra jer igen Jonas Toppenberg *Artikel i MetroXpress Tirsdag d. 9 August s. 7" --------------------------------- Svar 2 fra bro paverne! "Hej Jonas! Tak for din henvendelse. Jeg må nok give dig ret i det meste af din kritik. Jeg sender dit brev videre til min overordnet således at din kritik forhåbentlig bliver hørt af de rette instanser i vort firma. Med venlig hilsen, Martink" ---------------------------------- snip Om det bare er for at holde mig hen med noget eller om det rent faktisk er noget der bliver gjortskal ikke fra min side kunne siges MEN ... Jeg syntes vi skal støtte op om Martin K og prøve at finde en løsning sammen med ham som kan komme videre i systemet ... Hvis vi bliver ved med bare at klage kommer der nok ikke så meget ud af det ... Så samling på topperne (MC folket), og lad os få en dialog op og køre med Øresunds konsortiet så vi kan få en god løsning på vore dilemma ... Vi er efterhånden en del der kan snakke ...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...