Guest csa Skrevet March 22, 2003 Rapporter Skrevet March 22, 2003 Er der nogen der har erfaringer med Skandiabanken? De skulle efter sigende give mulighed for at overføre penge fra DK til S uden gebyrer, og ser også ud til at have billige renter på feks. billån... https://www.skandiabanken.se/
ulmus Besvaret March 22, 2003 Rapporter Besvaret March 22, 2003 Det gør da flere andre banker også, f.eks. Nordea, som jeg har konto i - både i DK og S. Jeg betaler intet gebyr for overførsel hver måned. Prøv at kigge under "banker" i PENDLERGUIDEN, der er flere eksempler.
Admin Besvaret August 17, 2005 Rapporter Besvaret August 17, 2005 Er der noget der siden har haft erfaringer med denne bank ?
Rene Larsen Besvaret August 17, 2005 Rapporter Besvaret August 17, 2005 Jeg har kun benyttet SkandiaBanken én gang. De tager jo ikke noget gebyr ved en overførelse, men i stedet betaler man den kurs som gælder ved køb af kontanter - altså en kurs som ligger en del over den 'normale' kurs som bliver benyttet ved overførelser. Ingen gebyr -> højere kurs ;-(( Jeg har af den grund droppet SkandiaBanken i DK. Men har dog tænkt mig at benytte dem i S når jeg flytter derover.
thsk Besvaret August 17, 2005 Rapporter Besvaret August 17, 2005 Jeg bruger Skandiabanken og har konto i både DK og Sverige. De overfører penge, gratis, samme dag, dog til en lidt dårligere kurs end andre banker. Hvad jeg istedetfor plejer at gøre, er at hæve pengene i Sv i en automat. Det er gratis at hæve, kurstabet er 1%. Jeg har fået dem til at sløjle skattetrækket på renteindtægterne på mit svenske bankkonto (fordi jeg bor i DK). Så kan man selv afgøre om man vil selvangive renteindtægterne i DK. De almindelige funktioner, betalinger af regninger mv., netbank mv, virker upåklageligt. Der er også 24h telefonbank.
Admin Besvaret August 17, 2005 Rapporter Besvaret August 17, 2005 ---------------------------------------------- Tak for din ansøgning om at blive kunde i SkandiaBanken Vi har modtaget meddelelse fra cpr. registeret om, at du pt. ikke er bosiddende i Danmark. SkandiaBanken tilbyder at oprette en konto til dig. I forhold til vores forretningsbetingelser tilbyder vi ikke at oprette tillægsydelser til denne, da du er bosat i udlandet. For oprettelse af en konto, skal du sende kopi af følgende til os. - Sygesikringsbevis/Pas - Dokumentation for din udenlandske adresse. Vi ser frem til et godt samarbejde. Med venlig hilsen SkandiaBanken Kundeservice/LKJ ------------- Så den gik ikke. Jeg må lede videre.
Guest Supermule Besvaret August 17, 2005 Rapporter Besvaret August 17, 2005 Selvfølgelig gør den det Steen... læs nu hvad de siger.... ;) Du skal jo arbejde lidt for det... :)
Admin Besvaret August 17, 2005 Rapporter Besvaret August 17, 2005 "I forhold til vores forretningsbetingelser tilbyder vi ikke at oprette tillægsydelser til denne, da du er bosat i udlandet." Det betyder at jeg f.eks ikke kan få kassekredit og pensionsopsparing. Fandme om jeg gider at være 2. rangskunde i min bank !
janlunde Besvaret August 18, 2005 Rapporter Besvaret August 18, 2005 Jeg bruger Skandiabanken og har konto i både DK og Sverige. De overfører penge, gratis, samme dag, dog til en lidt dårligere kurs end andre banker. Hvad jeg istedetfor plejer at gøre, er at hæve pengene i Sv i en automat. Det er gratis at hæve, kurstabet er 1%. Jeg har fået dem til at sløjle skattetrækket på renteindtægterne på mit svenske bankkonto (fordi jeg bor i DK). Så kan man selv afgøre om man vil selvangive renteindtægterne i DK. De almindelige funktioner, betalinger af regninger mv., netbank mv, virker upåklageligt. Der er også 24h telefonbank. Om kurstabet er 1% er det billigere at overføre f.eks. via Danske Bank som kun lægger 0,20 oven i kursen - især hvis det handler om større beløb. JAN
Guest jxhab Besvaret August 18, 2005 Rapporter Besvaret August 18, 2005 Det gør da flere andre banker også, f.eks. Nordea, som jeg har konto i - både i DK og S. Jeg betaler intet gebyr for overførsel hver måned. Prøv at kigge under "banker" i PENDLERGUIDEN, der er flere eksempler. Kunne være man skulle overveje en revidering af informationerne? Sidst redigeret i 2002, måske er der sket nye ting siden da?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu