Madsen Skrevet April 25, 2005 Rapporter Skrevet April 25, 2005 Hejsa! Er endelig blevet den lykkelige ejer af en bostadsrät og har i mellemtiden undesøgt en del omkring IP telefoni... Men desværre er det en jungle som kan være lidt svær at se igennem... Specielt hvis man ikke lige er lidt teknisk anlagt og ikke lige forstår de mange tekniske ord... Jeg har fundet ud af at det er lettest eller billigere at oprette nummeret i DK så man kan ringe til danske priser, men er der nogen der har et firma de kan anbefale varmt? Synes det er meget svært at se igennem på deres hjemmesider og synes også det virker lidt for "taletidsagtigt" at betale som igennem jubii's IP-telefoni... Nogle kræver abbonnetment andre ikke, og så vidt jeg kan se er der nogle der er meget billigere end de andre, så--- Er der nogen der har nogle gode erfaringer med nogle danske firmaer i Sverige? På forhånd rigtig mange tak!
swoop Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Hej Madsen, jeg tror de fleste har prøvet Telefin, men flere har klaget over deres stabilitet og kvalitet. Hvilket har betydet, at flere overvejer (eller har) skifte til anden udbyder. Jeg ville nok ikke vælge Telefin i dag, og kigger seriøst på Musumi og Telsome som andre alternativer. Der er adskillige tråde om emnet her under IT, som beskriver IP-telefoni og problemerne med Telefin.
Thomas Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jeg vil sige at der i det sidste lange stykke tid ikke har været problemer med telefin!
BS Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jeg vil sige at der i det sidste lange stykke tid ikke har været problemer med telefin! Det er også min erfaring selvom der ikke er så mange der ringer til mig så jeg kan teste det. Men når jeg selv ringer virker det fint nu. Mvh Brian
Thomas Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Det er også min erfaring selvom der ikke er så mange der ringer til mig så jeg kan teste det. Men når jeg selv ringer virker det fint nu. Mvh Brian Hehe, jeg kan da godt ringe til dig indimellem, hvis du føler dig alene;)
Madsen Besvaret April 26, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 26, 2005 Lækkert... Så er det jo bare med at gå i krig og finde de billigste...
Guest Supermule Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jeg har kigget en del på www.redspot.dk og de virker lovende. 89kr pr måned flat rate. Jeg arbejder hjemmefra, så det er top$... Desuden sælger de udstyr på deres hjemmeside, således man får det rigtige. Dog er jeg stor fan af zyxel og kan ikke vente på deres nye Prestige...:o) Vi har bestilt 2 danske numre startende med 8870xxxx og således kan vores tlf omstilles til et dansk nr, når vi kører over broen. Desuden ringer familie osv til dansk lokal takst.... :o)
willerup Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jeg vil sige at der i det sidste lange stykke tid ikke har været problemer med telefin! Det er ikke min erfaring. Jeg må stadig skifte mellem serverne for at kunne ringe - en gang i mellem virker den ene, og en gang i mellem virker den anden... Den eneste grund til at jeg valgte, og stadig har, Telefin er nummerportering. Mit råd til dig Madsen er derfor at gå langt uden om Telefin, med mindre du behøver deres "tjenester" - det varierer jo nok lidt med priserne, men Musimi er der vist ikke mange der har noget at brokke sig over.
swoop Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jeg har kigget en del på www.redspot.dk og de virker lovende. 89kr pr måned flat rate. Jeg arbejder hjemmefra' date= så det er top$... Desuden sælger de udstyr på deres hjemmeside, således man får det rigtige. Dog er jeg stor fan af zyxel og kan ikke vente på deres nye Prestige...:o) Vi har bestilt 2 danske numre startende med 8870xxxx og således kan vores tlf omstilles til et dansk nr, når vi kører over broen. Desuden ringer familie osv til dansk lokal takst.... :o) Hvis du vælger RedSpot må du meget gerne vende tilbage med en 'anmeldelse' af: - oprettelse, hvor hurtig gik det osv - stabiliteten - kvaliteten - evt. Jeg arbejder også hjemmefra en gang i mellem, så flatrate vil man jo aldrig være ked af.
Guest Supermule Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jeg skal nok gi' dig et svar når jeg ved noget mere...
Madsen Besvaret April 26, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 26, 2005 Wow, det ser da lækkert ud med det redspot, men alligevel en smule surt at det koster 85 øre til danske mobiler... tror lige jeg skal regne på om der er noget der er billigere... Er der nogen der har erfaring med JubiiIP? Det er også nogenlunde billigt...
swoop Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Wow' date=' det ser da lækkert ud med det redspot, men alligevel en smule surt at det koster 85 øre til danske mobiler... tror lige jeg skal regne på om der er noget der er billigere... Er der nogen der har erfaring med JubiiIP? Det er også nogenlunde billigt...[/quote'] Madsen: du skal nok ikke regne med at du finder det meget billigere end de 85 øre, Telefin tager 80 øre. Ang. Redspot, man skal have et rimelig højt forbrug, før det kan betale sig. Opkald fra Telefin koster jo kun 0,07 øre, og cirka 0,15 øre til Sverige.
Guest Supermule Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jeg ringer til kunder hele dagen herhjemme fra, så det er derfor jeg vil ha' flatrate...
swoop Besvaret April 26, 2005 Rapporter Besvaret April 26, 2005 Jojo, det samme her. Men det var bare, at Redspot ikke er specielt dyrere eller billigere end tilsvarende.
Guest Supermule Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Synes bare deres hjemmeside er langt mere indbydende end eks. musimi's. Desuden kan jeg godt li' at de er bakket op af telia. Ikke fordi det er telia, men fordi det garanterer lidt for kvalitet. Dog skal det siges at vi har en dialog igang med redspot om udvalgte numre. De har en nummerserie på ca 15 numre og dem kan vi ikke bruge til ret meget... Jojo' date=' det samme her. Men det var bare, at Redspot ikke er specielt dyrere eller billigere end tilsvarende.[/quote']
BS Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Hehe' date=' jeg kan da godt ringe til dig indimellem, hvis du føler dig alene;)[/quote'] Ja gider du :) For her er så stille :D
Guest Trine Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Jeg har nu fået oplyst en side hvor man kan teste sin forbindelse med IP-"øjne" .. www.testyourvoip.com vælg Helsinki som destination.. Jeg kan se at min forbindelse svinger enormt, jeg går fra at være en 4,0 (ret fantastisk)til at være en 1'er (ubrugeligt) eller værre Så jeg må desværre konkludere at det nok er HSB Bolinas forbindelse i mit område der er skyldneren. Dog virker det ok... ikke dårligt nok til jeg går tilbage til Telia fastnet ihvertfald.. Ved at Bolina, der har Telia som udbyder på deres kommunistnetværk, lægger om i løbet af efteråret så jeg håber det med tiden bliver bedre ;)
Guest Supermule Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 4,3 på et trådløst net med lange ping-tider...
swoop Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Konsumentverket anbefaler TPtest, som kan findes her: http://www.tptest.se/ Her kan man også vælge servere placeret her i Sverige.
Guest Trine Besvaret April 27, 2005 Rapporter Besvaret April 27, 2005 Thomas, ja og HSB ikke? Det må sgu være et lokalt problem her på Ön..... Hvis jeg kører flere tests i rap svinger de konstant mellem 1 og 4,1.... lorte netværk!!!
willerup Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Hvis jeg kører flere tests i rap svinger de konstant mellem 1 og 4,1.... lorte netværk!!! Jeg skal lige spørge for at være sikker, ikk':-) Den test du kører er det fra en bærbar, eller stationær? Hvis det er fra en bærbar, så prøv lige testen på et andet netværk. Jeg antager at du bruger Windows, så det kan være at der er nogle ting vi kan skrue på:-)
Guest Trine Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Jeg skal lige spørge for at være sikker, ikk':-) Den test du kører er det fra en bærbar, eller stationær? Hvis det er fra en bærbar, så prøv lige testen på et andet netværk. Jeg antager at du bruger Windows, så det kan være at der er nogle ting vi kan skrue på:-) Ja det er faktisk trådløst, jeg har prøvet på min stationære men den skriver en port er lukket eller blokeret af min firewall. Har forsøgt at slå firewallen fra men det ændrede ikke noget. Også rækker mine evner sgu ikke rigtig videre... Hvis du er god til det her vil jeg mægtig gerne byde dig på en kop kaffe eller noget:rolleyes: Jeg har haft en teknikker ude og han kunne ikke hjælpe mig... Og ja jeg er slave til Billy Boy, sorry but true...
Guest Trine Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Strange!! I'm confused Nu har jeg slået det trådløse netværk fra og skiftet fra trådløs telefon til en almindelig telefon.. sat adaptoren direkte til modemet og sat den bærbare til adaptoren.. og nu kan jeg slet ikke bruge den testside?? Why?? desuden virker telefonen langt bedre nu uden forsinkelse.... Men hvordan får jeg den trådløse telefon til at virke? Vi bor i 2 plan og bredbåndsudtaget er øverst og jeg er altså for doven anlagt til at løbe ovenpå hver gang den ringer... help please..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu