Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hejsa Jeg har en brobizz via. mit firma. Den bruger jeg når jeg køre på arbejde. Jeg bruger den altid enten til bilen eller mc’en. Jeg køre næsten altid igennem lastbilbanen:cool: og gør det altid på mc’en. Det virker for mig og tro mig jeg gider heller ikke vente. Ville helst køre igennem betalingsanlægget med 130 km/t hvis jeg kunne. Jeg køre dog ikke så tit på mc’en da benzinen er gratis til firma bilen. Kunne i andre ikke gøre det samme? Mvh René

• Svar 145
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Hejsa Jeg har en brobizz via. mit firma. Den bruger jeg når jeg køre på arbejde. Jeg bruger den altid enten til bilen eller mc’en. Jeg køre næsten altid igennem lastbilbanen:cool: og gør det altid på mc’en. Det virker for mig og tro mig jeg gider heller ikke vente. Ville helst køre igennem betalingsanlægget med 130 km/t hvis jeg kunne. Jeg køre dog ikke så tit på mc’en da benzinen er gratis til firma bilen. Kunne i andre ikke gøre det samme? Mvh René
Ha en bilbrobizz? Nä, hvorfor det? (körte sidste år igennem lastbilbanen, da jeg havde fået oplyst denne mulighed af en bromedarbejder (jeg blev dog senere nägtet dette af en anden ansat) og da jeg blev registreret i bilpriser halvdelen af gangene, droppede jeg dette igen:mad:)
Besvaret
Nej, det kan vi desværre ikke. Som du skriver, så har du en arbejdsgiver betalt brobizz, og kan jo så være ligeglad med prisen. Men, hvis jeg ikke kører i den manuelle bane, så skal jeg betale for en personbil og ikke en mc = dobbelt op ... Der er i forvejen horribelt at der ikke findes en MC Pendler, men det er så en anden historie...
Besvaret

OK jeg kan godt se problemet. Har lige ringet til broen og spurgt om man ikke bare kunne få sat prisen ned på mit bropass til MC' pris. Bare for at prøve om det kan lade sig gøre. De ville sende en email om det kan. NOT, hvis der ikke kom en mail så kunne det ikke lade sig gøre.:tongue2: lave de pis med mig. Sanne: Sverige er jo fyldt med skrankepaver og regelrytter. Kan kun sige :fight: dem. Har lige haft en lille kamp om placeringen af min post kasse. Den opfyldte ikke helt kravene i følge postmandPer. Jeg har ikke flyttet den endnu og der kommer stadigvæk post i den :laugh:

• 2 weeks later...
Besvaret

Jeg har d.d. talt med Maja Ipsen, som er produktudviklingschef på broen, og vi havde en længere samtale. Vi talte bl.a. om prispolitiken og selvfølgelig også det uholdbare i at holde bag turister, lastbiler og andet godtfolk... Maja har lovet at vende mine/vores holdninger med ledergruppen/bestyrelsen/??? og så vende tilbage til mig, hvad enten det er positivt eller negativt. Jeg har desuden sendt hende et link til denne tråd så hun har de sidste 4 års historie... Velkommen til, Maja :th2:

• 2 weeks later...
Besvaret

Så er der kommet svar. Samme sædvanlige og ubrugelige smøre. Fuck, hvor er jeg træt af broen !!!! jag har fått ditt ärende av vår Utvecklingschef Maja Ipsen, som du har mailat och talat med per telefon angående pendling med Motorcykel. Jag hoppas att nedanstående svar ger dig den information du behöver. Annars är du naturligtvis välkommen med ytterligare frågor. Prisnivån i ØresundPendlaren är i steg två (25 DKK/ 31 SEK) så låg att du kommer ned i ett pris som är lägre än vad vi kan erbjuda i våra andra produkter. Vi känner att vi inte kan komma lägre i vår prissättning. Motorcyklister får inte köra i BroBizz- banorna p.g.a. den säkerhetsrisk som detta medför för föraren av motorcykeln. Det finns flera orsaker till varför en bom kan gå ned på ett passerande fordon. För höga hastigheter samt att bakomvarande bilförare inte håller det avstånd som krävs för att systemet ska kunna läsa av BroBizzarna korrekt är vanliga orsaker. Dessa faktorer är svåra för oss att påverka. Konsekvensen av att en bom går ned på en motorcyklist är betydligt större än om den går ned på en bil. Inom en inte allt för lång tid kommer att övergå till ”dynamisk drift” i våra BroBizz- banor. Det innebär att man kommer att kunna passera bommen utan att stanna till. Denna förändring, som syftar till att göra passagen effektivare än idag, kommer att göra det svårare för oss att skydda motorcyklister. Att reservera en bana för motorcyklister låter sig tyvärr inte göra i dagsläget. Anledningen till det är den trafikfördelning vi har i betalstationen. Om vi exempelvis jämför antalet passager med motorcyklar med antalet passager med personbilar under v.23 (då vi hade fint väder) utgör motorcyklarna knappt 2 %. Bland pendlarna var det än färre som valde motorcykeln. Om man har ett BroPass- avtal kan man som bilist använda sig av både BroBizz- banorna och de obemannade automatbanorna (där man kan använda sitt BroKort för BroPass). I en automatbana kommer en motorcykel att klassificeras som en bil av vårt mätsystem. Det innebär att man får betala 130 DKK/ 160 SEK istället för 57 DKK/ 70 SEK. Vårt mätsystem kan endast känna av ett fordons längd. Det ser inte skillnad på en motorcykel och en bil. Vi är medvetna om systemets begränsningar men det skulle vara väldigt dyrt att byta ut det så det är inte aktuellt för närvarande. Jag förstår att mina svar inte är de du önskat och jag beklagar att jag i nuläget inte kan ge dig andra svar. Vi tittar hela tiden på möjligheter att förbättra servicen till våra kunder. Detta gäller naturligtvis också motorcyklister. Vänliga hälsningar/Venlig hilsen Mattias Wemming tf Marknadschef Privatmarknad Øresundsbron Besöksadress: Kalkbrottsgatan 141, Limhamn Postadress: Box 4278, 203 14 Malmö Tel.: +46 (0)40-676 60 00 / +45 33 41 60 00 Direct: +46 (0)40-676 6711 / +45 33 41 6711 Email: MWE@oresundsbron.com

Besvaret

Same same... Det eneste gode i det svar er: "Inom en inte allt för lång tid kommer att övergå till ”dynamisk drift” i våra BroBizz- banor. Det innebär att man kommer att kunna passera bommen utan att stanna till". Det var da også på tide at de finder ud af det (igen). :rolleyes:

Besvaret
Så lav en MC knap som kun virker med et MC-brokort hvor svært kan det være.
Ja, det er så ufattelig let. De kunne også gøre som på HH Ferries. Indsæt dit kort, vælg "motorcykel" .... Men, så er der jo selvfølgelig en risiko for at bilister finder ud af dette og misbruger det.... Meeeeen, da der tages billeder af alle der passere så er det problem vel til at overse ??
Besvaret
Det eneste gode i det svar er: "Inom en inte allt för lång tid kommer att övergå till ”dynamisk drift” i våra BroBizz- banor. Det innebär att man kommer att kunna passera bommen utan att stanna till".
Gad vide hvordan tolderne så skal udføre deres job, når man bare suser i gennem anlægget :confused: Eller måske folk med brobizz, frem over kan se frem til ikke at skulle hilse på tolderne mere :rolleyes: "Dynamisk drift" må vel være alá som det foregår på Storebæltsbroen. Men vi kan vel forvente med Øresundsbroen, at man i stedet for at holde stille i 3 sek foran bommen, frem over kan køre med 10 km/t gennem anlægget, eller noget i den stil... Spændende, spændende! n96.gif
Besvaret

Mc Jeg kører igennem ofte med min bilbrobizz og jeg har ikke engang registreret MC registreringsnummeret på min brobizzaftale. De siger at man skal køre igennem den bemandede station, men man kan også let køre igennem lastbilbanerne uden problem hvis der er for meget kø.

Besvaret
Same same... Det eneste gode i det svar er: "Inom en inte allt för lång tid kommer att övergå till ”dynamisk drift” i våra BroBizz- banor. Det innebär att man kommer att kunna passera bommen utan att stanna till". Det var da også på tide at de finder ud af det (igen). :rolleyes:
Ja vent bare, det skulle de allerede have overgået til igen i oktober sidste år... Så jeg vil sørme se det, før jeg tror på det.
Besvaret
Jeg kører igennem ofte med min bilbrobizz og jeg har ikke engang registreret MC registreringsnummeret på min brobizzaftale. De siger at man skal køre igennem den bemandede station, men man kan også let køre igennem lastbilbanerne uden problem hvis der er for meget kø.
Problemet er ikke at komme igennem med MC-bizz....problemet er at man på den måde du beskriver skal betale 130 kr pr vej og ikke 65 kr. Dette er kilden til uendelig stor frustration for MC'ister.....HADER at skulle holde 10-15 min og vente i turistkøen når det hele kunne løses så ufattelig let :(
Besvaret
Problemet er ikke at komme igennem med MC-bizz....problemet er at man på den måde du beskriver skal betale 130 kr pr vej og ikke 65 kr. Dette er kilden til uendelig stor frustration for MC'ister.....HADER at skulle holde 10-15 min og vente i turistkøen når det hele kunne løses så ufattelig let :(
Du betaler kun 130,- fra turene 1-16, samt efter de 50. Det er ligegyldigt om du kører i bil, eller på MC. I hvilke tilfælde betaler du 65,-?
Besvaret
Hvis du har pendlerkort til MC, koster det 62 DKK pr overfart, undtagen de to første ture hver 6. måned, som lige koster 135 DKK. http://osb.oeresundsbron.dk/prices/?products=10,11,16,17&menu=795&group=7 :rolleyes:
Men, man skal så ha' Bropas. 57kr per tur, og så betaler man 200kr. i årsabonenment. Denne er billigere end ØresundsBonus Privat .... Latterlig pris politik, men så dan har det jo altid været for motorcykler !
  • 2 months later...
Besvaret

Ny pendler Kan se debatten har stået på urimeligt længe. Desværre er vi selv kommet i samme situation, som jer - vi pendler hver dag på hver sin maskine. En med Pendlerbiz og en med BroPas. For at gøre det nemmest muligt afregningensmæssigt har tegnet en BorPas aftale udelukkende til MC. MEN som I forlængst har sandet, så er livet ikke så nemt, når man har med brokonortiet at gøre. Jeg har dog modtaget lidt modstridende info:Det kan godt lade sig gøre at registrere MC-er for de er ind imellem nødsaget til at forhøje det opkrævede beløb på pendleraftalen, når der "fejlregistreres" som MC ved gennemkørsel i lastbil bizbanen. Desuden har de ingen ide om, hvor mange der pendeler på MC for vi bliver ikke i deres statistik registreret som MC, når vi benytter bizbanen, hvilket jeg nu har gjort dagligt i 3 måneder uden problem. Det er åbenbart helt OK, bare jeg betaler som bil... Er interesseret i at deltage i en interesse/arbejdsgruppe for at lægge maksimalt pres på konsortiet - nogen info om dette?

Besvaret

Så er der kommet svar. Samme sædvanlige og ubrugelige smøre. Fuck, hvor er jeg træt af broen !!!! Att reservera en bana för motorcyklister låter sig tyvärr inte göra i dagsläget. Anledningen till det är den trafikfördelning vi har i betalstationen. Om vi exempelvis jämför antalet passager med motorcyklar med antalet passager med personbilar under v.23 (då vi hade fint väder) utgör motorcyklarna knappt 2 %. Bland pendlarna var det än färre som valde motorcykeln. OG hvor ved han så det fra, hvis de ikke registrerer motorcykler, der benytter bizzbanen?????? :fight: Nem løsning ville være at benytte den lille bom helt ude til højre i begge anlæg :rolleyes: Jeg er klar til fysisk blokade for at blive hørt og mon ikke i det mindste TV2 Lorry ville finde det et indslag værd???
  • 2 weeks later...
Besvaret

Jeg foreslog en ekstra funktion for den lille bom. Hvis viljen var der ville det være reletivt nemt, prisbilligt og uden omlægning af anlægget. Der skal ikke mange MC-pendlere til for at tjene det hjem - vi yder cirka 60.000,- om året her fra. Fik i går ikke mindre end 2 gange besked om, at jeg skulle benytte bizzbanen selv om jeg kørte MC...

Besvaret
Jeg foreslog en ekstra funktion for den lille bom. Hvis viljen var der ville det være reletivt nemt, prisbilligt og uden omlægning af anlægget. Der skal ikke mange MC-pendlere til for at tjene det hjem - vi yder cirka 60.000,- om året her fra. Fik i går ikke mindre end 2 gange besked om, at jeg skulle benytte bizzbanen selv om jeg kørte MC...
...med bizz-banen mener du vel manuel ?? Ellers er jeg igen total forvirret....:confused:
Besvaret
...med bizz-banen mener du vel manuel ?? Ellers er jeg igen total forvirret....:confused:
Forstår dig godt - det minder lidt om en soap-opera :rolleye: Normalt kører jeg igennem bizz-banen med min pendlerbizz = samme pris uanset det er bil eller MC. Lørdag kørte jeg over med BroPas aftale (specielt tegnet og udelukkende benyttet til MC). Vi er blevet truet med, at aftalen ville blive lukket, hvis vi kører i bizz-bane med den bizz. Ved begge gennemkørsler i manuel bane, som foreskrevet fik jeg besked på, at jeg kunne bruge bizz-banen, når jeg havde Brobizz. HURRA - så er det bare et spørgsmål, om jeg har lyst til at betale som bil for de vil ikke korrigere fejlregistrering, hvis vi benytter bizz-banen på MC. Til gengæld har vi så hver måned heldigvis kunnet få korrigeret alle de gange, vi er blevet fejlregistreret i den manuelle bane. Forstår godt du er forvirret, vi kan selv godt blive lidt forvirrede - MEN ikke nok til at opgive kampen for rimelig betjening. René

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...